Bekove brze pruge na uskom koloseku

0
503

Milan BekoNajava da je Milan Beko prihvatio punudu premijera Aleksandra Vučića da rukovodi srpskim železnicama otvara brojna pitanja. Pre svega zašto Beko? Premijer tvrdi da nema sposobnijeg od njega i javno poziva da mu ukažu na nekog takvog. Ako je toliko sposoban zašto mu onda ne dozvole da upravlja Večernjim novostima čiji je vlasnik. Zbog čega mu je država suspendovala upravljačka prava? Šta je sa istragama oko 24 sporne privatizacije u kojima se Bekovo ime u nekoliko najvažnijih, uključujući i Novosti, itekako spominje. I to ne po dobru. Posebno što je premijer javno naveo da je situacija u Novostima teža za rešavanje od železare u Smederevu! Šta to Beko može da pomogne Železnicama Srbije što do sada nije mogao da uradi u Novostima. Ko ga je sprečavao da povuče bilo koje poteze i ko je od uspešnih i rentabilnih Novosti napravio teškog gubitaša i stvorio tako nerešiv problem? I to premijeru koji se toliko trudi redovno citirajući Đinđića.

Otkud odjednom takvo poverenje u srpske tajkune kad je sa stranica premijerovog omiljenog lista Informer gotovo do juče izlazila rang lista ko će prvi biti uhapšen. Beko je bio svaki put jedan od prozvanih. Da li je u pitanju poslovni izazov, ucena, ili samo nagodba posle koje će sve opet biti po starom. Beku mirna Luka, a železnici nastavak agonije. Ionako je u takvom stanju da se trenutno toliko dugo putuje pa je kušet od Beograda do Rakovice postao normalna pojava. Spavaća kola do Niša su gotovo obavezna. Ljudima koji se odluče da putuju vozom godišnji odmor prođe u vagonima. Ali kad Beko uz pomoć premijera založi lokomotive, obećane brze pruge postaće odmah stvarnost. Kao i onaj mercedes iz Ikarbusa.

Da Vas podsetimo:  Vučiću nedamote

Da li će se Beko lakše rešiti viška zaposlenih u Železnici? Hoće. Bolje da on otpušta nego neki član SNS. Lepše zvuči. Uvek se može reći sve smo pokušali, eto čak smo i Beka angažovali. No, nije se moglo više, situacija je bila dramatična. Ili, pak, premijer ima neki novi koncept, pa je zadatak Beka da napravi specijalni oklopni voz i osposobi prugu kojom će predstavnici Vlade putovati po Srbiji kao nekad čekisti po Rusiji. Uostalom, optimizam se najbolje širi iz voza i to u pokretu. To je i Tito dobro znao pa je na vreme osmislio plavi voz. Ionako je glupo da predstavnici Vlade više idu autobusom, kad je železnicom mnogo jeftinije.

Tek posle Bekovog prihvatanja da se uhvati u koštac sa velikim problemima na železnici, postalo je jasno zašto je predsednik Srbije Tomislav Nikolić, onomad, onako vizionarski, od evropskih partnera tražio da se ponovo uspostavi Orijent ekspres. Dok je štrajkovao glađu, mediji su zabeležili da ga je posetio i Milan Beko. Neki su to komentarisali, pola u zbilji, pola u šali, da je došao da proveri kako mu se drži investicija! Kombinacija je očigledno uspela. Pruga spaja. Uskoro će i radne akcije. I Orijent ekspres samo što nije.

Da pronađu Agatu Kristi, i evropska i svaka druga perspektiva Srbije biće zagarantovana. Još samo da to valjano utuve narodu u glavu, i sve će biti potaman. I Beku, i premijeru i vladi.

Aleksa Milidrag

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime