Beograd u poslednje tri godine dao 195 miliona dinara za oglašavanje u novinama

0
893
Ponuda „Medija pointa“ sadržala je oglašavanje u 14 dnevnih i nedeljnih listova, Fotograf: Jeff Eaton (Flickr)

Grad Beograd je u predizbornoj 2017. godini izdvojio 90 miliona dinara za usluge oglašavanja u dnevnim i nedelјnim novinama, što je za 30 miliona više nego 2016. godine. U 2015. godini beogradske vlasti su za iste svrhe opredelile 45 miliona dinara. U sva tri slučaja ugovori su zaklјučeni sa beogradskom firmom „Medija point“ (Media point), članicom medijskog pula „Dajrekt medije“ (Direct media).

Poslednju javnu nabavku Grad Beograd je izvršio u maju 2017. godine za potrebe oglašavanja u dnevnim i nedelјnim listovima Blic, Kurir, Večernje novosti, Politika, Danas, Srpski telegraf, Informer, Alo, NIN, Vreme, Novi magazin, Nedelјnik, Pečat, 24 sata i Ekspres.

Samo dva učesnika javne nabavke odgovorila su na poziv – „Medija point“ i „Adrija medija grup d.o.o.“ (Adria Media Group), izdavač Kurira. Od dve ponude samo jedna je ispunjavala uslove javne nabavke – ona „Medija pointa“.

„Adrija medija grup“ dostavila je nižu ponudu koja je, po oceni komisije, imala bitne nedostatke. Prema obrazloženju komisije, ponuda te kompanije sadržala je samo ponudu za oglašavanje u Kuriru, dok je ponuda „Medija pointa“ sadržala oglašavanje u 14 dnevnih i nedelјnih listova. U vreme ovog tendera, „Adrija medija grupa“ je bila u nekoj vrsti rata sa vlašću, a tri meseca joj je račun bio blokiran .

Firma „Medija point“ iz Beograda koja je dobila ovaj posao se na svom sajtu predstavlјa kao deo medijskog pula „Dajrekt medije“, „lidera na tržištu oglašavanja, ne samo u Srbiji već i u regionu“. „Medija point“ ima sedište na istoj adresi kao i „Dajrekt medija“, u Ulici antifašističke borbe 13b na Novom Beogradu. Vlasnik zgrade na pomenutoj adresi je do nedavno bila firma „Multikom“ u vlasništvu Dragana Đilasa, a zgrada je krajem 2017. godine prodata firmi „Tekhil plaza“.

Da Vas podsetimo:  Direktorka zarađuje 430.000 dinara, a škola u milionskom gubitku

Vlasnik 100 odsto akcija u Medija pointu je Dragan Ješić koga su beogradski tabloidi svojevremeno povezivali sa bivšim gradonačelnikom Beograda Draganom Đilasom.

U odluci o zaklјučenju okvirnog sporazuma između Grada Beograda i Medija pointa navodi se da će se „pojedinačni ugovori zaklјučiti do utroška finansijskih sredstava, a najduže na period od godinu dana od dana zaklјučenja sporazuma”. Kada je ugovor zaklјučen bilo je poznato da će se gradski izbori održati u narednih godinu dana.

Sudeći po dokumentima do kojih je došla Pištalјka, firma „Medija point“ imala je velikog uspeha u javnim nabavkama poslednjih godina – pobedila je na tenderima za oglašavanje koje su raspisali Direkcija za građevinsko zemlјište i izgradnju Beograda, Razvojna agencija Srbije (RAS), Pošta Srbije, Državna lutrija Srbije (DLS) i Radio-televizije Vojvodina (RTV).

Direkcija za građevinsko zemlјište i izgradnju Beograda dodelila je „Medija pointu“ za oglašavanje u štampanim medijima (Blic, Politika, Večernje novosti, Informer i Srpski telegraf) 3,5 miliona dinara u 2017. godini i 1.750.000 u 2018. godini. I 2016. je pobednik javne nabavke ove direkcije bio „Medija point“, a ugovorena vrednost  za oglašavanje u Blicu, Kuriru, Politici i Večernjim novostima bila je 2,9 miliona dinara.

„Medija point“ je krajem maja prošle godine bio jedan od pobednika na javnoj nabavci Pošte Srbije kada je za zakup oglasnog prostora u štampanim medijima dobio nešto više od 12 miliona dinara bez PDV-a. Samo mesec dana kasnije, „Medija point“ je od Pošte dobio i ugovor za oglašavanje u elektronskim medijima. Vrednost ugovora bila je pet miliona dinara bez PDV-a.

Na nabavci Državne lutrije za „medija monitoring i planiranje“ „Medija pointu“ je dodelјen ugovor u vrednosti od 750.000 dinara bez PDV-a. Ova firma je bila jedini ponuđač na tenderima Razvojne agencije Srbije (RAS) i Radio-televizije Vojvodine (RTV). Razvojna agencija je „Medija pointu“ dodelila nešto više od četiri miliona dinara bez PDV-a, a RTV nešto manje od milion i po dinara.

Da Vas podsetimo:  Je li se Živan Đurđević sam spalio iz nekog protesta?

„Medija point“ je osnovan 2009. godine, a pretežna delatnost su mu marketinški poslovi i poslovi u vezi sa oglašavanjem klijenata u medijima. Razvrstan je u mala pravna lica, a na kraju 2016. imao je deset zaposlenih. Prema podacima iz finansijskog izveštaja, „Medija point“ je u 2016. godini ostvario neto dobitak od 34.652.000 dinara, a prethodne godine 53.509.000 dinara.

Dragan Ješić, osim vlasništva u „Medija pointu“, vodi se i kao vlasnik firme „Dremko“, dok u firmi „Pampero“ ima 50 odsto vlasništva. O firmi Pampero su pisali svojevremeno tabloidi navodeći da je Grad Beograd 2011. i 2012. godine sa njima sklopio tri ugovora o isporuci uniformi i opreme za beogradsku komunalnu policiju. U to vreme gradonačelnik Beograda je bio Dragan Đilas.

Direkcija za građevinsko zemlјište i izgradnju Beograda – odluka o dodeli ugovora

Razvojna agencija Srbije – odluka o dodeli ugovora

Radio-televizija Vojvodine – odluka o dodeli ugovora

Pošta Srbije – odluka o dodeli ugovora

Državna lutrija Srbije – odluka o dodeli ugovora

pistaljka.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime