Beograđani, psihički se spremite na novu Vesićevu torturu!

1
710
Trg Republike / Foto: Milica Vučković, direktno.rs

Nove kocke na Trgu republike koji je rekonstruisan od leta 2018. do kraja avgusta 2019. i onda ponovo popravljan, opet će biti podignute, ovoga puta da bi se ugradile tramvajske šine potrebne za vraćanje tramvaja 1 od Slavije do Kalemegdana.

Iako planovi za veliki „povratak“ jedinice postoje već godinama, nije poznato zašto nadležni tokom rekonstrukcije i kasnijeg „okretanja“ kocki, nisu predvideli i ugradnju šina na potezu od Kolarčeve do Vasine.

Naknadno postavljanje šina iziskivaće dodatno vreme, posao i dodatno trošenje novca građana, piše „Politika“ i podseća da su radovi na Trgu republike okončani po ceni od 739.880.766 dinara.

Toj ceni treba dodati „nepredviđene radove na sanaciji i restauraciji kandelabra oko spomenika knezu Mihailu (4.500.000 RSD) i zasebni ugovor od 3,7 miliona dinara za čišćenje, restauraciju i konzervaciju konjičke skulpture.

Direkcija za građevinsko zemljište raspisala je nedavno javnu nabavku koja se tiče izrade tehničke dokumentacije za proširenje pesačke zone Knez Mihailove.

– To obuhvata uređenje Vasine i Uzun Mirkove ulice, dela Ulice kralja Petra i Akademskog trga. U tehničku dokumentaciju će se ugraditi i ranije usvojeno idejno rešenje tramvaja duž poteza Slavija – Kalemegdan, a ukoliko bude potrebno, u skladu s rezultatma arheoloških istraživanja na Studentskom trgu, tehnička dokumentacija biće priagođena rezulatma tih istraživanja – rekli su u Direkciji i dodali da je rok za izradu dokumentacije 290 dana a procenjena vrednost javne nabavke 25 miliona dinara.

Ne očekuje se da će radovi krenuti u narednih godinu dana, a precizno se ne zna ni kada bi mogla da krene ugradnja šina od Slavije do Kalemegdana koja će podrazumevati raskopavanje Ulice kralja Milana, Terazija, Kolarčeve, Trga republike, Vasine, Studentskog trga i Uzun Mirkove.

Izvor: Direktno.rs / Politika 

1 KOMENTAR

  1. Naš diktator, kako on sam kaže „brat“ i drugih, ali poslednjih diktatora u Evropi- Turčina Erdogana i Mađara Orbana, juri u EU kao muva bez glave. Verovatno na pedlog svog ruralca iz okoline Kruševca Vesića, i kako bi možda neko opet drpio koju paru za dodatni projekat „Tramvaj Slavija-Kalemegan“, planira tu liniju koja je, doduše, postojala sve do kraja Drugog svetskog rata. Dok Evropa ukida gde god je to moguće tramvajske šine ili ih „baca“ pod zemlju jer tramvajski saobraćaj otežava drugi saobraćaj, ovi ruralci bi da opet uvedu tramvaj. Dobro, alektr. pogon vozila štiti okolinu od izduvnih gasova, ali zar nije i bolje i jeftinije, kada su već kupovali električne autobuse, da linija Slavija-Kalemegdan ima baš takve autobuse? I kod kupovine autobusa mogu da maznu dobre provizije a ne samo na tramvajima. Za elektro-buseve ne treba električna mreža za napajanje trola, ne trebaju šine, ne bi se otežavale druge vrste saobraćaja, pa bi to bilo jeftinije i bolje od tramvaja! Ali ako naš glavni urbanista, planer, arhitekta, neimar i ko zna šta još hoće tramvaj, ove njonje oko njega, da bi ispunili voždovu želju- daće mu ga!

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime