Brankica Stanković na meti opskurnog portala, hajku nastavile televizije koje dobijaju novac iz budžeta

0
371
Brankica Stanković / Foto: YouTube Screenshot

Hajku portala Prismotra prenelo je i nekoliko lokalnih televizija koje se finansiraju iz budžeta, što u Insajderu vide kao orkestriranu matricu medijskog linča. Brankica Stanković za Cenzolovku kaže da će podneti tužbu protiv Prismotre, te da će Insajder istražiti ko stoji iza tog portala koji redovno targetira novinare i kritičare režima

U nepotpisanom tekstu „Kako je Brankica Stanković reketirala ljude?“, objavljenom juče, urednica Insajdera je označena kao „mafijaš, reketaš i saučesnik zapadnih sila u uništavanju Srbije“. Brankica Stanković je, tvrde u tekstu, „reketirala ljude o kojima je znala kompromitujuće informacije“ i ubeđivala svoje „žrtve da kupe njenu tišinu“.

Nepoznati autor članka tvrdi (bez ikakvih dokaza) da je pre 15 godina, upravo na taj način Brankica Stanković pokušala da reketira jednog i danas aktivnog poznatog političara, te da u redakciji znaju njegovo ime.

„Nije poznato koliko je tačno javnih ličnosti Brankica Stanković reketirala na ovakav način, ali zna se da je ona vrlo selektivno izbacivala informacije u javnost“, navodi se u ovom „istraživačkom“ tekstu.

Optužuju je i da je „mafijaš, reketaš, a najmanje istraživački novinar“, te da joj nije stalo do istine i objektivnosti, već isključivo do bogaćenja zasnovanog na ćutnji. 

Matrica: Hajku nastavljaju režimske televizije

Kao i prethodnih nekoliko puta, i ovaj tekst portala Prismotra preneli su pojedini mediji pod kontrolom lokalnih naprednjačkih vlasti. Prilog su objavili RTV Pančevo, nova televizija iste medijske kuće – TV Dunav, kao i RTV Vranje. Svi se oni delom finansiraju iz lokalnih budžeta. 

RTV Pančevo prenosi gotovo sve tekstove pomenutog opskurnog portala, ne mareći za to što, objavljujući nedokazane tvrdnje, krši Kodeks novinara. To, međutim, nije ništa novo kada je ova televizija u pitanju: prošle godine joj je REM izrekao čak tri mere upozorenja zbog povreda Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga, o čemu je Cenzolovka pisala u više navrata.

Da Vas podsetimo:  Izveštaj REM-a – unapređen, uz izostanak analize tona izveštavanja...

Povodom objavljenog teksta Brankica Stanković se juče oglasila na Tviteru:

„Vau… reketašica, mafijaš, radim za ‘luksemburšku’ TV, ucenjujem razne. Sve to o meni napiše neko ko ne sme da se potpiše na nekom nepostojećem sajtu, a onda takav tekst prenese RTV Pančevo. Ok, mi kad krenemo u rat, da bismo se zaštitili od laži, ne zaustavljamo se. Sami ste tražili.“

Taj tvit su nepoznate osobe koje pišu za Prismotru shvatile kao pretnju i poručile Brankici Stanković „da neće moći da ih uceni“, da ih njene pretnje ne dotiču, te da će morati da prizna javnosti koliko je novca pokrala.

Stanković: Portali kao Prismotra treba da budu zabranjeni

Brankica Stanković kaže za Cenzolovku da bi u svakoj pravnoj državi sajtovi kao sto su Prismotra i slični morali da budu zabranjeni jer iznose laži i služe za crtanje meta na raznim pojedincima. 

„Želeći da verujem da će institucije pravosuđa pokazati da postoje, sve pravne radnje preuzeo je naš advokatski tim. S druge strane, sigurno neću dozvoliti da ekipa prljavih namera ostane nepoznata jer im sajt ima skrivenog vlasnika, dok se autori takvih sramnih tekstova ne potpisuju. Redakcija Insajdera uveliko radi na tome, sve informacije biće objavljene na našem sajtu, mediju koji je za razliku od portala Prismotra registrovan u Srbiji“, izjavila je ona.

Da Vas podsetimo:  Internet pretiče televiziju u popularnosti, ali ne i u informisanju

CRTANJE METE I NOVINARIMA MAŠINE

Na meti portala Prismotra pre nekoliko dana su se ponovo našli članovi redakcije kritičkog portala Mašina, koji se bavi radnim pravima, a čiji je osnivač organizacija „Marks 21“.

tekstu piše da je u pitanju ekstremistička levičarska organizacija poznata po nasilju u Srbiji i po svom antidržavnom delovanju, te da portal služi za širenje propagande i vrbovanje novih članova. Tekst su prenele Radio-televizija Pančevo i Televizija Dunav, a nije isključeno da su to uradile i druge lokalne televizije.

U tekstu koji je sinoć objavila redakcija Insajdera navodi se da kreatori teksta na portalu Prismotra, u pokušaju diskreditacije urednice i autorke Insajdera, pa samim tim i cele redakcije, idu toliko daleko da zloupotrebljavaju čak i činjenicu je Brankici Stanković, zbog procene nadležnih državnih službi da joj je ugrožena bezbednost, 2009. godine određeno 24-časovno policijsko obezbeđenje.

Redakcija Insajdera kontaktirala je i sa vlasnicima, odnosno urednicima televizija koje su prenele sporni tekst. 

Dok je Jasmina Petković, glavna urednica RTV Pančevo, rekla da ne može da da izjavu pre nego što se konsultuje sa direktorkom, Zoran Veličković, direktor RTV Vranje, imao je daleko zanimljiviji odgovor. On je rekao da niko od njega nije tražio da objavi tekst, te da mu se on učinio interesantnim. Kazao da su i o njemu objavljivani lažni tekstovi bez ikakvih posledica, pa je i on odlučio ne samo da prenosi takve tekstove već da će to ubuduće biti i njegova uređivačka politika. 

Na pitanje Insajdera da li to znači da je svestan da je njegov medij preneo tekst za koji je i sam svestan da je laž, Veličković je kazao da on ne zna da li je to laž. 

„Tekst mi se dopao jer je pisan jezikom protiv koga se borim“, zaključio je Veličković.

Da Vas podsetimo:  Pretučeni novinar Bete: Pres legitimacija samo naljutila policiju

40 hajki na kritičare režima

Ko je vlasnik i urednik portala Prismotra.net nije poznato, jer ti podaci nisu javno dostupni. Ovaj fantomski portal nije registrovan ni u bazi medija. Jedino što se o njemu zna jeste da mu je domen registrovan krajem prošle godine i da mu je isključiva uloga da targetira i na najgrublji način vređa neistomišljenike. Od tada do danas objavljeno je nešto više od 40 nepotpisanih tekstova u kojima se na najbrutalniji način vređaju novinari i novinarke, predstavnici opozicije i različitih nevladinih organizacija koji kritički izveštavaju i govore o sadašnjem režimu.

Cenzolovka je u više navrata pisala o tim napadima, o targetiranju Novosadske novinarske škole, tekstovima protiv nekoliko novinarki – Verice MarinčićDarije Ranković i Žakline Tatalovićprotiv novinara Lazara Čovsa, te protiv Beogradskog centra za bezbednosnu politiku. I te hajke su brzo stigle do desetina drugih medija, uglavnom lokalnih televizija, koji žive od novca građana iz budžeta. 

Ivana Predić
Izvor: Cenzolovka

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime