Branko Dragaš: Vid

6
3908

Pišem ovaj tekst iznerviran.

Pokušaću da se suzdržavam i da biram reči.

Pročitao sam tekst da maloga Vida Antića, jedanaestogodišnjeg sina istoričara Čedomira Antića, nisu pustili da se ukrca u avion ER SRBIJA na relaciji Beograd- Tivat, jer je bio uznemiren.

Vid je autističan.

Uznemiren je bio, prema priči njegovog oca,jer je bila vrućina i dugo su čekali da se čekiraju.

Vid se uznemirio.

Supervizorka je pozvala dežurnog lekara na aerodromu.

Oni su odlučili da razdraženo dete ne može da uđe u avion.

Obrazloženje Kompanije je skandalozno.

„ Odluka da se mladom putniku ne dozvoli ukrcavanje u avion doneta je nakon što je postao veoma uznemiren i počeo da se ponaša agresivno dok je ČEKAO U REDU za prijavljivanje za let“.

Autistično dete čeka u redu za prijavljivanje?

Kakva je ovo glupost?

Zašto je Kompanija dozvolila da autistično dete čeka u redu?

U svetskim kompanija se to ne dozvoljava.

Autistično dete ili osobe sa posebnim potrebama u svim svetskim kompanijama ne čekaju nikakve redove za prijavljivanja.

Glavni krivac za uznemirenost malog Vida je Kompanija.

Ali, oni to, naravno, u svom bezobrazluku ne priznaju.

A onda sledi vrhunski prostakluk :

„ Pojedini putnici, koji su takođe čekali u redu, izrazili su zabrinutost našem osoblju, kojem su bezbednost i dobrobit svih na letu prioritet“

Koji PR idiot u Kompaniji je pisao ovo saopštenje za javnost?

Kakva dobrobit svih putnika?!?

Da li je ovo saopštenje Komapanije ili političke stranke?

Ovakve gluposti ne sme da piše jedna Kompanija.

Pojedinim putnicim su službenici Kompanije morala da objasne da se radi o autističnom detetu, da on ne sme da čeka u redu i da on prvi treba da uđe u avion, pa se čitav ovaj skandal ne bi ni dogodio.

Da Vas podsetimo:  BARBIKE I MARKETARI, ILI – ČAĐAVA REALNOST?

Dakle, Vid se ne bi ni uznemirio.

Glavni krivac za maltretiranje malog Vida je Kompanija.

To su sami i priznali.

Kompanija je kaznila Vida, koji je već tri puta leteo za Tivat, zato što je bio uznemiren poslovnim propustima nesposbnih službenika Kompanije.

U svom saopštenju Kompanija je pokazalu svu svoju arogantnost i bezobrazluk.

Kakva bezbednost putnika je ugrožena?!?

Kakva dobrobit?!?

Duboko verujem, poznavajući duh našeg naroda, da bi veliki broj putnika, da im je objašnjeno o čemu se radi, pristalo da se sačeka da se mali Vid smiri i da onda avion uzleti.

Čekali su naši avioni i kasnili zbog pink žena političara i raznih silikonskih pevaljki ,koje su šopingovale po stranim aerodromima, zašto avion nije mogao da sačeka nekoliko minuta da se Vid smiri i da odleti na more?

Šta je Kompanija uradila da smiri Vida i da tako ispravi svoju profesionalnu grešku?

Ona manjina punika, malograđana, štrebera i bezosećajnih skotova koji bi se bunili, jer su sebični i ne dozvoljavaju da im neko ugrozi njihovu putničku dobrobit i palanački konformizam, Kompanija je mogla da pridobije dobrim stranim pićem ili popustom na letu u povratku.

Tako bi uradila svetska Kompanija.

Ali, ER SRBIJA nije pokazala svoj profesionalizam.

Poslovan sam čovek preko tri decenije i priroda mog posla je da puno putujem avionima po svetu.

Doživeo sam mnoštvo dogodovština.

Ali nikada nisam čuo i video da se ovako Kompanija ponaša.

Na jednom prekookenaskom letu, uznemirilo se dvogodišnje dete do histerije.

Zacenjivao se od plakanja i gubio vazduh.

Posada se maksimalno trudila da pomogne uznemirenim roditeljima.

Nije vredelo.

Na kraju, uključili smo se i mi putnici.

Glupirali smo se na različite načine.

Da Vas podsetimo:  O Deda Mrazu i studentima

Kreveljili i bekeljili.

I smirili dete. Koje je počelo da se smeje.

Sve se završilo zajedničkim zagrljajima i poljupcima.

U nama putnicima se probudilo uspavano dete.

To je bila naša dobrobit sa ovog putovanja.

Šta treba da uradi ER SRBIJA?

Predlažem predsedniku Kompanije, kao stariji i iskusniji menadžer, da se javno izvini porodici Antić.

Da lično sa Vidom i porodicom odleti u Tivat i da iznajmi pedolinu i provoza se sa Vidom po moru.

Malog Vida , kada se vrati sa mora,da dovede u Kompaniju i da mu pokaže Muzej aviona.

I da mu Kompanija pokloni , njemu i majci, besplatne godišnje karte na relacijima koje oni izaberu.

To je gest za dobrobit društva koje mora da poštuju naše različitosti.

Ne samo na papiru, nego u stvarnom životu.

Koji mora da bude iznad birokratskih propisa.

Ljudskost je uvek iznad uskog konformizma.

Branko Dragaš

www.dragas.biz

6 KOMENTARA

  1. Sramota je pisati kad nesto ne znate, kako mozete kometarisati tako Lune. Dete nije grizlo samo je bilo jako uznemireno, I na kraju nije reagovao Air Serbia nego hosteta na aerodromu I neki njihov lekar opste prakse. Zamislite sa kojom se sve budalo mozemo sresti u avionu, psihopatom a da ga isti ti ljudi puste. Pitam se da li bi se ovo desilo u jednoj Belgiji ili Austriji.

  2. Ne znam cemu ovako duga prica? Kad god Dragas nesto pise tekst je pun frustracija i recenice su nabacane. Mislim da takvi tekstovi pisani u afektu nisu za javni prostor. Na zalost citamo mnogo toga sto ukazuje koliko je kod nas srozana javna rec. Ako imate frustracije i negodovanje najbolje je isprazniti negativne emocije pre nego se dohvatite pisanja.

    Ako se ne zna sta se tacno dogodilo, cemu onda reagovanje? Ako je autisticno dete bilo veoma uznemireno, da li je bilo bolje za to dete da ne putuje tog dana? Vrucina, guzva ko zna u kojoj meri je sve uticalo na ponasanje deteta; dete negodovalo preko mere –mozda nije bio dan za putovanje. Roditelji treba da procene rizik kad dete sa posebnim potrebama povedu na putovanje. Ovde razmisljam kao roditelj, daleko od toga da zelim da branim prevoznika. Uvek sam za to da se porodicama sa decom pomogne i izadje u susret, ali je ipak na roditeljima da pazljivo procene sta njihovo dete moze ili ne moze u datim uslovima.

    • Hm,hm…neku od prisutnih je pisao, da je dete urlalo,grizlo se po rukama I grebalo roditelje, Imaju li ostali brojni putnici prava,da na miru,bez urlanja provedu put I Odmor ???

      • Prema pismu koje je napisao ogorceni otac Antic, ni Air Srbija ni aerodrom Tesla nemaju procedure kako da reaguju u ovakvom slucaju. Treba obuciti zaposlene kako da rese takvu situaciju, a da ne bude na stetu ni deteta, onih koji putuju sa detetom, a ni putnika. Na letovima do mora i nazad uvek putuju bebe ili mala deca i uvek ima komesanja i plakanja. I autisticno dete i njegova porodica su putnici, i imaju pravo na minimum razumevanja i paznje. A tema je sira od incidenta na aerodromu sto je Antic i opisao u svom pismu. Mnogi od nas smo doziveli dosta diskriminacije, ignorisanja, vredjanja, nipodastavanja u bolesti, ili teskoj situaciju, ili boreci se za bolesne najblize, pa nije tesko zamisliti kako se porodica osecala.
        Narod u Srbiji kao i na mnogim drugim mestima nema osecaja za druge a pogotovu ne za porodice gde je neko bolestan. Mada je u Srbiji to jos grublje i ruznije zbog lose organizacije, nemastine i sl. Od bolesti svi okrecu glavu na drugu stranu, sve dok se ne desi njima. Najstrasnije je kad zaboravimo na strpljenje i humanost.

    • Znam poznanicu sto ima autisticno dete.Otisli su joj zivci.Ne moze da predvidi njegovo ponasanje.Branko je u pravu.Kad avion kasni zbog silikonskih pevaljki onda je ok.Nijedno kasnjenje nije vredno te male decije suze nicim izazvane.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime