Članicama SNS i Saveta MZ Kolut dva miliona dinara

0
371

SOinfo.org će se i ove godine odreći opredeljenih sredstava (50.000 dinara) na Konkursu za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja. Smatramo da je Grad Sombor ovom odlukom samo potvrdio svoje stvarno opredeljenje – gušenje medija koji časno rade svoj posao i čije novinare ne bira i ne kontroliše vladajuća Srpska napredna stranka.

Iskreno nismo ni očekivali drugačiji ishod, niti verovali da će „za godinu dana” lokalna vlast značajno promeniti odnos prema SOinfo.org portalu, te postati toliko pristojna da naš projekat vrednuje makar kao i sve ostale. Dodeljenih 50.000 dinara je njihov paravan da iskažu „političku moć” i planski realizuju strategiju stranke – ugnjetavanje ono malo preostalih slobodnih medija koji još uvek uspevaju da prežive u močvari izmišljenih stranačkih glasila, tabloida i još uvek aktuelnih „medija u državnom vlasništvu”. Naravno, konkurs je i odličan paravan da „legalno” pribave dodatne količine budžetskog novca i tako „pokriju” predstojeću izbornu kampanju, koju dočekuje uz pad stranačkog rejtinga, loše ocene u anketama, ali i uz brojne malverzacije, bilo da se radi o prijavljivanju imovine, prikrivanju nesavesnog poslovanja, falsifikovanju ili finansiranja stranačkih aktivnosti kroz javna komunalna preduzeća. Sve ono o čemu je SOinfo.org pisao i o čemu će tek pisati, baš kako smo i predvideli konkursnim predlogom „Antikorupcija u svakodnevnom životu”.

Uglavnom, „mediji” podržani na ovogodišnjem konkursu grada Sombora podeliće 13,95 miliona dinara. Lokalnim televizijama RTV Sreće i TV K-54 (računajući i ćerku firmu Zoana pres) biće uplaćeno po 2,15 miliona dinara za projekte „Somborskim sokakom”, odnosno „Nisu sami” i „Vidi me kao sebe”. Sledi najinteresantniji deo upravo završenog medijskog konkursa. Neverovatnih 1,7 miliona dinara ili 14,5 hiljada evra grad Sombor izdvojiće za projekat „Drug nije meta” tzv portala 025 kojim upravlja UG „Ja volim Sombor”. Da se radi o SNS glasilu ukazali smo već u nekoliko navrata (pogledati sliku), a kao prilog dodajemo da je odgovorno lice udruženja, članica Saveta MZ Kolut, Vanja Đekić, za tu poziciju kandidovana na listi „Za napredni Kolut”. Zanimljiva je i činjenica da je sedište ovog udruženja u prostoru čiji je vlasnik Goran Nonković, direktor JK Prostor Sombor. Poziciju na lokalnoj medijskoj sceni ove godine zauzela je još jedna članica kolutskog saveta mesne zajednice. Projekat „Medijska podrška osobama sa hendikepom u cilju njihovog osnaživanja” vredan 200.000 dinara, predložilo je Udruženje građana „Biberče”, osnovano u avgustu 2018. godine, na čijem čelu se nalazi se svestrana Mirjana Đerić. Kandidatkinja GG „Za napredni Kolut” je vlasnica konsalting agencije „Media 025”, a stiže i da radi kao nastavnica ruskog jezika u OŠ „Ognjen Prica”. Grupi svestranih mora se dodati udruženje „Sopek” zaduženo za lokalni portal „Sombor sport” koji vodi bivši saradnik SOinfo.org portala Milan GagrčinZaposlen je u SC Soko, angažovan kao sekretar ex FK Stanišić, te ispred tog „kluba” izabran za člana izvršnog odbora GFS Sombor. Nalazi se i na listi delegata u nižim fudbalskim rangovima. Pripada mu 250.000 dinara za projekat „Promocija somborskog sporta putem portala”. Koliko je ovaj konkurs bio bitan vladajućoj stranci potvrđuje se i kroz „reinkarnaciju” apatinskog glasila 025info. Većinski vlasnik preduzeća je Ilija Bursać, bivši SNS poverenik za Apatin, koji je nakon smene bio primoran da prepusti deo medijskog biznisa”. Očigledno je da su nakon svega nađeni „zajednički interesi” za somborski konkurs, sadržani u 1,1 milion dinara. Medijima iz Apatina pripašće još 200 hiljada dinara iz komšijskog budžeta. Projekat „Sombor na dlanu” realizovaće preduzeće Stefan Street. Komisija za raspodelu medijskog dinara u Somboru je i ove godine podržala „medije” koji učestalo krše Kodeks novinara i potvrđeno objavljuju lažne vesti. Info IT media, iza koje se krije dnevni list Informer dobiće 200.000 dinara, a Ana Abramović (AB media) čije se ime vezuje za „Srbiju danas” pola miliona dinara. Drugu godinu za redom iz somborskog budžeta finansiraće se projekat „Vodič kroz dijabetes” koji realizuje „Proglas public relations” doo, inače blizak lokalnom beogradskom emiteru Studiju B. Podrška je teška 400.000 dinara. Građani Sombora će sa po 200 hiljada dinara finansirati još dva projekta iz prestonice. „Privredni potencijali i oblik organizovanja poljoprivrednika” će realizovati preduzeće „Emit 24” čija je referenca distribucija opštinskog časopisa Palilula. „Videonet” doo potpisuje predlog „Sombor brief”. Pravo na budžetska sredstva, ovog puta u visini od 510.000 dinara, ostvario je i dugogodišnji pirat Medić doo BB radio.

Da Vas podsetimo:  Ko je Radoica Milosavljević, novi vlasnik Televizije Leskovac ?

Solidan konkursni učinak ove sezone imaju i pojedini novosadski mediji. Milion dinara je težak projekat „Građanska svest u Somboru” za čije sprovođenje je zadužena DVP produkcija, osnovana 2018. godine, a čiji je vlasnik Holding Dnevnik. Upola manji iznos pripašće novosadskoj Fabrici slova za Somborske priče, dok će list Poljoprivrednik, takođe iz Dnevnikove produkcije, moći da računa na 100.000 dinara za realizaciju predloga „Značaj vode za kvalitet života u lokalnoj samoupravi Sombor”.

Preostali projektiSomborske novine (1,6 miliona dinara) – „Uvek u toku”, Radio srpske pravoslavne crkvene opštine Sombor Blagovesnik (400.000 dinara) – Somborski razgovori 2, Udruženje Podium Sombor (300.000 dinara) – Svi jezici jedno blago, UG Bunjevački media centar (145.000 dinara) – Očuvanje nacionalnog identiteta Bunjevaca sa aspekta života u multikulturalnoj sredini i HKD Vladimir Nazor Stanišić (145.000 dinara) – Glas Hrvata jednosatna emisija.
Sava Majstorov
Izvor: soinfo.org

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime