Crta: U vanrednom stanju vlast dominantna na nacionalnim frekvencijama

0
99
Foto: pixabay.com

Pripadnici vladajuće većine dominirali su u sadržaju programa televizija s nacionalnom pokrivenošću, zauzevši 91 odsto vremena posvećenog političkim akterima u proširenom udarnom vremenu (prime time) na: RTS 1, Prva, Pink, Happy i B92 – pokazuju nalazi monitoringa medija koji je sprovela Crta u periodu od uvođenja vanrednog stanja, 15. marta, do njegovog ukidanja 6. maja.

Od 9 odsto medijskog vremena koje je ustupljeno opoziciji, pet odsto je pripalo partijama koje bojkotuju izbore, a četiri odsto onim koje će učestvovati na izborima. Izveštavanje o vlasti bilo je pretežno u pozitvnom ili neutralnom tonu, dok se o opoziciji u bojkotu uglavnom izveštavalo negativno, a o opoziciji koja je najavila učešće na izborima – neutralno.

Tokom vanrednog stanja, Crta je zabeležila 9 specijalnih obraćanja predstavnika vlasti koje su prenosile sve televizije s nacionalnom pokrivenošću, što je značajno doprinelo zabeleženom velikom prisustvu vlasti u televizijskim programima. U tim obraćanjima predsednik Srbije učestvovao je 7, a premijerka 3 puta.

U navedenom periodu, Crta je sprovodila i monitoring društvenih mreža (Facebook, Twitter, Instagram), koji je obuhvatio 378 zvaničnih profila medija, političkih stranaka, političara, udruženja građana, javnih ličnosti.

Na profilima medija na društvenim mrežama opozicija je zbirno više spominjana nego vladajuća većina. Ipak, gledajući pojedinačno, Srpska napredna stranka, odnosno njeni pripadnici najčešće su spominjani. Na medijskim profilima 9 od 10 najčešće spominjanih aktera jesu predstavnici vladajuće većine, dok se o Aleksandru Vučiću govorillo u više od 40 odsto od ukupnog broja postova.

Na profilima opozicionih aktera na društvenim mrežama bilo je četiri puta više aktivnosti nego na stranama pripadnika vladajuće većine. Na ukupno 96 profila opozicionih lidera nedeljno je objavljivano u proseku 900 postova, na istom broju profila političara vladajućih partija prosečno je objavljivano 200 postova.

Da Vas podsetimo:  Niš daje 89 miliona dinara za medije, 4 više od Beograda - u susret predizbornoj kampanji

Koronavirus, zdravlje i ekonomija bile su dominatne teme u objavama i vladajućih i opozicionih stranka i aktera. Osim toga, opozicija se bavila i izborima i pitanjima građanskih prava u okolnostima vanrednog stanja. Crta će uskoro objaviti kompletnu analizu ponašanja političkih aktera na društvenim mrežama i objava medijskih profila u periodu od uvođenja do okončanja vanrednog stanja.

Tim Istinomera
Izvor: Istinomer

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime