Dokle će Srbija pokrivati gubitke Er Srbije?

1
1071
Er Srbija i Etihad/Foto: printskrin Youtube

Nacionalna aviokompanija Er Srbija zabeležila je i prošle 2017. godine gubitak od najmanje pet miliona evra iako je Vlada Srbije ponovo častila ovu kompaniju sa 21 milion evra subvencija.

Na papiru, kompanija je zabeležila dobit od 16 miliona evra (1,9 milijardi dinara). Međutim, Er Srbija je od Vlade Srbije, na ime državne pomoći dobila skoro 21 milion evra (2,461 milijardi dinara) koje ova kompanija računa u poslovne prihode što znači da je gubitak najmanje pet miliona evra, sledi iz godišnjeg finansijskog izveštaja Er Srbije za 2017.

Dakle, Er Srbija konstantno beleži loše poslovanje, uz velike gubitke koje pokrivaju svake godine obilne državne subvencije, snižavanje kvaliteta usluga (bez hrane i pića u osnovnim tarifama), a nisu ni isporučeni obećani Erbasovi avioni. Ova kompanija je simbol propale i pogubne politike subvencionisanja stranih kompanija novcem koji je prethodno otet od zaposlenih i penzionera na ime štednje.

Od tog ukupnog iznosa subvencija, na ime podrške razvoju saobraćajne mreže, a u cilju podsticaja i razvoja turizma i opšte povezanosti Srbije u skladu sa Strategijom razvoja turizma, Er Srbija je dobila 12 miliona evra (1,431 miliajrdu evra).

Podsećamo da je kompanija u januaru 2017. od Fonda za razvoj dobila kredit od 14 miliona evra, koji takođe predstavlja državnu pomoć jer je odobren po sniženoj kamatnoj stopi, a imajući na umu dosadašnji rad ovog fonda, kompanija verovatno neće ni vratiti kredit.

Kad uzmemo sve subvencije i opraštanja dugova za aerodromske takse aerodromu Nikola Tesla, od 2013. do kraja 2017. Vlade Aleksandra Vučića i Ane Brnabić častile su Er Srbiju sa skoro 250 miliona evra.

Poređenja radi, Vlada Srbije je od penzionera svake godine otela 180 miliona evra na ime neustavnog smanjenja penzija. Dakle, ono što je za godinu i po dana Vučić uzeo iz džepa penzionera neustavnim smanjenjem penzija, to je prebacio Er Srbiji koja i dalje svake godine beleži gubitke.

Da Vas podsetimo:  Kada se krvarilo, a niotkuda pomoći – ko je pritekao?

Podsećamo da je sadašnji ministar finansija Siniša Mali, donedavno predsednik nadzornog odbora Er Srbije tvrdio da Er Srbija od 2017. više ne dobija državnu pomoć. Dakle, otvoreno je slagao građane Srbije.

Ni tu nije kraj. Er Srbija se u u budžetu za 2018. nalazi u grupi preduzeća za koja je planirana državna pomoć. Pitamo Vladu Srbije kada će prestati ubacivanje para građana Srbije u ovo preduzeće koje neprekidno posluje sa gubitkom, a te gubitke pokriva izdašnim državnim subvencijama, koje u 2017. ima isti broj aviona kao i 2016., manji broj letova, isti broj putnika?

Er Srbija, nacionalni avioprevoznik Republike Srbije je 51% u vlasništvu Vlade Republike Srbije, dok je preostalih 49% u vlasništvu Etihad Airways, nacionalne kompanije Ujedinjenih arapskih emirata.

srpskaakcija.com/ srbin.info

1 KOMENTAR

  1. Er Srbija imaće pokrivene gubitke sve dok vozaju u vazduhu ΛV iz Beograda, a sada i iz Niša. Da li je moguće da Er Srbija tražđi pokrivanje gubitaka, kada se narodu servira basnoslovno poslovanje i obaranje sve evropske rekorde. A još se pominje povlačenje arapske kompanije Etihad Airways iz vidika ΛV i Srbije. Molim se da se to ne obistini. Prijatan vazdušni let!

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime