Država uporno daje poslove firmi sa crne liste

0
981
Foto: pixabay.com

Firmi „Bauvezen“ (Bauwesen) iz Lazarevca, koja se godinama nalazi na crnoj listi Uprave za javne nabavke zbog kašnjenja u izvođenju radova, još jedan državni organ dodelio je posao. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda angažovala je „Bauvezen“ na izgradnji saobraćajnice oko nove autobuske stanice u novobeograskom bloku 42 koja će koštati 241 milion dinara. Posao je „Bauvezenu“, koji je na tenderu učestvovao zajedno sa firmom „Geolider“ iz Bujanovca, dodeljen 24. januara ove godine.

Konkurent u javnoj nabavci za posao vredan skoro četvrtinu milijarde bila im je grupa ponuđača koju čine firme „Ras inženjering niskogradnja“, JKP „Beograd put“, „DC Energocoop“, „Resa gradnja“ i „Demetra RB“, čija je ponuda bila viša za skoro 70 miliona dinara.

Firma „Bauvezen” osnovana je u junu 2007. godine pod imenom „Las krivaja“, da bi tri meseca kasnije promenila ime u „No 2 Joker“. Tada su promenjeni i osnivač i direktor, te je umesto Zorana Kuzmanovića kao novi osnivač i direktor u APR-u upisan Dejan Živanović. U martu 2010. godine Živanović menja ime firme u „Bauvezen“. Krajem 2011. godine Živanović je uhapšen pod optužbom da je bio u grupi privatnika koji su u saradnji sa direktorima Rudarskog basena „Kolubara“ oštetili ovaj ogranak EPS-a za oko dva miliona evra prilikom iznajmljivanja mehanizacije. U januaru 2014. svojinski napušta „Bauvezen“. Ova firma tada postaje vlasništvo Borivoja Trifunovića, koji je registrovan u APR-u i kao preduzetnik jer poseduje servis za popravku gorionika i puromata (mašina za pranje pod visokim pritiskom). Pre dve godine u razgovoru sa novinarkom Pištaljke Živanović se predstavio kao „jedan od rukovodilaca“ firme.

„Bauvezen“ je bio na crnim listama državnih institucija, ali je uprkos tome dobijao poslove i nesmetano poslovao. To je jedina firma koja se nalazi na spisku firmi sa negativnom referencom na portalu Uprave za javne nabavke iako na portalu piše da je ta referenca istekla još 2015. godine. Tada su na rad ove firme primedbe imali Ministarstvo privrede, JP „Zavod za izgradnju grada Novog Sada“ i  JP „Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva“.

Da Vas podsetimo:  Mina iz Krušika pronađena tokom oslobađanja Tripolija

Kako ova firma poštuje rokove govori i podatak da izgradnja pasarele kod Kalemegdana, u vrednosti od 178 miliona dinara, u kojoj „Bauvezen“ učestvuje u zajedničkoj ponudi sa još dve firme, kasni oko godinu i po dana. U ovoj javnoj nabavci, samo za prvu fazu radova, rokovi su čak šest puta produžavani u sporazumu sa naručiocem. Prema poslednjoj izmeni ugovora,  rok za završetak radova u prvoj fazi izgradnje je 13. april 2020. godine, dok je rok za završetak druge faze 150 dana od dana uvođenja dobavljača u posao. To znači da će Beograđani u najboljem slučaju potpuno uređenje ove lokacije moći da očekuju tek početkom jeseni ako sve bude po planu, što do sada nije bio slučaj.

Da su oni koji daju posao „Bauvezenu“ svesni loše reputacije te firme govori i podatak da se komisija za javne nabavke koja je odlučivala o ponudama za posao izgradnje saobraćajnice oko nove beogradske autobuske stanice raspitivala da li je „Bauvezen“ kvalitetno obavio radove na rekonstrukciji poslovnog prostora JKP „Parking servis“ u okviru projekta rekonstrukcije mosta Gazela, kao i da li su primedbe na izvedene radove, kojih je bilo, kvalitetno otklonjene.

Još jedan projekat u kome učestvuje „Bauvezen“ je krajem januara produžen izmenama ugovora. Reč je o rekonstrukciji Karađorđeve ulice u Beogradu u kojoj „Bauvezen“ učestvuje u grupi ponuđača koju predvodi „Energoprojekt niskogradnja“. Rok koji je istekao 20. januara produžen je do 1. septembra 2020. Izvođači su prvo tražili odlaganje od čak 410 dana odnosno do 14. januara 2021. godine, između ostalog zbog problema sa rekonstrukcijom kanalizacije, ali im je odobren nešto kraći rok.

Osim što mu je dodeljen ugovor za izgradnju saobraćajnice oko autobuske stanice, „Bauvezen“ je jedan od izvođača radova i na samom objektu autobuske stanice u bloku 42, gde su takođe produžavani rokovi. Rok za završetak bio je 30. septembar 2019. godine, no dozvoljen im je produžetak do kraja 2019. O ovom projektu je Pištaljka takođe pisala, a gradske vlasti se još nisu pohvalile njegovim završetkom.

Da Vas podsetimo:  STOTINE negativnih komentara na račun predsednika MITROVAČKE gradske skupšine!

Samo četiri dana pre nego što je posao dodeljen firmi poznatoj po kašnjenju u radovima, zamenik gradonačelnika Goran Vesić je, kako prenosi zvanični gradski sajt, najavio formiranje „crnih lista“ kompanija koje kasne sa izvođenjem radova na infrastrukturnim projektima. „Mogu da imam razumevanje za objektivne probleme koji se pojave na gradilištima, ali kompanije koje rade na infrastrukturnim projektima u Beogradu moraju da shvate da svi radovi remete normalan život ljudi i da zato moraju da se završe u zakazanom roku“, izjavio je Vesić.

Za „Bauvezen“ je javnost saznala tako što se prethodnih godina nalazio na listi najvećih poreskih dužnika u zemlji sa dugom koji je iznosio 102 miliona dinara, koji je prema rečima rukovodioca firme Dejana Živanovića nastao „zbog pogrešno plaćenog PDV-a“. Zbog tog duga tokom 2017. godine Poreska uprava u Lazarevcu je popisala pokretnu imovinu – preko 100 mašina i vozila. Na spisku najvećih poreskih dužnika za 2019. godinu firma „Bauvezen“ se ne nalazi.

Milica Vojtek
Izvor: pistaljka.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime