Dve porodice dobile najviše para za medijske projekte

0
724

Pare svih građana Niša i na ovogodišnjem medijskom konkursu otišle su televizijama i agencijama koje su u vlasništvu porodica Gašić i Radomirović. Od 54 miliona dinara, para svih Nišlija, koliko je Grad opredelio za projekte, čak 37,4 miliona dobili su Zona plus, Niška televizija, Belami, Narodne novine i povezana PR agencija. Južne vesti neće prihvatiti novac koji im je dodeljen, jer bi time dali legitimitet korupciji.

Foto izvor: Aktron/ Wikimedia Commons

Na osnovu rezultata o sufinansiranju medijskih projekata i ove godine postoji sumnja u to da će građani biti informisani u javnom interesu. Naime, skoro 70 % para dobile su televizije poznate po promotivnom izveštavanju, bliskosti sa vladajućom Srpskom naprednom strankom i one koje su u vlasništvu dve „medijske porodice“ – Bratislava Gašića i Vidosava Radomirovića.

Najviše para – po 8,5 miliona dinara dobile su Narodne novine za projekat „Nišlije se uključuju u odlučivanje“ i televizija Belami projektom „Odgovorni građani za evropski Niš“. 8,4 miliona dobila je Niška televizija za projekat „Informacijom do posla“, a Zoni plus za „Niš pripada Nišlijama“ pripalo je 7,5 miliona dinara.

Belami televizija je dobila još 2,7 miliona za projekat „Belami art“, kao i još 800.000 dinara za „Pitanje Roma“. Deo „kolača“ dobila je i PR agencija Danijele Vuković, povezane sa Belamiijem i to milion dinara za projekat „Agrosalon“.

Pomenuti mediji dobili su ukupno 37,4 miliona dinara za svoje projekte, od 54 miliona koliko je Grad iz budžeta opredelio za projekte i medije koji bi Nišlije trebalo da izveštavaju u javnom interesu. Na konkurs je pristiglo ukupno 85 prijava, a odobreno je njih 33.

Inače, osim što je Niška televizija dobila skoro najviše para na ovogodišnjem konkursu, njima je Grad nedavno otpisao dug od skoro 27 miliona dinara.

Podsetimo, prošle godine je za medijske projekte bilo izdvojeno 20,5 miliona iz gradske kase, a najviše novca dobili su mediji bliski Srpskoj naprednoj stranci, kao i agencije sa spornom dokumentacijom.

„Južne vesti“ neće uzeti novac, jer bi time dali legitimitet korupciji

Na pomenutom konkursu projekat Južnih vesti dobio je 600.000 dinara, ali kako kaže glavni urednik Predrag Blagojević ovaj novac neće prihvatiti, jer bi time samo dali legitimitet korupciji.

Blagojević napominje da je nakon objavljivanja rezultata konkursa potvrđena sumnja da je reč o „konkursu sa slikom“, odnosno da se unapred znalo kome bi trebalo da se pokloni novac. To je bilo očito još od menjanja uslova konkursa, kada je Grad opredelio skoro duplo više para po projektu od Ministarstva kulture.

Ovim se nastavlja višegodišnja praksa da se novac građana na fingiranim konkursima daje provladinim medijima, čiji je cilj da ulepšavaju stvarnost i ćute o problemima – ističe Blagojević.

Podsetimo, ovogodišnji niški konkurs za sufinansiranje medijskih projekata obeležilo je to što je za jedan dan izmenjen iznos za koji mediji mogu da konkurišu po projektu sa 4 na 9 miliona, što je više više para nego što je i samo Ministarstvo kulture i informisanja spremno da obezbedi. Međutim, ministar informisanja Vladan Vukosavljević to nije želeo da komentariše. Komisija koja je odlučivala o tome ko će koliko para dobiti ponovo je bila sporna.

Reagovala su i medijska udruženja koja su od gradonačelnika Niša Darka Bulatovića tražila da se sumnjive izmene hitno povuku i da komisija bude kompetentna, a iz NUNS-a su saopštili da je Niš rekorder u Srbiji po izdvajanju novca za pojedinačne medijske projekte, ističući da je sporan način o podizanju svote za pojedinačni projekat.

Pritisci i napadi Država i mediji Tržište Etika Mediologija Scena Region Svet

J. Adamović

cenzolovka.rs/Južne vesti

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime