Fondacija Slavko Ćuruvija: REM odbio prijave protiv Pinka za kampanju protiv N1

0
324
Foto: printscreen

Fondacija Slavko Ćuruvija saopštila je da dva i po meseca nakon što su ta fondacija i 522 građanina uputili prijavu REM protiv televizije Pink, zbog dugotrajne i opasne kampanje protiv N1 i njenih urednika i novinara, to regulatorno telo objavilo da nema mesta pokretanju postupka.

„U šturom zapisniku sa sednice Saveta od 28. novembra 2019. konstatovano je da su sednici pristupili predstavnici TV Pink, te da je nakon diskusije, zamenik predsednika Saveta predložio, a članovi Saveta jednoglasno doneli odluku da nema mesta pokretanju postupka. Od REM očekujemo da Fondaciji i svim građanima koji su poslali svoje prijave dostavi obrazloženu odluku, nakon koje ćemo iskoristiti sve pravne mogućnosti koje nam stoje na raspolaganju“, navodi se u saopštenju.

Iz fondacije podsećaju da je televizija Pink u novembru 2019. godine, povodom prijema predsednika Srbije na lečenje na VMA, sprovela petodnevnu kampanju u okviru koje je za pogoršanje predsednikovog zdravlja optuživala televiziju N1, programskog direktora Jugoslava Ćosića i novinara Miodraga Sovilja, koji je od predsednika pokušao da dobije odgovore na pitanja o umešanosti oca ministra Nebojše Stefanovića u aferu Krušik.

„Tokom pet dana, u jutarnjem programu i informativnim emisijama TV Pink smenjivali su se takozvani analitičari, urednici tabloida i visoki državni funkcioneri, koji su izgovarali besprizorne i neutemeljene optužbe na račun TV N1, Sovilja i Ćosića, optužujući ih za pokušaj ubistva predsednika Republike i posredno pozivajući na linč. Kampanja je u javnosti podsmešljivo nazvana napad mobilnim telefonom“, dodaje se.

Fondacija Slavko Ćuruvija je ocenila da se donošenjem odluke o nepokretanju postupka protiv Pinka REM još jednom stavio u službu obračuna vladajuće stranke i njoj bliskih propagandnih glasila sa političkim neistomišljenicima, pa i sa kolegama novinarima koji od nosioca javnih funkcija pokušavaju da dobiju odgovore na pitanja o kojima javnost ima potrebu i pravo da bude obaveštena.

Da Vas podsetimo:  Koristeći pandemiju korona virusom, u tišini, predsednik Srbije je separatistima iz Prištine predao Gazivode

„Svojom odlukom REM poručuje da zloupotrebi nacionalnih frekvencija nema granica onda kada treba zastrašiti nezavisne medije i novinare, i direktno se uključuje u gušenje malobrojnih preživelih informativnih redakcija koje se trude da rade u javnom interesu. Zakon o elektronskim medijima izričito propisuje obavezu Regulatora da se stara da programski sadržaj pružaoca medijske usluge ne sadrži informacije kojima se podstiče, na otvoren ili prikriven način, diskriminacija, mržnja ili nasilje zbog različitih profesionalnih ili ličnih ubeđenja i pretpostavljenih ličnih svojstava“, objašnjavaju iz fondacije i podsećaju da Pravilnik REM o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga obavezuje pružaoca medijskih usluga da obezbedi istinitost i potpunost informacija, odnosno verodostojnost i potpunost ideja i mišljenja koje objavljuje.

„Sve ove odredbe Regulator je svojom odlukom suspendovao. Smatramo da je krajnje vreme da Savet REM počne da snosi posledice zbog štete koju proizvodi na medijskoj sceni Srbije i zbog ugrožavanja prava javnosti da bude nepristrasno i objektivno informisana o svim bitnim pitanjima u društvu. Za početak, Slavko Ćuruvija fondacija će o sramnoj odluci REM-a obavestiti sve relevantne međunarodne institucije i međunarodna tela u kojima je REM član“, zaključuje se u saopštenju.

Izvor: N1

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime