Grad Beograd ne zna koliko novca ide na medijske projekte

0
208
Foto: skrinšot Youtube

Budžetom Beograda za 2018. godinu za medije je izdvojeno oko 220 miliona dinara, što je za 50 miliona više nego prethodne godine. Ipak, prema budžetu koji je usvojen krajem decembra prethodne godine, ostalo je nejasno kako će ovaj iznos biti raspoređen i koliko je novca predviđeno za Konkurs za sufinansiranje medijskih projekata. Iz Sekretarija za informisanje Grada Beograda UNS-u su rekli da ne mogu da odgovore na pitanja o tome koliko će Grad izdvojiti novca za konkurs za projektno sufinansiranje medija u 2018. godini.

„Finansijski plan Sekretarijata za informisanje za 2018. godinu još uvek nije usvojen. Kada bude zvanično usvojen, biće objavljen na sajtu Grada Beograda, i tu će moći da se vidi sve vezano za finansijski plan“, rekli su UNS – u iz Gradske uprave.

Kako su dodali, „Konkurs za sufinansiranje medijskih projekata će, kada bude raspisan, zvanično biti objavljen u skladu sa Zakonom i Pravilnikom“.

Grad Beograd je Budžetom za 2018. godinu u odeljku „Ostvarivanje i unapređivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja“ najviše sredstava izdvojio za „usluge po ugovoru“ – više od 124 miliona dinara.

Za „subvencije privatnim preduzećima“ planirano je da se izdvoji ukupno 85 miliona dinara, a za „ostale dotacije i transfere“ namenjeno je 50 hiljada dinara.

Za „dotacije nevladinim organizacijama“ izdvojeno je 5 miliona dinara, a preostali novac, odnosno više od 5 miliona dinara, planirao je za finansiranje poreza, obaveznih taksi i kazni, stoji u odeljku za finansiranje medija.

Grad Beograd je za ovu godinu planirao prihode veće od 92 milijarde dinara, odnosno za oko 2 milijarde dinara više od prethodne godine. Beogradski budžet sa prenetim sredstvima iz prethodne godine iznosi 102 milijarde dinara, što je za oko 9,6 milijardi dinara više nego 2017. godine.

Budžetom ovog Grada za 2017. godinu za medije je bilo predviđeno 170 miliona dinara.

Za Konkurs za projektno sufinanasiranje medija u 2017. godini opredeljeno je 74 miliona, a raspodeljno 73.900.000 dinara.

U 2016. godini Grad Beograd je na Konkursu za sufinansiranje medijskih projekata raspodelio ukupno 85.750.000 dinara.
Komisije u Beogradu dve godine bez reprezentativnih novinarskih udruženja

Prethodne dve godine Gradska uprava u komisije za ocenjivanje medijskih projekata nije birala predstavnike reprezentativnih novinarskih i medijskih udruženja i javnosti poznate medijske stručnjake.

Prošle godine na konkursu namenjenom medijima 6,9 miliona dinara dobio je projekat Udruženja rok muzičara, 5 miliona dinara projekat reklamne agencije Sky comm group (ranije muzičke kompanije Sky music), 2 miliona dinara projekat firme Video calibration, koja je po raspisivanju konkursa dobila ovaj naziv i novu delatnost – umesto trgovine mašinama i opremom registrovala je proizvodnju kinematografskih, audio-vizuelnih i televizijskih sadržaja.

TV Studio B i povezane firme Brender d.o.o. i Irik d.o.o. za svoje projekte dobile su 23 miliona dinara, dok je listu Informer preko Insajder tim i Info it medija pripalo pet miliona dinara. Po pet miliona dinara komisija je dodelila projektima lista Alo i Medijskoj mreži, izdavaču Srpskog telegrafa.

Nakon raspisivanja beogradskog konkursa za sufinansiranje medijskih projekata 18. avgusta prošle godine, registrovane su dve firme, 22. avgusta Folim, a 23. avgusta Zofin, čiji su projekti prošli sa 5 odnosno 4 miliona dinara.

Komisija je milion dinara dodelila projektu firme „Slika vest“, koja se povezuje sa Nebojšom Radoševićem, članom komisije za ocenjivanje medijskih projekata. Pored Radoševića medijske projekte su ocenjivali i Ferenc Berček, Marija Stamenić, Vladimir Jovanović i Dragana Milovanović.

uns.org.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime