Grad hoće da menja sliku o javnom prevozu, 90 miliona za reklamiranje u režimskim medijima

0
226

U nameri da „povećaju poverenje građana i promene sliku o javnom prevozu“ beogradske vlasti izdvajaju 90 miliona dinara (više od 760 hiljada evra) za medijsku kampanju. Ideja je da njome povećaju prodaju karata, a reklame za gradski prevoz, osim na bilbordima i u specijalizovanom časopisu SAT, naći će se isključivo u prorežimskim medijima – televizijama Pink, Prva i O2 kao i tabloidima Srpski telegraf, Blic, Alo, 24 sata i Kurir. Deo javnosti smatra da je bilo pametnije taj novac, umesto u reklamiranje, uložiti u sam prevoz – u nova vozila, čistoću, klima-uređaje i rezervne delove, veći broj polazaka, sređivanje stajališta…

Iz gradskog Sekretarijata za javni prevoz navode da „korisnici javnog prevoza nisu dovoljno obavešteni o sprovedenim aktivnostima na unapređenju kvaliteta usluge“, kao i da se više od 200.000 zaposlenih švercuje. Grad usled toga gubi više od sedam milijardi dinara godišnje, pa su došli na ideju da pokrenu medijsku kampanju kojom bi, kako se nadaju, povećali poverenje građana i promenili sliku o javnom prevozu, a na kraju i povećali prihod od prodaje karata.

„Kampanja podrazumeva emitovanje spotova na TV stanicama, emitovanje priloga, internet aktivnosti, oglašavanje i insertacije u štampanim medijima, spoljno oglašavanje na bilbordima i stajalištima gradskog prevoza na teritoriji Beograda“, navode iz ovog sekretarijata.

Raspisan je konkurs za firmu ili preduzetnika koji će zakupiti prostor u medijima i bilborde, a takođe i voditi internet kampanju – od pripreme, preko oglašavanja na Fejsbuku, Instagramu i Guglu, do analize kampanje.

Za ovo je izdvojeno 90 miliona dinara (više od 760.000 evra), a osim u specijalizovanom časopisu SAT (časopis o saobraćaju, automobilizmu i turizmu) i na bilbordima, oglasi će se naći isključivo u dnevnim prorežimskim medijima.

Tako će, sve dok se ne potroši novac (a najduže dve godine), građani Beograda plaćati milione za reklamiranje gradskog prevoza u Informeru, Srpskom telegrafu, Blicu, Alo-u, Kuriru i 24 sata, i na TV Pink, O2 i Prva. Najviše reklama – na trećini, četvrtini i polovini stranice – naći će se u Informeru, i na Pinku (44 emitovanja).

Da Vas podsetimo:  Dnevna doza krvi za publiku i urednike

U ovaj iznos, inače, ne ulazi sama izrada tih vizuala – naime, grad je raspisao još jednu javnu nabavku od 15 miliona dinara za firmu koja će im osmisliti i dizajnirati reklame za novine, bilborde i internet, i izraditi poluminutne TV spotove.

Deo javnosti se saglasio da nikakva kampanja neće pomoći da se popravi slika o prevozu u očima građana, s obzirom na to da su uslovi u kojima se svakodnevno voze, kako kažu, katastrofalni, te da je bolje da je novac otišao u njihovo poboljšanje umesto u reklamu.

Kodeks novinara – čemu to služi?

Ovim se nastavlja praksa finansijske podrške iz budžeta medijima koji svakodnevno krše Kodeks novinara Srbije.

Tako su od avgusta do decembra 2018. godine, Alo, Srpski telegraf, Kurir, Informer i Blic, prema monitoringu Saveta za štampu, prekršili Kodeks preko 3.300 puta. Apsolutni šampion u tom periodu bio je list Alo (929 prekršaja), a sledili su ga Srpski telegraf (769), Kurir (701), Informer (600) i Blic (307).

Samo na naslovnim stranama tokom 2018. godine, kako su utvrdili novinari Raskrikavanja, tri najčitanija tabloida – Informer, Alo i Srpski telegraf – objavili su više od 700 lažnih ili neutemeljenih tvrdnji.

Marija Vučić
Izvor: raskrikavanje.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime