Jolovićev račun bez krčmara

0
802

Na samom početku svog mandata načelnika Moravičkog upravnog okruga, Slobodan Jolović istakao je problem radnog prostora i krenuo sa licitiranjem lokacija na koje je bacio oko, sa namerom da načelničku kancelariju, sa pratećim službama, preseli u novi radni ambijent.

okrug-2Više od dvadeset godina Načelstvo okruga i kancelarije svih republičkih inspekcija nalaze se u zgradi opštinske tj. sada gradske uprave u Čačku. U pitanju je ne naročito komforan, ali sasvim pristojan radni prostor.

Kako nije uspeo u nameri da nadležne u Beogradu ubedi da država odvoji sredstva potrebna za kupovinu, najam, adaptaciju ili bilo koju drugu vrstu troška za novu kancelariju načelnika Moravičkog okruga, načelnik Jolović odrešio je državnu kesu za kakvo-takvo sređivanje postojeće kancelarije.

Umesto starog u njegovu kancelariju ubačen je novi nameštaj, svetlijih boja. Vrata tapacirana i sa spoljne i sa unutrašnje strane malo zbog estetike, malo da se podsetimo kako je to bilo u onom starom jugoslovenskom samoupravnom sistemu kada je svaki guzonja na funkciji, partijskoj, političkoj, vojnoj, privrednoj ili kakvoj drugoj, koji bar malo drži do sebe i još više do funkcije, obavezno imao tapacirana vrata na kancelariji. Na kraju i zbog razloga diskrecije i poverljivosti, da niko sa hodnika ili iz sobe sekretarice ne prisluškuje važne razgovore koje načelnik vodi u svojoj kancelariji.

Načelnik Jolović nije stao sa trošenjem budžetskih para samo na uređivinju svoje kancelarije. Uložilo se i u susedne dve prostorije pored njegove, pa se krečio hodnik sa sve stubištem, pa se postavile nove info-table, da narod ne luta kad zavrlja u okrug, a nabavilo se i novo, sveže cveće za par desetina hiljada dinara.

Tu bi našoj priči možda bio kraj, da u međuvremenu još nekome nije pala na pamet ideja da entuzijazam načelnika Jolovića za promenom radnog prostora može biti koristan i kad imate nameru da se otarasite načelnika okruga. Ili kada ne možete očima da ga gledate i u najmanju ruku da budete pod istim krovom sa njim.

Zvanično, takvih namera i misli niko u gradskoj administraciji Čačka nije imao niti ima, ali već odavno, zvanično, postoji namera da se sve gradske administrativne službe objedine pod jednim krovom. Kako je Gradska uprava za urbanizam jedina gradska uprava koja nije u zgradi opštine tj. Grada Čačka, Gradsko veće nedavno je, na predlog Moravičkog upravnog okruga, broj 917-361-2/2015-01 , donelo odluku da se ta uprava iz svojih prostorija u ulici Župana Stracimira preseli u sadašnje prostorije načelstva okruga i republičkih inspekcija, a da službe okruga pređu u dosadašnji radni prostor urbanista.

Da Vas podsetimo:  Sava i Srbi, dva veka kasnije

Odluka veća je da se dosadašnji radni prostor Uprave za urbanizam ustupi Moravičkom upravnom  okrugu bez naknade, na pet godina, s tim da Moravički upravni okrug, kao korisnik, plaća troškove tekućeg održavanja i komunalne potrošnje.

Po svemu izgleda kao normalna i korisna stvar ovakav dogovor grada i okruga. Zašto je onda naslov našeg teksta – Račun bez krčmara.

Pa zato što u celoj priči postoji nekoliko spornih stvari. Najpre, koji je interes Grada Čačka da svoju imovinu daje na besplatno korišćenje Moravičkom okrugu na pet godina, kada država Srbija ne daje gradu Čačku ništa besplatno. Setimo se samo najsvežijeg primera Doma vojske i aktuelnog oglašavanja prodaje čačanskih kasarni. Zemljište koje je Čačak nekada poklonio državi za potrebe vojske i sve dok postoje te potrebe, sada država i vojska prodaju za velike pare i ne žele ni da razgovaraju o tome da zemljište vrate Čačku.

Zahtevom broj 917-361-2/2015-01 od 02.04.2015. godine, Moravički upravni okrug obratio se gradu Čačku, sa predlogom da se republičkim inspekcijskim službama ustupi na privremeno korišćenje prostor koji koristi Gradska uprava za urbanizam grada Čačka, u ul. Župana Stracimira br. 35, u Čačku, a  Gradska uprava za urbanizam grada Čačka, iz ul. Župana Stracimira br. 35, preseli u prostor u kome su smeštene republičke inspekcijske službe, u ul. Župana Stracimira br. 2, sve u cilju funkcionalnog i prostornog objedinjenja gradskih službi. Navedenim zahtevom je, između ostalog, predloženo da se iz zgrade u ul. Župana Stracimira br. 2 iseli 34 zaposlena inspektora, a u isti prostor useli 23 radnika Gradske uprave za urbanizam, a da načelnik i stručne službe Moravičkog upravnog okruga ostanu u poslovnom prostoru koji sada koriste, u zgradi Grada, u ul. Župana Stracimira br. 2, do trajnog rešavanja pitanja smeštaja okruga.

Dogovor koji je postignut precizira da će radni prostor razmeniti samo urbanisti i republičke inspekcijske službe, dok načelnik okruga sa svojom kancelarijom i kancelarijama sekretarice i pisarnice, ostaje u sadašnjim prostorijama u zgradi Grada Čačka.

Odluka Gradskog veća
I Moravičkom upravnom okrugu, sa sedištem u Čačku, u ul. Župana Stracimira br. 2, Matični broj: 17650505, PIB: 104201350, koji zastupa Načelnik Moravičkog upravnog okruga, mr Slobodan Jolović iz Guče, DAJE SE NA KORIŠĆENJE poslovni prostor u javnoj svojini grada Čačka, na određeno vreme, na period od 5. godina, bez naknade i to:
  1. poslovni prostor koji se nalazi u poslovnoj zgradi, izgrađenoj na kp. br. 897/1 i 845/3, obe KO Čačak, u ul. Župana Stracimira br. 35, u Čačku, na III spratu, ukupne površine 238,23 m2, prema skici koju su izradili Darko Zornić, dipl. ing. arh. i Dejan Rašić, dipl. ing. arh.
  2. poslovni prostor koji se nalazi u poslovnoj zgradi, izgrađenoj na kp. br. 773, KO Čačak, u ul. Župana Stracimira br. 2, u Čačku, na II spratu, tri kancelarije, ukupne površine 65,18 m2.

Eto Jolovićevog računa bez krčmara. On dogovara da se 34-ro republičkih inspektora preseli u prostorije Uprave za urbanizam, odakle će 23-je zaposlenih u toj gradskoj upravi ubuduće raditi u kancelarijama gde su radili inspektori.

Da Vas podsetimo:  Dvadeset godina bez vode – Zrenjanin kao slika cele Srbije

Očigledno je da urbanisti dobijaju veći komoditet, ali je očigledno i da 34 inspektora treba da se smesti u radni prostor koji je bio pretesan i za onih 23-je urbanista.

  • Kada postupamo kao nadležna inspekcija mi donosimo rešenja o zatvaranju radnog prostora koji ne ispunjava uslove propisane zakonom, a sada mi sami treba da radimo u takvim uslovima. Ne postoji nijedan opravdan razlog zbog kojeg mi treba da izađemo iz prostorija u kojima radimo dvadeset godina, da bi privremeno na pet godina bili u nekom drugom radnom prostoru. Da mi je znati šta samo opravdava troškove preseljenja, izmeštanja telefonskih i kompjuterskih veza i da ne nabrajam. Pazi gospodina načelnika, on da ostane u svom kabinetu, a mi da se selimo. Čemu je služilo ono krečenje, tapaciranje, postavljanje info tabli, kupovina cveća samo pre mesec,dva dana – ovo su samo neka od brojnih pitanja koje postavljaju republički inspektori, nezadovoljni dogovorom koji je načelnik okruga pravio bez njihovog znanja.

Tu je i pitanje nadležnosti načelnika Moravičkog okruga. Naime svih 34 inspektora imaju svoje načelnike u resorima, a opet svi zajedno pripadaju resorima osam ministarstava. Na naše pitanje da li im je načelnik okruga nalogodavac ili pretpostavljeni po bilo kom osnovu, inspektori sa kojima smo razgovarali kažu da nije i da su oni službenici resornih ministarstava, a ne Moravičkog upravnog okruga.

Načelnici okruga ničemu ne služe
U Srbiji ima 29 upravnih okruga, ukupno zapošljavaju oko 300 ljudi, a godišnje građane Srbije koštaju više od četiri miliona evra. Međutim, niko ne ume da objasni koje su njihove nadležnosti, čime se bave i šta su konkretno za svoju zajednicu uradili. Da stvar bude gora, na telefone „okružnih kancelarija“ se javljaju sekretarice koje „uspešno pokrivaju svoje šefove“, a na sajtovina je nemoguće doći do kompletnih informacija. Čak ni u Vladi Srbije koja svojom uredbom formira okruge i postavlja načelnike niko ne može da pruži jasne odgovore.
Izvor: Blic

To bi značilo da je u neku ruku, i Gradsko veće Čačka, pravilo račun bez krčmara, kada je donosilo odluku o razmeni poslovnog prostora u dogovoru sa načelnikom Moravičkog upravnog okruga, koji je nadležan jedino za sebe, sekretaricu i pisarnicu. A to su oni jedini koji nisu predviđeni za preseljenje.

Da Vas podsetimo:  U Srbiji završilo 90 odsto struje izvezene iz Republike Srpske

Zaposleni u Gradskoj upravi za urbanizam već su se privremeno razmestili po pojedinim kancelarijama u gradskoj administraciji i svaki dan, stidljivo, proviruju u kancelarije republičkih inspektora merkajući ko će gde da sedi. Načelnik okruga sedi iza svojih tapaciranih vrata. Republički inspektori odbijaju da se sele.

Za ponedeljak je zakazan sastanak načelnika okruga i inspektora. Zakazano mesto sastanka – bivši prostor Uprave za urbanizam.

  • Zašto da idem tamo, kad imamo naše prostorije ovde, ne pada mi na pamet da idem tamo. Ako ima nešto da mi kaže to može i ovde u ambijentu ovog cveća što nam je kupio – kaže jedan od inspektora.

ozonpress.net

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime