Kako je osuđeni kriminalac postao idol i uzor našoj deci?!

0
1579

Simanovci rijaliti sou Farma 6 koju organizuje televizija Pink ulazak ucesnika  Kristijan Golubovic

Kristijan je od osuđenog kriminalca postao medijska ličnost broj 1 u Srbiji. Njegova krivična dela se romantizuju, njegovi postupci se veličaju, dečaci mu se dive, devojčicama se sviđa…

Publika uvek želi da zna šta rade i kako žive momci sa one strane zakona, poput Kristijana, a sada ima priliku da jednu takvu osobu, sluša i gleda 24 sata dnevno na Farmi. To je, objašnjava psihoterapeut Zoran Milivojević, jednostavno magnet za gledanost. Međutim, isto to je, na prvom mestu, pogubno za našu omladinu. Uz Kristijana na televiziji deca će prihvatiti njegov, odnosno iskrivljen sistem vrednosti i kao normalne i poželjne doživljavati i brojne kriminalne aktivnosti.

– Televizija i Kristijan će imati neku dobit od svega toga, ali oni ne vode računa o šteti koju prave mladima. Neki dečaci su već odlučili da žele da budu kao Kristijan, devojčice su se zaljubile u njega, a zavoleli su ga čak i stariji. Žestok je momak, ima zanimljv život, okružen je lepim devojkama, a pride se pojavljuje na TV-u, što je danas mnogima merilo za uspeh. On je sada idolizovan i romantizovan, što je strašno – navodi Milivojević.

Zbog velike prisutnosti u medijima publika se vezala za njega, a Kristijan to sve obilato koristi da se veštom igrom još više dodvori gledaocima i predstavi kao žrtva, odnosno savremeni Robin Hud.

– Ta koncepcija rijalitija je smešna. Naravno da svi učesnici znaju da ih u svakom trenutku snima 50 kamera i da se ponašaju u skladu sa tim. Paze šta pričaju, na koji način se predstavljaju. Tako je Kristijan odlučio da se prikaže kao Robin Hud, u dobrom u svetlu, čak i kao žrtva. Imao je nesrećno detinjstvo i publika ga je prvo malo sažaljevala, pa onda, malo po malo, uspostavila pozitivan odnos sa njim. Na kraju će ga većina gledalaca doživljavati ga kao pozitivnog lika i, što je još važnije, emotivno se vezati za njega. A pri tom se zaboravlja šta mu se sve stavlja na dušu, kao i da on učešćem u rijalitiju zarađuje pare i praktično odlaže odlazak u zatvor na izdržavanje kazne – navodi Milivojević.

Da Vas podsetimo:  Nataša Miljković: RTS od svojih gledalaca vešto skriva suštinske probleme

Milinković kao glavni razlog za veliku Kristijanovu popularnost krivi medije, koji ga promovišu. Redovno se piše o njegovim aktivnostima, pa je on praktično javna ličnost već 20-ak godina, od kada se pojavio u filmu „Vidimo se u čitulji“.

– Njegovo učešće u rijaltiju je kruna njegove medijske karijere, a opet je samo posledica toga što ga mediji promovišu još od „Čitulje“. Upravo taj film i ta subkultura su takvi da sve ide na njegovu vodenicu. On je inteligenatan i zna da priča lepe priče, koje lako pale mase, ali ih je nemoguće proveriti. On se u tim pričama predstavlja kao heroj, a i pazi da se relativno često pojavljuje u medijima zbog ovoga ili onoga. A pride se priče o njemu mogu videti svuda. Da li nekoga prebio, šta je kome rekao. Sve to čini da ga ljudi zavole – zaključuje Milivojević.

Iako su sve ovo faktori koji će praktično sigurno doneti veliku gledanost rijalitijima, Milivojević upozorava da je ovo jako, jako nemoralan potez televizija.

D. U. M.

espreso.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime