Ko preživi, pričaće

4
1521

O tome se šapuće po gradskom prevozu, u redovima u pošti, čekaonicama u ambulanti. Šalju se cirkularmi mejlovi, sms poruke, skida se aplikacija i telefoni ne prestaju da zvone – nemački trgovinski lanac otvara maloprodajne objekte u Srbiji, i to na 16 lokacija istovremeno.

Ovaj potez nemačke kompanije usmeren je direktno protiv predsednika Aleksandra Vučića, dosetili su se duhoviti na društvenim mrežama.

„Nemačka zavera protiv Vučića. Otvaraju 16 prodavnica Lidl istog dana jer predsednik ne može da bude na 16 mesta istovremeno!“, našalio se neko, a drugi su se nadovezali da će se predsednik već nekako snaći, teleportovaće se ili pojaviti u vidu holograma, pa upozorili da imamo veće probleme – hoće li biti povređenih ili, ne daj Bože nastradalih na otvaranju.

Primamljive cene koje je nemačka kompanija ponudila u ograničenom vremenskom periodu navela je sve one koji žele da uštede koji dinar da smisle strategiju kako da dođu do artikala pre isteka zaliha. Uporni planiraju da čekaju ispred radnji od rane zore, domišljati simbolično plaćaju za čekanje u redu, hrabriji planiraju da krenu sa malom decom jer misle da će tako dobiti prvenstvo prolaza.

Oni koji su svesni da u Srbiji i lomljenje božićne česnice obezbeđuje kordon policije, a otvaranje marketa sa značajnim popustom brigada specijalne antiterorističke jedinice, ne usuđuju se da odu.
„Mani popust, važnije mi da sačuvam glavu na ramenima“ kažu. Još se prisećaju brutalnih scena koje su obeležile podelu sadnica japanske trešenje pre sedam godina na Trgu Republike: čupanje za kosu, guranje i šutiranje, a tri Beograđanke su izvukle deblji kraj- bez svesti su prebačene u Urgentni centar.

Kad finansijski prezaduženom i životno isceđenom narodu pružiš priliku da dobije nešto ili da uštedi nekoliko hiljada dinara, spreman je na sve. Sredstva se ne biraju. Da li je „protivnik“ u borbi za poslednji preostali arikal žena sa malim detetom, stara osoba ili trudnica, ne menja mnogo stvar. Važno je izaći sa plenom, pa makar ga i poklonili nekom.

Da Vas podsetimo:  Strateški ciljevi i prioriteti spoljne politike Srbije

Doduše , verovatno ima i onih koji planiraju da dobijeno ili kupljeno prodaju po većoj ceni, jer dodatni novac u kućnom budžetu neće da škodi.

Pa nekad smo sa letovanja vukli omekšivače, praškove, sireve i kobasice a sad nam je taj raj na dohvat ruke! Pa zašto da se ne pomučimo malo, a ako ustreba i malo poguramo.

Ruku na srce, finansijska situacija skoro da nema nikakve veze sa haosom koji nastaje tokom „specijalnih popusta i akcija“. U svetskim metropolama, tokom sezonskih rasprodaja ljudi „gube glave“ zbog bluze ili para čarapa.

Primer tog potrošačkog ludila je i nasilje koje se dogodilo u Francuskoj kada je jedan lanac supermarketa imao popust na „Nutelu“. Svi svetski mediji preneli su vest da su se kupci koji su pohrili po svoj slatki namaz „pretvorili u životinje“ – otimali su se i tukli, a policija je jedva uspela da ih umiri. I sve to zbog teglice krema.

Reč akcija kod prosečnog pripadnika potrošačkog društva izaziva pravo pomračenje svesti. Poslednje čega se seća je da je u radnju ušao- niti zna šta je zgrabio u gužvi, a još manje šta će da radi sa tim. Bitno je samo da se nešto šopingovalo, a to što su džepovi ostali prazni, nije ni važno!

Goca Savković

4 KOMENTARA

  1. Сатира: Друг Тито отвара ланац робних кућа Београд

    Пише:Душан Дојчиновић.
    У Социјалистићкој Федеративној Републици Југосљавији.
    Допишите тако.Љево, љево, па у божју матер!
    Красно!
    Ето ту стани да се фотографирамо, другови и другарице, пред ново-отвореном робном кућом овде у Београду.
    За пример другова и другарица и братства и јединства у СФРЈ.-Али друже стари 2018.година је.Већ четри сата стојим пред „Лидлом“, и чекам да ме пусте унутра.
    -Јеси ли члан!?-пита ме Тито.-Члан јесам СНС-а!!!-
    Ма питам те мајку ти божју јеси ли чљан Савеза Комуњиста Југасљавије!?-Е друже Тито, смета ми та Ваша псовка!-А шта ти још смета!-Па гужва, врућина, кад не могу до даха и успаничим се.
    -Малом Јожи, ништа није сметало, ни зима, ни врућина, ти знаш моју биографију!?
    Шта знаш.Сад ћу дојавити :“Хало Пожега!Хало!-али ја сам из Лесковца!-Из ког Лесковца!?
    Има их више.Из оног на јужној прузи коју сте изградили у ОРА.{Омладинској Радној Акцији).
    -А ха.Добро.
    Централа.Примите овог малог врагца, да пазари банане и ананас. –
    Уф, што ми није добро хоћу да умрем!-каже ми Тито.
    -Чекајте друже стари, позваћу ургентни центар!!?
    -Хало!Хало!-Ургентни Центар.Позлило је другу Титу.°Коме!?
    -Па, Јосипу Брозу Титу.-Нађи другу жртву па зезај!-Ајде!-И залупи ми слушалицу наочиглед обезбеђења, полицајаца.Подсмех.-
    Тито ишчезе негде испред Лидла, и на платоу, му осташе шапка, наочаре, муштикла, прстен, сако кравата, кошуља и панталоне.
    Све сложено као на полици.Ја узех, па пођох…
    .-Где ћеш ти!?-Каже ми дечко из обезбеђења.Па у Музеј.У који музеј?-Па, Народни.А он стаде да виче:Лопов!Лопов!-Држте лопова!-И ја се у зноју пробудих и чух себе у полусну:држте лопова!!!
    Погледах на сат.Седам и десет.
    Можда ми се посрећи па уђем у Лидл да пазарим кило банана

  2. „Lidl“ juče – slika i prilika našeg mentaliteta…
    Siromaštvo, glad, želja da se nešto „ušićari“i po svaku cenu, pa makar to bilo i ponižavajuće.

    Isto je bilo i pre 15 godina kada je otvaran prvi novi „Merkator“ na Novom Beogradu.
    Isto je bilo i pre 32 godine kada je otvaran prvi „MC Donald*s“ na Slaviji.

    Kada bi neko danas prodavao u centru Beograda hleb po ceni od 10 dinara za veknu, verujem da bi red bio svakog dana dužine više kilometara i da bi u njemu stajalo 1/2 građana Beograda.

    Sve se menja, samo beda, jad i čemer ostaju isti u Srbiji…

    Daleko je sunce.

    • Ne brini tako je u celom svetu.
      Ja sam slucajno ne znajuci za CRNI PETAK i totalne rasprodaje u Norveskoj pala u guzve odakle sam se jedva izvukla. Cim se trgovacki centar otvorio u 10 sato stampedo je krenuo jos se podvlacili dok se zelezna ograda koja zatvara deo ulaza nije podigla ni do pola.
      To je nesto u svakom ljudskom bicu onaj ljudski odnos do potrosnje ili osecaj da ce ustedeti kupujuci tako.
      U sustini i ja uglavnom kupujem na rasprodajama i ono sto je u akciji ali tokom cele godine ne na crni Petak ili kad se otvaraju neke trgovine. Svuda je narod po tom pitanju isti.

  3. PENZOSI, BOLJE JE DA (SE S)TRPITE!?

    Jučerašnje gužve u marketima Lidl naterala je da penzioneri potroše i još uvek ne primljenog povećanja penzije. Po njihovom ponašanju izgleda da oni su dugo gladovali i žeđovali. Kako će prežive do sledeće penzije? Neki će jesti to što su kupili, neki će nastave sa gladovanjem, a nekima svašta može da im se dogodi. Od tolike piletine mnogi će nadrljati od ptičjeg kašlja, a neki će dobiti dijabet. Istovremeno otvaranje 16 marketa, osim što ΛV nije omogućeno sve da pusti u upotrebu, sve navedene bolesti će se preneti na svim mestima gde su otvoreni marketi i šire. Greška je što je vlast pompezno najavljivala i još najavljuje povećanje penzija, do nivoa veće no ikada?

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime