Ko šiša putnike Železnice Srbije

0
350

Vučić je pitao inženjere i saznao da u našem glavnom gradu postoje i nedovršena stanica Prokop i napuštena stanica Topčider, pa je odlučio da se prvog jula zatvori dotadašnja stanica Beograd

„Beograd na vodi“ ili Beogradski dokovi, kako se ovo ruglo našeg glavnog grada naziva u prevodu na engleski, izazvao je značajno pogoršanje putovanja za one koji su dosad koristili Glavnu železničku stanicu Beograd. Za nepotreban hod po mukama putnika koji u naš glavni grad stižu ili iz njega odlaze železnicom, oni treba da zahvale A. Vučiću, odnosno njegovim arapskim prijateljima, glavnim investitorima ovog naselja na obali Save, zbog koga je zatvorena dotadašnja stanica, sagrađena 1884. godine.
Ova odluka nije nikakvo iznenađenje za one koji još pamte aprilsku noć iz 2016. kada su neki nepoznati ljudi po nalogu tajanstvenog Savamalskog fantoma ili „Idiota“, kako ga je Vučić nazvao, rušili bez sudskog naloga zgrade u Hercegovačkoj ulici, a za kojim se otad sve dosad bezuspešno traga.

(Policiji bi u tome nesumnjivo mogao prilično da pomogne karikaturista Dušan Petričić, koji zna da nacrta Fantoma iz Savamale, ali izgleda da se istražni organi toga još nisu setili.)

„Veličanstveni projekat koji će potpuno izmeniti izgled Beograda (kako bi što više ličio na Abu Dabi) i postati omiljeno turističko odredište“, ubrzano se gradi, niču čudovišne zgrade pored Save, pa čitamo da su ovih dana već dobile i prvu trojicu stanara.

Za dovršenje naselja očigledno je bilo neophodno da se zatvori Glavna železnička stanica Beograd, a vozovi prebace na neka druga mesta u Beogradu sa kojih će polaziti ili dolaziti u naš glavni grad.

U nekim drugim zemljama kada se donose takve odluke, onda se najpre dobro pripreme, ali Srbija – to nam je svima jasno – ne spada u te neke druge zemlje

Vučić, koji koristi voz samo za slikanje prilikom određenih svečanih prilika, nije se mnogo kolebao. Pitao je inženjere i saznao da u našem glavnom gradu postoje i nedovršena stanica Prokop i napuštena stanica Topčider, pa je odlučio da se prvog jula zatvori dotadašnja stanica Beograd, a putnici pošalju u Prokop i Topčider, koje su tako pretvorene u glavne železničke stanice Beograda.

Obe nisu odgovarajuće za tu svrhu, pogotovo za prijem većeg broja putnika, a sem toga i slabije su povezane linijama gradskog saobraćaja sa centrom i drugim delovima grada, pa tako korisnici usluga Železnica Srbije imaju prilika da vežbaju svoju snalažljivost kako bi stigli do stanica ili sa njih u pojedine delove grada, da traže pomoć od rođaka i prijatelja sa automobilima ili da koriste taksi prevoz…

Razume se, trebalo je – kad već moramo da imamo Beograd na vodi – da se najpre pripreme nove stanice, uspostavi saobraćajna mreža sa njima bar približno slična onoj koja je povezivala dosadašnju Glavnu železničku stanicu Beograd, ali ko bi još nešto smišljao i pripremao mnogo unapred, kad mu se može i ovako.

Za iduću godinu najavljeno je novo maltretiranje građana Beograda. Pošto stanovnicima „Beograda na vodi“ smeta buka tramvaja, autobusa i drugog saobraćaja preko Save u njihovoj blizini, dosadašnji most će se premestiti. Kad su mogli Nemci da ga premeste na Savu, valjda možemo i mi da mu nađemo novo mesto?

A kako će sve to izgledati dok se radovi ne završe, nije teško zamisliti. Kao ni muke Beograđana koji žive u Novom Beogradu a rade u starom i obratno, te moraju da prelaze Savu bar dva puta svakog radnog dana kad počne ostvarenje novog graditeljskog podviga.

Vojislav M. Stanojčić
stanjestvari.com

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime