Koliko će nas koštati poklanjanje niškog aerodroma?

1
2149
Slika s protesta i inicijator Miloš Bošković koji govori okupljenim građanima/ Foto: gradjanin.rs

Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“ upozorava sve odbornike, lokalne političare, građane i građanke Niša na dve okolnosti koje su potpuno propuštene u brzopletom i nekompetentnom donošenju odluke o poklanjanju niškog aerodroma.

Slika s protesta i inicijator Miloš Bošković koji govori okupljenim građanima

Reč je o okolnostima koje mogu da nanesu ogromnu štetu za budžet Grada i Republike.

1. Postoji velika opasnost da Grad Niš plati ogromne kazne zbog otkazivanja ugovora sa prevoznicima koji lete sa niškog aerodroma. Naime, low-cost prevoznici imaju ugovore sa JP „Aerodrom Niš“ koji važe do 2021/22. godine. Kako poklanjanjem aerodroma centralnom nivou vlasti JP „Aerodrom Niš“ može da ostane i bez piste i bez svih prava i sertifikata, svi aktivni ugovori će praktično postati nevažeći.

Veliko je pitanje da li će Ryan Air i Wizz Air sklopiti nove ugovore sa budućim centralizovanim operaterom, najverovatnije Aerodromima Srbije d.o.o? Poznata je politika obe kompanije da izbegavaju poslovanje sa aerodromima koji su u vlasništvu centralnog nivoa vlasti. Ali još više zabrinjava činjenica da bi ovi operateri mogli da traže finansijsku kompenzaciju zbog jednostrano raskinutog ugovora, jer je odlukom države ugovorna strana (JP Aerodrom Niš) praktično ugašena. Iznos finansijskih kompenzacija je veliki i obezbeđuje ovim kompanijama da bez ikakvog rada u naredne 4 godine ostvare značajnu dobit.

NAPOMINJEMO DA BI U OVOM SLUČAJU IZNOS PENALA BIO NAPLAĆEN IZ BUDŽETA GRADA NIŠA KOJI JE OSNIVAČ JP „AERODROM NIŠ“!

2. Iako ugovor o koncesiji aerodroma Nikola Tesla nije objavljen, sudeći po izjavama Predsednika Srbije, ministarke Mihajlović, i pomoćnika ministarke Ilića, država je dala koncesionaru mogućnost da utiče na koncesione i tenderske akte. Time je omogućila da Vanci (koncesionar) ostvari uticaj i na poslovanje niškog aerodroma. Podsećamo da je Vanci ne samo koncesionar aerodroma Nikola Tesla, već i većinski vlasnik jednog od koncesionara aerodroma u Prištini Adem Jašari koji prepoznaje jaku konkurenciju u niškom aerodromu. Kako su sva ova postupanja potpuno suprotna pravilima o konkurentnosti EU u saobraćaju, inicijativa „Ne damo niški aerodrom“ će zahtevati hitnu ekspertizu i reviziju ugovora o koncesiji od strane Direktorata za konkurentnost pri Evropskoj komisiji. Odsek za transport ovog Direktorata je zadužen za nadzor bilo kakvih postupanja kojima se utiče na cene u transportu (uključujući vazdušni saobraćaj), udeo u tržištu i bilo kakav drugi akt kojima se narušava konkurentnost aktera i prava potrošača. U izjavama državnih i lokalnih zvaničnika smo dobili dovoljno materijala koji ukazuju da koncesija Aerodroma Nikola Tesla sadrži sve ove elemente, kojima se direktno narušava poslovni interes niškog aerodroma, kao i interes ljudi u regionu koji ostvaruju značajne ekonomske i druge dobiti postojanjem niškog aerodroma.

Da Vas podsetimo:  Slučaj Banjska: Turbo Obilići, životi za bacanje i žene u crnini

Ogromna je odgovornost na odbornicima Skupštine grada jer mogu naneti značajnu štetu kako lokalnom budžetu, tako i republičkom. Iz razgovora sa odbornicima smo saznali da njima ove činjenice nisu poznate i predočene u procesu donošenja odluke.

Inicijativa „Ne damo niški aerodrom“

gradjanin.rs

1 KOMENTAR

  1. Kao i uvek placa budzet, odnosno narod. Najcesce oni koji nikad nisu seli u avion ili oni koji ce za desetak godina da mozda koriste isti.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime