„Konstantin Veliki“ na stranicama svetskih časopisa

0
1789
Foto: pixabay

U političkom magazinu „Politiko“ koji čita 30 miliona ljudi širom sveta objavljen je i tekst o niškom aerodromu pod nazivom „Bitka za niški aerodrom“. Kako tekst nije dostupan široj javnosti već samo pretplatnicima, aktivisti Inicijative „Ne damo niški aerodrom“ su ga preveli i može se doslovce pročitati i na našem internet mediju.

Bitka za niški aerodrom

U Srbiji se trenutno vodi bitka zbog vladinog plana da drugi najveći aerodrom u zemlji – i jedini izvan prestonice – prenese iz gradskih u državne ruke.

Građani koji se protive promeni vlasništva nad aerodromom „Konstantin Veliki“, tvrde da je do nje dolazi zbog ugovora o koncesiji za beogradski aerodrom, sklopljenim sa francuskom kompanijom Vansi u martu ove godine. Kako oni tvrde, ovaj ugovor, sklopljen na 25 godina, uključuje i klauzulu kojom se ograničava rast niškog aerodroma, i Beogradu garantuje status centralnog aerodroma (tzv. hub-a). Protivnici promene vlasništva nad aerodromom kažu da je ovo protivno evropskim pravilima za zaštitu konkurencije, i da to predstavlja potencijalni problem za zemlju koja nastoji da postane članica EU. Oni najavaljuju da će, ukoliko oduka o prenosu vlasništva bude doneta, svoje primedbe izneti i u Briselu.

Dve strane priče: S druge strane, predstavnici vlasti tvrde da se aerodrom mora preneti pod kontrolu države kako bi se učinio profitabilnim, u trenutku kada broj putnika konstantno raste. „Bez dodatnih investicija, niški aerodrom se ne može dalje razvijati, niti ostati konkurentan aerodromima poput prištinskog, skopskog ili sofijskog“, izjavila je ministarska saobraćaja i potpredsednica vlade, Zorana Mihajlović.

Po Aleksandri Lugović, bivšoj šefici tima za predstavljanje niškog regiona u Briselu, rast broja putnika koji lete sa niškog aerodroma, „predstavlja uspeh decenije“. Lugović, koja je pomogla da se sklope ugovori sa Raynair-om i Wizz Air-om, kaže da se u periodu 2014-2017, broj putnika popeo sa 1000, na 340.000, zahvaljujući dolasku low-cost kompanija.

Da Vas podsetimo:  Subvencije za MHE: Nikola Petrović više nije među glavnim igračima

Ona dodaje da je razvoj lokalnog turizma jak argument u korist daljeg rasta broja putnika, i podržava pisanje žalbe Evropskoj komisiji za zaštitu konkurencije.

Autori: Joshua Posaner i Hanne Cokelaere

Tekst preveo Rastislav Dinić

gradjanin.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime