Napad Srpske napredne stranke na zrenjaninsku KTV

1
443

Da vladajuća SNS garnitura želi da stavi pod kontrolu skoro sve medije koji se mogu svrstati u isti informtivni koš kao i da preostale slobodne medije finansijskim iscrpljivanjem i ucenama namerava da disciplinuje i dozove pameti, pokazuju nedavna dešavanja oko KTV televizije iz Zrenjanina. Vlasnica ove nezavisne medijske kuće Danica Radić, obratila se 24. juna ove godine pismom Udruženju novinara Srbije kao i ambasadama pojedinih zemalja u Beogradu tražeći zaštitu svojih prava za slobodnim pristupom informacijama i objektivnom informisanju javnosti.

Foto: printskrin Youtube

Najveće pritiske zrenjeninska KTV televizija i njena vlasnica počeli su da trpe po dolasku naprednjaka na vlast 2012. godine, a kako je navela Danica Radić „ bojim se da ni moja KTV televizija neće dugo izdržati”. U pismu upućenom stranim ambasadama u Beogradu i UNS-u, ona je podsetila da je Televizija KTV jedna od najstarijih lokalnih TV stanica u Srbiji, da emituje svoj program od 1993. godine. Osim nacionalnih TV stanica jedina smo televizija koja je oduvek bila otvorena za sve političke opcije što se možete uveriti ako pogledate sve naše emisije na YouTube kanalu „Bez Cenzure – Zvanični kanal”- poručila je Radić

– Zbog profesionalnog informisanja proganjani smo za vreme DOS-a intezivno od 2006 – 2012. godine, gonjeni smo i krivično i prekršajno za isto delo da nam se zabrani emitovanje programa. Konačno 2010. i 2011. godine presudama Upravnog suda poništena su rešenja RATEL-a o zabrani rada KTV Televiziji. Pritisci nisu i dalje prestajali, no najveći pritisak na slobodno novinarstvo, na našu medijsku kuću i na nas lično upravo počinje 2012. godine dolaskom Aleksandra Vučića na vlast, upravo lidera zbog kojeg smo u vreme DS-a bili progonjeni jer su on i njegovi saradnici gostovali na našoj televiziji – navela je vlasnica zrenjaninske televizije.

Ona je ukazala i da je Projektno finansiranje medija u Srbiji jedna velika prevara, jer iz vrha SNS stižu spiskovi u lokalne samouprave kojem mediju da se dodeli koliko sredstava. U komisijama za dodelu sredstava sede isključivo članovi SNS-a poput Vladana Stefanovića, Vladimira Jovanovića itd. i ne da samo dodeljuju sredstva isključivo naprednjačkim televizijama nego i sami sebi, kao i na povezane firme svojih bliskih srodnika koje su proforme registrovane, a koje vrlo često nemaju ni jednog zaposlenog radnika. Tako se medijima Srpske napredne stranke dodeljuje od 20-40 miliona dinara godišnje ukupno iz lokalnih samouprava, pokrajinske i republičke vlasti.

– KTV televizija je za 2017. godinu dobila 3 miliona dinara, dok je recimo TV Rubin iz Kikinde televizija koja godišnje dobije oko 20 miliona dinara, i pored toga što program emituje samo u Kikindi. KTV televizija emituje svoj program u Zrenjaninu, Kikindi, Beogradu, Novom Sadu i Pančevu, dok par emisija iz naše produkcije druge televizije reemituju u celoj Srbiji- istakla je Danica Radić.

Vlasnica KTV Televizije u pismu upućenom ambasadama u Beogradu objasnila je i da je neposredni povod za pokretanje politički motivisane hajke na njen medij “bilo gostovanje novinara i urednika nedeljnika Tabloid Milovana Brkića. Nešto pre Brkićevog gostovanja , Aleksandar Vučić me je nazvao kriminalcem u emisiji na Pink televiziji zato što puštam i opoziciju na televiziji” – navela je Danica Radić.

– Posle emitovanja emisije sa Milovanom Brkićem na našoj televiziji , došao je gradonačelnik Zrenjanina Čedomir Janjić da mi prenese poruku šefa Bezbednosne informativne agencije Bratislava Gašića, da ako neću da prodam televiziju više neću ni jedan jedini dinar dobiti iz Opštinskog budžeta, znači ni tih 3 miliona predviđenih za 2018. godinu, za sve njihove aktivnosti koje smo pratili od početka ove godine. Posle ucenjivačke ponude gradonačelnika naprasno su nam bez objašnjenja komitenti počeli otkazivati saradnju. Interventna policija mi je istog dana posle razgovora sa gradonačelnikom sa 6 kola zaustavila sina na ulici, pretresala ga i maltretirala bez ikakvog osnova i razloga -navela je Radić.

O tome kako se dobija novac iz Opštinskog budžeta za televizije koje profesionalno i nepristrasno izveštavaju, kao i o tome kako SNS finansijski uništava lokalne emitere, govori primer čije je posledice na svojim leđima osetila i oseća KTV Televizija. Reč je o klasičnoj prevari garniranoj slatkim obećanjima i lažnim nadama. Zbog neispunjenih obaveza lokalne samouprave prema zrenjaninskom mediju , vlasnica KTV televizije obratila se direktno gradonačelniku Zrenjanina. Danica Radić je podsetila Janjića da je 25. juna 2018. godine u 10:54 pozvana da dođe da potpiše Ugovor po odobrenim sredstvima na konkursu za proizvodnju medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja na teritoriji grada Zrenjanina u 2018. godini.

– U telefonskom razgovoru Olivera Lisica iz Odeljenja društvenih delatnosti mi je rekla da je hitno pozvana sa godišnjeg odmora da pripremi ugovor. Kako su rezultati konkursa poslati na imjel tog dana tek u 14:21, a u tom periodu su i objavljeni na sajtu grada Zrenjanina iako na rešenju piše da je donešeno 22. juna 2018. godine, svesna sam da je rezultat hitne pripreme tog ugovora moje javno obraćanje. Ponuđeni ugovor nisam potpisala zbog 6. i 9. člana tog ugovora koji Vam daju diskreciono pravo da odobrena sredstva isplatite kako hoćete, koliko hoćete i kome hoćete, a meni da ne isplatite pozivajući se na te iste članove – poručila je Danica Radić gradonačelniku Janjiću.

Ona je navela da je : poučena iskustvom u saradnji sa Janjićem jer je jednom već bila prevarena tako što joj usluge koje su ugovorom zaključene i koje su izvršene od strane KTV televizije nisu plaćene a pored toga je iz svog džepa i PDV platila u iznosu od 175.600,97 dinara.

Vlasnica KTV Televizije je podsetila gradonačelnika i na to da je prošle godine uredno zaprimio fakture od KTV televizije za izvršene usluge u oblasti javnog informisanja za januar, februar i mart.

– Kad sam ja već platila PDV, Vi ste mi fakture vratili tek 3. aprila i 17. maja 2017. godine sa obrazloženjem da će ubuduće biti objavljen javni poziv za konkursno finansiranje u listu Zrenjanin, da pratim objavu i da se prijavim u odgovarajućem roku. Međutim, Javni poziv je već bio objavljen u martu 2017. godine, a Ugovor o saradnji u oblasti javnog informisanja je još uvek bio na snazi (raskid ugovora ste mi poslali tek 27. septembra 2017. godine ), te ste mi za izvršene usluge trebali platiti. Pored toga po konkursu odobrena sredstva za 2017. godinu isplaćivali ste mi u najsitnijim mogućim ratama, dok ste drugima isplaćivali jednokratno veće iznose. Zbog svega navedenog „a u cilju nastavka dobre saradnje” kako ste Vi to gradonačelniče Janjiću naveli u sredstvima informisanja, molila bih Vas da izmenite članove 6. i 9. u ugovoru pa da nastavimo saradnju na obostrano zadovoljstvo, jer je do sada bila samo u Vašu korist” – navela je Danica Radić u obraćanju gradonačelniku Zrenjanina.

Lokalne televizije u Srbiji uz blagoslov i u korist vladajuće stranke kupuje, sasvim slučajno zemljak visokog funkcionera SNS Bratislava Gašića – Radoica Milosavljević. Ovaj Kruševljanin je samo tokom 2016 .godine kupio osam medijskih kuća, a da li neka od njih i proizvodi program – teško je reći.

Danica Radić je u pismu ambasadorima i Udruženju novinara Srbije podvukla da im se “nikada do sada nije obraćala, i da je KTV televizija od početka radila po principu objektivnog informisanja javnosti”. Ona je poručila da će se boriti do zadnjeg atoma snage da sačuva svoju televiziju i svoje dostojanstvo.

– Ovim dopisom ne očekujem mnogo, želim samo da Vas obavestim kako SNS uništava sve medije, a bojim se da ni moja KTV televizija neće dugo izdržati. Ako imate bilo kakve ingerencije molim Vas da u ime demokratije i slobodnog novinarstva reagujete- apelovala je u pismu Danica Radić.

U međuvremenu, podršku programskoj politici i nastojanjima da se izbori sa pritiscima SNS , KTV televiziji pružile su brojne političke stranke i javne ličnosti među kojima su: Narodna stranka, Nova Srbija, Nova Stranka , Srpski pokret Dveri, Demokratska stranka, Srpski pokret Zavetnici, DSS, Pokret Narodna mreža, vođa Riblje čorbe Bora Đorđević, novinar Milojko Pantić, fudbalski trener Milan Živadinović i drugi. Veliki broj internet portala kao i štampanih i elektronskih medija u zemlji i regionu u svojim prilozima objavili su dešavanja u vezi KTV televizije- Al Džazira Balkan, N1, dnevni listovi Danas i Pravda, portali Srbija danas , In4s, Cenzolovka i drugi.

I na kraju šta dodati? Iz sećanja izvire izreka mudrog francuskog filozofa od koje nas deli više od 250 godina, a koja kao da je i danas aktuelna u Srbiji: Ah! Ako tražite pritužbe i zamerke na račun štampe, lako ih je naći. Ako pitate čemu ona može poslužiti, to je onda druga stvar. Ona jednostavno sprečava samovolju u vršenju vlasti; prisiljava da se vlada na ustavni način; primorava sve dužnosnike na poštenje, na skromnost, na poštovanje sebe i drugih. Na kraju – i da skratimo – ona svakome ko je ugnjeten pruža način da se izjada i da bude saslušan.

Čeda se pravi Englez

Gradonačelnik Zrenjanina Čedomir Janjić negira da je ikada pretio čelnicima KTV televizije, dodajući da godinama unazad imaju dobru saradnju i da je iznenađen navodima Danice Radić. On želi da veruje da će se dobra saradnja lokalne samouprave i njega kao gradonačelnika sa KTV televizijom nastaviti, „jer nema razloga da bude drugačije”. Međutim, poučena iskustvom u saradnji sa Janjićem jer je već jednom doživela klasičnu finansijsku prevaru, Danica Radić i dalje insistira da gradonačelnikovi službenici izmene članove 6. i 9. u spornom delu ugovora kako bi nastavili saradnju, koja je do sada išla samo u njegovu korist, a na štetu KTV televizije.

Janjić inače ne propušta ni jednu priliku da kada razgovara sa stranim investitorima da pohvali efikasnost i brzinu njegovog tima odnosno lokalne administracije koja za 24 časa može da reši svaki zahtev. U međuvremenu niko iz lokalne samouprave nije zvao Danicu Radić da potpiše bilo šta u vezi izmene ugovora iako je ona svoj zahtev uputila 6. jula.

Dve vrste istog jednoumlja

Na pretnje i ucene uperene protiv KTV televizije reagovali su i poslanici u Skupštini Srbije. Zamenik predsednika poslaničke grupe DS u skupštini, Balša Božović, ocenio je da pojedini lokalni mediji trpe torturu režima jer su neutralni , a pritisci su usmereni u poslednje vreme i na KTV televiziju. Na taj način se uništava i poslednje zrno slobode koje u živi u Srbiji. Ako treba pokušaćemo i telima da branimo one koje vlast fizički ugrožava ne bi li ugasila svako drugačije mišljenje u zemlji-rekao je Božović.

Poslanik Nove Srbije – Pokreta za spas Srbije Đorđe Vukadinović pitao je u Skupštini: da li je tačno da šef BIA Bratislav Gašić indirektno vrši pritisak na vlasnicu zrenjaninske KTV televizije da je proda. KTV televizija ima izbalansiran program na kojoj se mogu videti i čuti predstavnici i vlasti i opozicije. “To je loše i treba da bude ispitano”, rekao je Vukadinović, uz tvrdnju da stanje u medijima nikad nije bilo gore.

Poslanik iz poslaničke grupe “Slobodni poslanici” Aleksandar Stevanović poručio je da su “poslanici” zabrinuti zbog pritisaka koji se vrše na televiziju koja je bila oaza slobodne reči i u vreme jednog drugog jednoumlja. Oni koji su do 2012.g. slobodno iznosili svoje stavove na KTV televiziji, sada žele da je ugase i da se ta televizija odrekne osnovnog principa – da je otvorena za sva mišljenja.

Arpad Nađ

magazin-tabloid.com

1 KOMENTAR

  1. Jel sad jasno,da iza onih prethodnih i ovih sada stoje isti udbaši,koji su napravili i one prethgodne i ove sada,što znači,da tu leži zec.Narode,pripremajte se da pravdu uzmete u ruke.Neće ovo prestati dok narod ne uzme pravdu u svoje ruke,a da povedu,to mogu samo oni koji do sada nisu bili na vlasti,svi oni koji su bili,su iz iste kuhinje.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime