Nastavak tabloidne srpske sapunice: Kurir opet zaratio s Vučićem

0
579

Nakon što ih je vlasnik Kurira Aleksandar Rodić optužio da su pod političkim pritiscima Aleksandra Vučića izbacili taj list iz jutarnjeg prelistavanja štampe, iz TV Pink su poručili da je „Rodić u Vučićevoj kući pojeo više hleba i vina nego u svojoj“ i da se suzdrži od uređivanja drugih medija, a TV B92 je saopštila da je Kurir izbačen iz prelistavanja zbog neprofesionalnosti.

rodic_kurirGlavni i odgovorni urednik TV Pink Goran Gmitrić u otvorenom pismu Rodiću navodi da vlasnik Kurira nije urednik svih medija u Srbiji, pa ni TV Pink, i dodaje: „Kao što mi nemamo ambiciju da uređujemo Vaše novine, bilo bi lepo da se i vi uzdržite od uređivanja programa naše televizije“.

„Kao dobro obavešten novinar, pouzdano znam da ste u kući Aleksandra Vučića pojeli više hleba i vina nego u svojoj i svim drugim kućama. Zato prstom ne upirite na druge“, ističe Gmitrić.

On dalje navodi da ne zna da li su „nedostatak hleba i vina“ razlozi što Kurir „već duže vreme“ napada Vučića „ili su ti razlozi dublji“, ali i nastavlja: „Pouzdano znam da Vi nećete uređivati informativni program TV Pink“.

TV B92: Kurir je izbačen zbog neprofesionalnosti

U saopštenju Antena grupe, koja je vlasnik TV Prve i B92, navodi se da Prva nije izbacila Kurir iz rubrike prelistavanja jer tu rubriku i nema.

S druge strane, priznaju da jeste izbačen iz dnevnog prelistavanja na B92, ali ne iz političkih razloga, već zbog „nekorektnih i neprofesionalnih odnosa i neispunjavanja ugovornih obaveza“.

„Kurir je od 5. juna svojevoljno izbacio programske šeme i najave programa Prve, B92 iz kablovskog kanala Prve iz TV programa dnevnih novina. Kao odgovor na tu odluku, Kurir je izbačen iz dnevnog prelistavanja štampe na B92“, stoji u saopštenju Antena grupe.

Da Vas podsetimo:  U Nišu u poslednji čas otkazana debata sa Oljom Bećković i Ivanom Ivanovićem

Takođe, dodaju iz te kompanije, Kurir je nekoliko puta prilikom prenošenja originalnih, autorskih intervjua i priča emitovanih na Prvoj, namerno izostavio referencu o autorima i izvoru tih priča.

„Kurir u više navrata nije objavio dogovorene i rezervisane PR tekstove u štampanom i onlajn izdanju“, kažu oni.
Nastavak „tabloidne sapunice“

List je juče saopštio da su televizije u Srbiji pod blokadom, jer od kada je Kurir na naslovnoj strani objavio tekst o finansiranju „privatne vojske navijača preko Elektroprivrede Srbije“, Vučić se, prema Rodićevoj oceni, „odlučio za svoj razrađeni mehanizam – cenzuru“.

Osim toga, juče je saopšteno i da je novi direktor BIA Bratislav Gašić naložio 24-časovno praćenje Rodića i ostalih urednika Kurira, pa je nekoliko automobila sa operativcima BIA parkirano u blizini zgrade Adrija medija grupe.

Vučić je naveo da je pročitao Rodićevo otvoreno pismo i da je ono „kratko ali glupo“, te da neće „odgovarati na besmislice“.

O turbulentnom odnosu Kurira i Aleksandra Vučića svedoči i činjenica da je početkom marta Aleksandar Vučić bio u poseti ovoj redakciji, kada je Kurir saopštio da „premijer nije sakrivao oduševljenje izgledom i radom naših redakcija“, i kada su se Rodić i drugi urednici i novinari s njim fotografisali nasmejani.

Novinarka Tamara Skrozza je u analizi za Cenzolovku taj odnos nazvala „tabloidnom srpskom sapunicom“, punom „ljubavi i svađa, prevara i pomirenja“, podsetivši da „usponi i padovi u ovoj turbulentnoj vezi traju godinama, od dolaska naprednjaka na vlast“.

Rodić je, inače, juče najavio i da ulazi u politiku, sa porukom da se „Srbija diže i da počinje borba protiv diktatorskog režima“, na šta je Skrozza u autorskom tekstu za portal mojizbor.info navela da je Rodić u politici otkad ga znamo, jer je „patološki povezan ili sa vlastodršcima ili sa onima koji žele to da postanu“.

Da Vas podsetimo:  Nestajanje novinarstva u Srbiji (2)

„Ono što me u njegovom (ko zna kojem po redu) otvorenom pismu dovodi do crvenog usijanja jeste fraza kako je ‘politički ološ stavio pod kontrolu sve medije’. Sve, dakle! I Vreme, i NIN, i Danas, i Radio-televiziju Šabac, i razne druge koji već godinama jedva drže glavu iznad vode jer im je Vučićev režim ukinuo reklame, sudio im, u točkove stavio svaki klip kojeg je mogao da se doseti, doveo ih na ivicu opstanka“, navodi Skrozza.

Ona dodaje da „nema tačke Kodeksa koju Rodićev Kurir nije pogazio, nema bruke koju sebi nije dopustio, ni politike u čijoj službi nije bio ili nagovestio da bi mogao da bude“, poručujući da „gazda Kurira svakako nije taj koji može da nas povede ka slobodi“, jer je, kako navodi, jedan od onih koji su direktno odgovorni zbog toga što se „ološ našao tu gde jeste“.

Kompletan tekst Tamare Skrozze možete pročitati na portalu Moj izbor.

Marija Vučić

www.cenzolovka.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime