Novac građana za medije koji izmišljaju, šire paniku, krše prava dece i propagiraju vlast

0
312
Foto: pixabay.com

Sva pravila koja postoje u novinarstvu bacili su pod noge da bi se dodvorili vlastima, ali ih država i dalje obilato nagrađuje. Kikinda je i ove godine novac svojih građana prosledila Informeru i Srpskom telegrafu

Grad Kikinda još jednom je odlučio da deo novca svojih građana pokloni prorežimskim tabloidima Informeru i Srpskom telegrafu. Ovo je najmanje četvrta godina zaredom da pri raspodeli sredstava u oblasti javnog informisanja Kikinda pomaže izdavaču bar jednog od ta dva glasila s dokumentovanom istorijom kršenja Kodeksa novinara i širenja lažnih vesti.

U rešenju iz februara 2020. godine, koje potpisuje gradonačelnik Kikinde Pavle Markov, navodi se da je izdavaču Informera, Info IT Media iz Beograda, dodeljeno 200.000 dinara za projekat „Upoznajte opštine i gradove u Srbiji, Kikinda – Ubrzani razvoj na svim frontovima“.

Isti iznos sleduje i beogradskoj firmi Medijska mreža, odnosno Srpskom telegrafu, i to za projekat poetskog naslova „Ideja grada blagostanja“.

Pre toga, komisija u sastavu Valentina KuburićVanja Đekić Vesna Bunijevac ocenila je da Informer i Srpski telegraf doprinose „razvoju medijskog pluralizma, razvoju ljudskih prava i istinitom, nepristrasnom, pravovremenom i potpunom informisanju“.

Kršenje Kodeksa i lažne vesti

A kako to Informer i Srpski telegraf doprinose medijskom pluralizmu?

Monitoring medija Saveta za štampu, rađen od jula do decembra prošle godine, svrstao ih je među pet glasila koja najčešće krše Kodeks novinara. Po Savetu za štampu, Informer je u drugoj polovini 2019. godine Kodeks prekršio 667, a Srpski telegraf čak 864 puta.

Posebno je naglašeno medijsko kršenje pretpostavke nevinosti i otkrivanje identiteta žrtava (imena, privatne fotografije). U posmatranom periodu, prava dece su u Informeru i Srpskom telegrafu ugrožena po 21 put, ili, u proseku, gotovo jednom nedeljno.

Informer je poneo i titulu Zlatnog Pinokija za 2019. Ovu antinagradu dodeljuje FakeNews tragač medijima koji su najčešće širili lažne i manipulativne vesti. U gornjem domu top-liste našao se i Srpski telegraf (FNT je u 2019. analizirao 57 lažnih vesti Informera i 26 u Srpskog telegrafa).

Da Vas podsetimo:  Pretučeni novinar Bete: Pres legitimacija samo naljutila policiju

Prema evidenciji FakeNews tragača, ova dva medija samo u poslednjih nekoliko meseci „smenila“ su američkog predsednika Donalda Trampa, očiglednim falsifikatom širila paniku o koronavirusu, a izmislili su i švedskog ekologa koji se zalaže za kanibalizam, katastrofalan udar asteroida, te tornado u Sremu (?!).

Ipak, čelnici Kikinde rutinski – i sada već tradicionalno – opredeljuju novac za Informer i Srpski telegraf. Na poslednjem konkursu ocenjeno je da „posebnu vrednost“ projektima dva beogradska tabloida daje, između ostalog, „potpuna usklađenost s realnim problemima, potrebama i prioritetima građana“.

Iz budžeta Kikinde za 2019. godinu, takođe na ime raspodele sredstava u oblasti javnog informisanja, Informeru je dodeljeno 200.000 dinara. Godinu dana ranije Informer i Srpski telegraf dobili su po 500.000, a 2017. Srpskom telegrafu dodeljeno je čak 1.000.000 dinara.

Milioni za objavljivanje stranačkih saopštenja

U međuvremenu, analiza Raskrikavanja pokazala je da su tabloidi Informer, Srpski telegraf, Alo i Kurir – četiri najčešća izvora manipulacija u prošloj godini – u istom periodu, preko brojnih državnih tendera dobili više od 600.000 evra.

Samo Srpski telegraf, posredstvom javnih nabavki za usluge oglašavanja i marketinga različitih državnih institucija, uključujući lokalne samouprave, od poreskih obveznika dobio je oko 240.000 evra. Najveći donatori ovog tabloida bili su Ministarstvo privrede, Elektroprivreda Srbije, Uprava carina, Republička direkcija za imovinu i Grad Novi Sad.

Prema istom izvoru, Informerov izdavač potpisao je ugovore vredne oko 60.000 evra sa EPS-om, Državnom lutrijom, Turističkom organizacijom Srbije, ali i sa Gradom Kikindom – koji je na poslednjem konkursu nastavio s praksom sumnjive raspodele novca „podobnim“ medijima.

Ubedljivo najveći iznos (više od polovine ukupnih sredstava) otišao je Televiziji Rubin: 14.700.000 dinara za samu televiziju i dodatnih 3.700.000 za njen portal.

Da Vas podsetimo:  Da li narod koji je preživeo bombardovanje i dalje može da veruje medijima?

Istovremeno, na portalu TV Rubin, u rubrici „Politika“, 17 od poslednjih 20 vesti su (u manjem broju) prenete izjave predsednika Aleksandra Vučića i gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića, te (mahom) saopštenja različitih odbora Srpske napredne stranke (SNS) i Pokreta socijalista ministra odbrane Aleksandra Vulina.

Znatan deo kolača iz budžeta Kikinde za 2020. dodeljen je Novim kikindskim novinama (6.200.000 dinara), kao i dnevnom listu Dnevnik i Novosadskoj TV (po 1.000.000 dinara).

Danijel Apro
Izvor: Cenzolovka

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime