„Novi Sad na konkursu dodeljuje novac Informeru i Srpskom telegrafu“

0
487

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) i Nezavisno društvo novinara Vojvodine (NUNS) danas u zajedničkom saopštenju obaveštavaju javnost da Grad Novi Sad treću godinu zaredom krši Zakon o javnom informisanju i medijima i „ismejava konkursno sufinansiranje javnog interesa u sferi javnog informisanja“.

vucicevic_informer_pink_printscreen_18mart„Skoro celokupan za tu priliku izdvojen novac građana dodeljuje režimskim glasilima, među kojima su i oni koji kontinuirano i sistematski krše novinarski kodeks“, tvrde NUNS i NDNV.

Prema stavu NUNS i NDNV, „manje-više ista ‘stručna’ komisija, sastavljena od predstavnika nereprezentativnih i režimskih udruženja, sprovodi očigledno negde unapred donesenu političku odluku o nagrađivanju poslušnih glasila“.

„Ove godine otišli su i korak dalje u sramoćenju Novog Sada i njegovih građana, i novac dodelili Informeru (1.000.000 dinara) i Srpskom telegrafu (900.000)“, ukazuju NUNS i NDNV.

„Podsećamo da je jedan od najvažnijih kriterijuma za dodelu sredstava za medijske projekte od javnog interesa upravo poštovanje Kodeksa novinara Srbije“, navode NUNS i NDNV i dodaju da su „ova dva lista, prema istraživanju Saveta za štampu, šampioni u njegovom kršenju i gaženju“.

„Osim toga, čak 4,5 miliona dinara, uzetih od Novosađana, dobio je SNS portal brif.rs, koji je takođe dobio ogromne iznose i na drugim konkursima u vojvođanskim lokalnim samoupravama“, napominju NUNS i NDNV.

U saopštenju se objašnjava da je ovaj portal „registrovan početkom godine kao partijski projekat i u jednom periodu je protivzakonito radio bez impresuma“.

Vojvođanski magazin dobio je dva miliona dinara na ovom konkursu, dodaju NUNS i NDNV i navode da iza njega stoji Goran Karadžić, koga su ova udruženja označila kao „jednog od glavnih naprednjačkih medijskih demijurga“.

Prema stavu NUNS i NDNV, „ovo su samo neki od najindikativnijih primera trošenja sredstava građana suprotno javnom interesu, odnosno partijske distribucije novca na novosadskom konkursu“.

Novac za medijske projekte dobila je i Srpska pravoslavna crkva, saopštavaju NUNS i NDNV, ali i brojne stručnoj javnosti nepoznate firme i organizacije.

Da Vas podsetimo:  U Blumbergu među top deset po indeksu bede, u srpskim medijima lideri u regionu

Postoji ozbiljna indicija da su neki od članova konkursne komisije bili u otvorenom sukobu interesa, pa NUNS i NDNV najavljuju da će razmotriti mogućnost podizanja krivičnih prijava protiv njih.

U saopštenju NUNS i NDNV pozivaju medije koji su oštećeni na ovom konkursu da iskoriste zakonska prava i pokušaju da kroz upravni postupak ostvare svoja ugrožena prava.

„Nažalost, Novi Sad nije izuzetak. U skoro svim lokalnim samoupravama, kao i na pokrajinskom nivou, novac građana se dodeljuje režimskim medijima“, konstatuju NUNS i NDNV.

Ova udruženja smatraju da u „komisijama sede predstavnici fantomskih i režimskih udruženja koji samo pozajmljuju svoja imena za realizaciju partijskih interesa, a za to bivaju adekvatno nagrađeni“.

www.cenzolovka.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime