O čemu se ćutalo u zapadnim medijima…(3)

0
509

2014-12-23_0917411996.05.08. Strani mediji: Nemački „Junge Velt“ piše da masovna grobnica u Mrkonjić Gradu pruža neosporne dokaze o zločinima koje su Hrvati i muslimani počinili nad Srbima, ali se u Hagu ipak ne sudi njima nego jednom Srbinu – Dušanu Tadiću.

1996.05.08. Masovne grobnice: Specijalni izvestilac UN za ljudska prava E. Ren izjavila je da je šokirana onim što je videla u Mrkonjić Gradu, gde je obišla masovne grobnice žrtava zločina koje je počinila hrvatska vojska nad Srbima. Ona je naglasila da u masovnoj grobnici nisu sahranjeni samo vojnici, već i nedužni srpski civili.

Ren je takođe ocenila da pripadnici manjina koji žive u Banja Luci nemaju nekih posebnih problema, osim onih sa kojima se susreće i srpsko stanovništvo. Ren se takođe složila sa da međunarodna zajednica veću pomoć pruža muslimansko-hrvatskoj strani, što, kako ona smatra, može da dovede do ekonomskog jaza između dva entiteta.

1996.05.11. Embargo na oružje: Savetnik američkog predsednika Bila Klintona za nacionalnu bezbednost Entoni Lejk je izjavio u Vašingtonu da isporuke oružja muslimanima nisu krenule u proleće 1994 već znatno ranije, tokom 1992 godine. Američka administracija znala je još od početka rata da oružje stiže muslimanskoj vladi preko Hrvatske i da u tome posreduje Turska.

1996.05.12. Strani mediji: Nemački nedeljnik „Cajt“ upozorava da zapad neće uspeti u svojim planovima da program za obnovu Bosne poveže sa političkim uslovima, jer je rukovodstvu i narodu Republike Srpske beskorisno upućivati ekonomske ucene, ultimatume i pretnje, kada su oni već u ratu navikli da se na to ne osvrću: „Zajt“ takođe piše da, „četiri godine nakon masakra vojnika biše JNA u Tuzli, koji su se mirno i bez upotrebe oružja povlačili iz grada, još nije utvrđen broj žrtava. Niko iz međunarodne zajednice nije pokazao interesovanje za ovaj i za nešto raniji, sličan napad u Sarajevu. Oba ova do sada nezapamćena obračuna sa JNA, koja je bila simbol jedinstva SFRJ, kasnije su umnogome odredila surovi tok građanskog rata u bivšoj Bosni“.

Da Vas podsetimo:  Milošević je oboren samo zbog jedne greške

monitor1996.05.13. Slovenija: Jedna od najznačajnijih međunarodnih organizacija koja se bavi nadgledanjem poštovanja ljudskih prava, „Helsinki Monitor“, ocenjuje da se u Sloveniji drastično krše ljudska prava bivših Jugoslovena, jer im se uskraćuje pravo na rad, putovanje, zdravstvenu zaštitu i druga elementarna ljudska prava. „Tanjug)

1996.05.14. Strani mediji: Embargo UN prema SRJ služio je da prikrije tajno naoružavanje protivnika Srba u Bosni, konstatuje dnevnik „Kontinent“. „Dok su posmatrači zapadnoevropskog saveza špijunirali bugarske šlepove na Dunavu kao hijene, reka oružja tekla je po južnom koridoru Turske. Ankara je sarađivala u dostavljanju Iranskog naoružanja muslimanima u BiH“. Ukazujući na duple standarde međunarodne zajednice i posebno Amerike, „Kontinent“ podseća da je Bugarska zbog embarga zabeležila direktan gubitak veći od dve milijarde dolara.

1996.05.15. Strani mediji: „Aliji Izetbegoviću i njegovoj partiji pošlo je za rukom da pod okriljem rata nametnu jednopartijski sistem na području koje kontrolišu i da islam proglase za državnu ideologiju – piše nemački „Zontag blat“.

Nastaviće se…

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime