Oživeli su seoski turizam i na internetu predstavili NAJLEPŠA SELA SRBIJE

0
661
Foto: www.selo.rs

Od vajata, brvnara, vikendica do seoskih domaćinstava, etno-sela i kuća sa bazenom. Ovde se nalazi više od 1.000 objekata iz cele Srbije, a svakog dana svoje odmore traži i planira od 3.000 do 4.000 potencijalnih gostiju.

Domaćinstva koja su registrovana na sajtu www.selo.rs godišnje dobiju od 300 do 1.500 noćenja!

A kako je sve počelo? Pre 18 godina, tandem iz Ljiga Vladimir Ivanović (51) i Gordana Blagojević (43) došao je na ideju da ponude nekoliko registrovanih domaćinstava iz opštine Ljig postavi na internet.

U tom trenutku u Srbiji nije postojala nijedna internet stranica o seoskom turizmu.

Sećaju se da nije bilo teško doći do zavidne promocije i publiciteta, jer su svi tadašnji mediji objavili da mala opština u zapadnoj Šumadiji nudi odmor na selu.

INternet Club i Turistička organizacija opštine Ljig, u kojoj je sve i počelo, okupili su desetak domaćina i tako je nastalo udruženje Seoski turizam Srbije.

Dve godine kasnije na sajtu je predstavljeno 50 domaćinstava, broj pružalaca usluga povećavao se svake godine, a sa njim i ukupan broj dolazaka i noćenja u selima.

Zajednička ideja bila je da iznesu ponudu sela na globalno tržište. Danas kompletan tim broji desetak saradnika, a 2014. godine ovom timu pridružio se i turizmolog i marketing menadžer Miloš Gajić (34) iz Valjeva.

„Smeštaj na TariZlatiboruDrini, selima Šumadije i Vojvodine je u trendu, a u poslednje vreme sve više se traži i istočna Srbija, što nas posebno raduje zbog izuzetnog turističkog bogatstva ovog kraja“, priča Vladimir na početku Priče sa dušom.

On je i glavni „krivac“ za stvaranje ovog sajta, jer je okupio seoske domaćine i ekipu turizmologa, dizajnera i programera sa idejom da se seoska turistička ponuda približi što širem tržištu.

Da Vas podsetimo:  "Sve loše u životu doživeo sam u martu i ne govorite mi o slučajnosti"

„S obzirom na broj rezervacija koji se preko sajta pošalje svakog dana, reklo bi se da je proces prilično jednostavan. Ovaj segment stalno unapređujemo sa ciljem da bude što prostiji i razumniji. Za sada je dovoljno da napravite nalog uz lozinku i mejl, a nakon toga birate smeštaje i termine u kalendaru. Vlasnici su ažurni, tako da vam odgovor stiže u kratkom roku“, pojasnila nam je Gordana, koja uređuje bazu domaćinstava i brine oko tačnosti i estetike sajta.

Posetioci su raznoliki, a najčešće je reč o porodicama ili mladim parovima. To je, kako kažu, iz ugla vlasnika dosta povoljno jer se radi o platežno sposobnoj klijenteli

Gosti koji se odmaraju na selu prvenstveno dolaze iz Beograda i Novog Sada, a potom slede Niš, gradovi Vojvodine, Kragujevac i Kraljevo.

Na pitanje da li su otpočetka verovali u uspeh ovog sajta i šta danas misle o ideji od pre 18 godina – da se ponuda sa sela predstavi onlajn, odgovaraju da je zamisao stigla u pravom trenutku.

Dodaju da se, iako je tih godina bilo znatno manje korisnika interneta i 20 puta manje registrovanih domaćinstava nego danas, jasno video rast broja noćenja kod svih.

Prvo što su uočili je promena strukture korisnika seoskog turizma – u sela su krenuli oni koji znaju šta žele, ljudi „koji su prošli svet“, a od njih su domaćini mnogo naučili unapređujući svoju ponudu.

Prema rečima osnivača najveći uspeh sajta ogleda se u razlici ponude i kvaliteta i komfora i usluge, pre skoro dve decenije i danas.

Dobar deo objekata ima ponudu koja se može meriti sa najkomfornijim ponudama u Evropi.

„Od 2018. godine uvrstili smo i proizvode lokalnih proizvođača sa sela i njihove rukotvorine, prehrambene proizvode, stare zanate. Od pre nekoliko dana zbog celokupne situacije sa pandemijom dodatno smo organizovali njihovu ponudu u online pijacu. Svesni smo da su proizvođači sa sela izgubili svoje prave tezge pa smo svima na raspolaganje stavili naš sajt i dali im mogućnost da besplatno predstave i prodaju svoju robu ovim putem – kroz svoje online tezge. Dovoljno je da naprave svoje profile, pokažu proizvode kroz fotografije i prodaja može da krene“, objasnio je Miloš za Priče sa dušom.

Da Vas podsetimo:  Zašto je profesorka biologije i geografije na slovačkom jeziku napustila Srbiju

Ovi entuzijasti i zaljubljenici u selo kažu da je selo u turističkom smislu nešto širi pojam u odnosu na ono na šta smo navikli. U tom smislu, slažu se, danas se govori o različitim prirodnim celinama na planinama, rekama, jezerima, odnosno područjima ruralnih obrisa.

Foto: www.selo.rs

„Organska hrana, odmor ispunjen sadržajem i dodatnim aktivnostima i specifični objekti po svojoj lokaciji i izgledu glavne su prednosti sa kojima treba računati kada govorimo o perspektivi sela”.

„Domaći turizam postaje sve popularniji. Na prvom mestu zahvaljujući razvoju interneta, društvenih mreža i sajtova koji približavaju lepote naše zemlje.”

“Ljudi zbog toga rado organizuju sebi kraće odmore i vikende, ali ono što posebno raduje je da se mnogi opredeljuju za letovanja i zimovanja u zemlji. Vaučeri ministarstva takođe su značajno doprineli popularizaciji odmora u Srbiji“, rekli su Vladimir, Goca i Miloš.

Poslednjih dana ima sve više interesovanja, a broj rezervacija na selo.rs porastao je od početka aprila.

„Neretko su poseta i broj rezervacija duplo veći nego u istom periodu prošle godine. Naročito je interesantno da se sada prave rezervacije na dve, pa čak i na tri nedelje. Gostima su interesantne Tara, Stara planina, Šumadija ali i vojvođanski salaši. Uglavnom su to prirodne celine pogodne za boravak i obilaske, bez kontakta sa drugim ljudima“, rekao je Vladimir Ivanović za Priče sa dušom.

Nenad Blagojević
Izvor:  www.pricesadusom.com

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime