Pančevo opet nagrađuje provladine medije koji krše Kodeks i zakone

0
351
Pančevo / Foto: printscrin (pancevo.city)

Od 40 miliona dinara, koliko je lokalna samouprava podelila na ovogodišnjem konkursu za sufinansiranje medijskih projekata, čak 19 miliona dobile su produkcije koje će emitovati program na Radio-televiziji Pančevo, kojoj je 2019. REM izrekao tri mere upozorenja. Novac dobio i portal Epančevo, poznat po nezapamćenom progonu novinara Nenada Živkovića.

Osam miliona dinara inkasirala je Vagner produkcija (Wagner production) za emisiju „Pančevačko jutro“ na Radio Pančevu, dok je Audio-video produkciji VI production u vlasništvu Vladimira Ilića dodeljeno 11 miliona za projekat „Panorama Pančeva“, koji će se realizovati na RTV Pančevo.

Reč je o produkciji iz Beograda, osnovanoj 2015. godine, koja je prekidala sa radom dva puta tokom 2016. godine, da bi odmrzla aktivnosti u avgustu 2017. godine. Prema bazi Kešformisanje, tokom 2017. i 2018. godine na beogradskim konkursima produkcija je zaradila 1,5, odnosno 4,4 miliona dinara.

Kako je Cenzolovka pisala, veći deo novca koji su produkcije dobijale na konkursima, a programske sadržaje emitovale na RTV Pančevo, završavao je na računima te medijske kuće na ime raznih troškova.

Stručna komisija u Pančevu, sastavljena od malo poznatih medijskih radnika – Vladimira Jovanovića, na predlog Udruženja elektronskih medija ComNet, Vesne Bunijevac, predstavnice Udruženja Nova mreža Srbije, i Milanke Popović, „medijske stručnjakinje“, dodelila je portalu epancevo 1,7 miliona dinara, i pored toga što je prošle godine portal dobio devet opomena Saveta za štampu zbog nezapamćenog medijskog progona novinara Nenada Živkovića, u savezništvu sa RTV Pančevo.

Portal epancevo je dobro prošao i u Kovačici, Opovu i Kovinu, gde je dobio ukupno 4,3 miliona dinara. Zajedno sa evrsac i epodunavlje inkasirao je čak 11.170.000 dinara. Član komisije Vladimir Jovanović je, kako je pisala Cenzolovka, u 2017. godini bio rekorder po broju komisija za ocenu medijskih projekata, a i te godine je odlučivao o pančevačkim projektima.

Da Vas podsetimo:  Savet REM-a odbio zahtev sopstvenih članova da ograniči emitovanje rijaliti programa

Pančevačka ljubav prema Informeru i Srpskom telegrafu

Informer je, prema analizi Raskrinkavanja, tokom prošle godine objavio najviše lažnih vesti, čak 317, dok je Srpski telegraf uhvaćen u laži 227 puta. Ipak, očigledno da se Saši Pavlovu, gradonačelniku  Pančeva, koji je potpisao odluku komisije, svidelo kako je tokom prošlih godina Informer realizovao projekte, pa se složio da im ponovo bude dodeljeno 500.000 dinara. Isti iznos dobio je i tabloid Srpski telegraf, dok je News media team, izdavač portala Srbija danas, inkasirao milion od Grada Pančeva.

Start pres, izdavač pančevačkog nedeljnika Start 013 i istoimenog portala, i ove godine je, zahvaljujući objavljivanju isključivo pozitivnih sadržaja, zaradio skoro pet miliona dinara u opštinama Bela Crkva, Kovačica, Opovo, Plandište, Kovin, Vršac i Pančevo, gde je dobio i najviše – 2.150.000 dinara.

Pančevački mediji koji samo pozitivno pišu o vlasti – moj kraj, lokalne vesti i zeleni minuti, zaradili su čak 3.390.000 dinara. Kao i svake godine, za isti projekat Mulitijezični dodatak, nedeljnik Pančevac dobio je pet miliona dinara.

Na vojvođanskim konkursima Radio-televizija Pančevo je ove godine mnogo skromnije prošla – dobila je tek u dve opštine –u  Plandištu i Titelu – ukupno 1.150.000 dinara, a nisu se proslavile ni produkcije koje rade za tu televiziju. Tako je produkcija Vagner dobila 2.240.000 dinara u opštinama Bela Crkva, Kovačica, Opovo i Plandište, dok su u dve opštine, Kovin i Vršac, projekti te produkcije odbijeni.

Radio-televizija Pančevo je, izgleda, velike nade polagala u saradnju sa produkcijom Video calibration, sa kojom prvi put radi na medijskim konkursima, s obzirom na visinu sredstava koju su tražili, od dva do devet miliona. Ipak, projekti ove produkcije nisu podržani u Beloj Crkvi, Kovačici i Opovu.

Da Vas podsetimo:  REM i dalje izbegava da štiti javni interes

Novoosnovanoj Dunav televiziji iz Pančeva, čiji je osnivač RTV Pančevo, koja je upisana u Registar medija 30. decembra 2019. godine, Grad Pančevo nije dodelio novac, a ove godine televizija je zaradila svega 4.750.000 dinara, i to u opštinama Žabalj, Kikinda, Bač, Nova Crnja, Šid, Titel, Sombor i Bečej.

Kako je Grad Pančevo proteklih godina raspoređivao sredstva za medije pročitajte na linku.


DEBALK STUDIJA B I TABLOIDA ALO

Za razliku od proteklih godina, kada je, prema istraživanju CINS-a, Informer u Vojvodini dobio čak 12,3 miliona dinara u 23 opštine, Insajder tim i Info IT media ove godine podneli su predloge projekata u samo nekoliko opština i gradova.

U Kovačici i Vršcu nisu dobili sredstva, pokazala je analiza Cenzolovke, dok je zasad Informer dobio novac u Odžacima, Kikindi, zatim 500.000 dinara od Grada Pančeva i 100.000 dinara u Somboru, koliko je dobio i Srpski telegraf.

Treba imati u vidu da je od 42 vojvođanske opštine, koliko ih je, prema evidenciji Cenzolovke, raspisalo konkurse, njih najmanje 27 objavilo rezultate konkursa.

Iznenađenje predstavlja i loš skor Public relations (TV Studio B), jer je njihov projekat „Vodič kroz dijabetes“, sa kojim su konkurisali i prošle godine, odbijen u čak 11 opština,  a dobio je po 150.000 dinara u Žablju, Kikindi i Bačkoj Palanci.

Grad Pančevo nije objavio listu projekata koji nisu podržani, kao ni obrazloženja stručne komisije, pa nije poznato da li je Studio B konkurisao sa ovim projektom, koji je prošle godine od pančevačke vlasti dobio 1,6 miliona dinara.

Slično je prošao i tabloid Alo, čiji su projekti odbijeni u 10 opština. Studio B i Alo su tražili između 400.000 i 1,2 miliona dinara, a komisije su odbijanje projekata obrazlagale neadekvatnom usklađenošću aktivnosti sa ciljevima, nedovoljnom razrađenošću i izvodljivošću plana realizacije, predimenzioniranim budžetom.

Da Vas podsetimo:  Vučićeva savetnica objavila na TV-u poruke novinarke Nova.rs

Članovi komisija su u pomenutim gradovima i opštinama, kao i prethodnih godina, uglavnom bili predstavnici Društva novinara Vojvodine, Nove mreže Srbije, Udruženja elektronskih medija ComNet, Asocijacije elektronskih medija Vojvodine.


Ivana Predić
Izvor: Cenzolovka

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime