Paradžemati, vehabijska naselja i „džamijska ruta“

0
1005

Paradžemati, vehabijska naselja i „džamijska ruta“ kojom se kreću migranti, odnosno „poražene snage `Islamske države` i Al kaide“, predstavljaju najveću bezbjednosnu prijetnju Balkanu i EU, a posebno BiH, rekao je stručnjak za bezbjednost Dževad Galijašević.

Dževad Galijašević (foto:insajder.ba)

Galijašević je, komentarišući izvještaj Stejt departmenta o postojanju 21 paradžemata u BiH u kojema se okupljaju vehabije i pobornici radikalnog islamskog učenja, rekao da je krajnje vrijeme da Obavještajno-bezbjednosna agencija /OBA/ BiH i ministar bezbjednosti BiH Dragan Mektić prestanu „štititi“ teroriste i da se pozabave ovim najvažnijim bezbjednosnim problemom.

Stručnjak za bezbjednost pozvao je Mektića i direktora OBA Osmana Mehmedagića Osmicu da prestanu „rušiti ustavni poredak svojim specijalnim operacijama i napadima na Republiku Srpsku“.

On je naglasio da je Republika Srpska faktor stabilnosti, što su kroz ovaj izvještaj rekli i Amerikanci.

„U izvještaju Stejt departmenta za prošlu godinu je ponovo ukazano da bezbjednosne agencije na zajedničkom nivou u BiH vrlo loše rade i loše koordinišu zajedničke poslove, te da Udarni tim za borbu protiv terorizma ne djeluje uopšte“, naveo je Galijašević.

On je naglasio da Amerikanci već nekoliko godina uporno ukazuju na činjenicu da se u paralelnim džematima ne samo obavlja vehabijska obuka, nego i da su oni prilično nedostupni bezbjednosnim agencijama i da su daleko od očiju javnosti.

„Bezbjednosnu dimenziju paradžemata nisu istraživali ni OBA niti Agencija za istrage i zaštitu /SIPA/ i Ministarstvo bezbjednosti BiH. Ostaje nejasno zašto Mektić i /zamjenik direktora OBA/ Trifko Buha toliko `vole` ove vehabije, što za Mehmedagića nije čudo“, rekao je Galijašević.

On je naglasio da paralelni džemati, njih 21, koliko ih je imenovala Islamska zajednica, predstavljaju strukture koje su apsolutno van kontrole kako Islamske zajednice, tako i bilo koje druge institucije u BiH.

„Međutim, to nije sav problem, jer postoje i džemati koji predstavljaju bezbjednosnu prijetnju i koje je trebalo bezbjednosno analizirati. Tu, prije svega, mislim na džamiju kralja Fahda u Sarajevu, koja jeste u sistemu Islamske zajednice u kojoj se okupljaju radikalne vehabije i širi radikalni i ekstremne ideje, te praktikuje radikalna, tvrda ekstremna opcija islama“, rekao je Galijašević.

Na teritoriji BiH, prema izvještaju američkog Stejt departmenta, postoji 21 paradžemat u kojem se okupljaju vehabije i pobornici radikalnog islamskog učenja, djelujući izvan okvira Islamske zajednice u BiH.

U ovom izvještaju za 2017. godinu, koji prenosi „Glas Srpske“, navodi se da neki članovi Islamske zajednice nastavljaju da označavaju selefističke grupe kao netolerantne i ekstremističke, ali da Islamska zajednica nastavlja sa naporima da ubijedi sve neregistrovane islamske grupe da prestanu sa svojom religioznom praksom i zvanično se ujedine sa tom vjerskom zajednicom.

NAJVIŠE VEHABIJSKIH NASELjA U ZENICI I SARAJEVU

Najviše vehabijskih naselja u FBiH nalazi se na području Zenice i Sarajeva, a ima ih i u Žepču, Zavidovićima, Banovićima, Bihaću, Cazinu, Donjem Vakufu, Goraždu, Gračanici, Hadžićima, Kaknju, Kalesiji, Maglaju, Srebreniku, Tešnju, Travniku, Tuzli, Velikoj Kladuši i Živinicama, rekao je Srni ekspert za borbu protiv terorizma Dževad Galijašević.

Galijašević je istakao da se vehabijska naselja u BiH nalaze u Zenici, i to u predgrađu Podbrežja, zatim u mjestu Šerići između Zenice i Teslića /20 kilometara od Zenice/, zatim u Tetovu, Željeznom Polju /u trouglu Zenica-Žepče-Teslić tri paradžemata/, te u selima Nemila, Topčić polje, Orahovica – Gornja Mahala, Starina i Arnauti.

U Sarajevu se nalaze u naseljima Sokolje, Osijek, Boljakov potok, Zaklopača, zatim u naselju u blizini Aerodroma „Butmir“ /oko Ulice Hajrudina Šabanije/, u selima Briješće Brdo i Briješće Brdo dva, u Dobroševićima u prigradskom naselju Rajlovac, Bare kod Stupa na Ilidži, u Kasindolskoj i Zaulicama na Ilidži.

Prema Galijaševićevim podacima, vehabijsko naselje u Žepču nalazi se u mjestu Jezera, između Žepča i Teslića, na međuentitetskoj granici.

U Zavidovićima se vehabijska naselja nalaze u selima Mećevići, Rujnica, Kamenica, Gostović i Stog.

U Banovićima se nalazi u selu Strabašnica, u Bihaću u selu Grmuša i Zlopoljac, a u Cazinu u selima Stijena, Mala Lisa, Šturlićka Platnica, Debeljaci-Debeljak /zaselak kamp za obuku/ i Gornja Koprivna.

U Donjem Vakufu se vehabijsko naselje nalazi u zaseoku Kamenjača, dok se u selu Brezičani nalazi kamp za obuku.

U Goraždu se vehabijsko naselje nalazi u Bivolicama, zasoku sela Vitkovići, a u Gračanici u Donjoj Lohinji.

U Hadžićima se vehabijsko naselje nalazi u selu Vrančići, u Kaknju u selu Hodžići, u Kalesiji u selu Dubnica, a u Maglaju u selima Gornja Bočinja i Ošve.

Na području Srebrenika i Brčkog nalazi se vehabijsko naselje u Gornjoj Maoči.

U Tešnju se nalaze u selima Bobare i Mekiš, u Travniku u predgrađu Kalibunar, u selu Mehurići i zaseoku kod Mehurića Orašcu.

U Tuzli se nalaze u Ši Selu i Lipovicama. U Velikoj Kladuši u selu Bosanska Bojna, a u Živinicama u selu Gračanica.

„Na osnovu informacija prikupljenih u toku sprovođenja instrukcije Rijaseta Islamske zajednice BiH, obavljen je razgovor sa 38 grupa paradžemata – Zeničko muftijstvo 13, Sarajevsko 12, Tuzlansko sedam, Bihaćko tri, Mostarsko dva, Travničko jedan. Na području Banjalučkog i Goraždanskog muftijstva nije registrovana nijedna grupa“, istakao je Galijašević.

On je naveo da broj objekata koje koriste ove grupe, a koji nisu registrovani u Islamskoj zajednici BiH iznosi 26.

„Od ukupnog broja grupa sa kojim su obavljeni razgovori, predstavnici 14 su potpisali protokol i prihvatili uključenje u Zajednicu. To su: Debeljak, Salem Bajramović, Čaršija – Kakanj, Osijek, Dragulj – Vreoca, Rakovica, Briješće Brdo, Bistrik, Bakarevac, Ruinica, Borovnica, Bajvati, Mečevići, Bočinja“, naglasio je Galijašević.

On je rekao da predstavnici 22 grupe nisu potpisali protokol, i to Stijena, Brezičani, Hodžići-Kakanj, Pobjeda-feth, Briješće Brdo dva, Kasindolska, Gornja Mahala, Kuljani, Bara, Ošve, Kaloševići, Strnokos-Zenica, Liješnica, Kotorsko Donje, Gornja Maoča, Gornji Rahić/Dizdaruša, Čehaje jedan, Selo Gračanica, Stara Željeznička stanica Bihać, Kula-Tuzla, Dubnica, te Delići-Hukići.

„Postoje tekije u kojima se obavljaju aktivnosti, a da one nisu u sistemu Tarikatskog centra, kao i džemati koji su se odvojili od Zajednice i tako djeluju nelegalno. To su Stranjani i Klokot“, naveo je Galijašević.

VEHABIJSKE ZAJEDNICE U REPUBLICI SRPSKOJ

Galijašević je istakao da vehabijske zajednice u Srpskoj nisu ozbiljno tretirane kao paradžemati, osim u naselju Kotorsko kod Doboja.

Riječ je o mjestima i lokacijama u rubnim opštinama Republike Srpske gdje je do sada zabilježena najveća koncentracija pripadnika vehabijskog pokreta – Krivdića brdo u opštini Kozarska Dubica, Urije i Vidorija, te Blagaj u opštini Novi Grad, zatim Kozarac, Hambarine, Rakovčani, Čarakovo, Puharska i Petrovo u opštini Prijedor, kao i Dubrave i Orahova u opštini Gradiška, rekao je Galijašević.

Vehabije su locirane i u naseljima Lišnja i Donja Mravica u opštini Prnjavor, u teslićkom selu Kamenica, zatim u Novoseliji i Vrbanji kod Banjaluke, u Šipragama kod Kotor Varoša, u Kotorskom nedaleko od Doboja, u bijeljinskom naselju Janja, te u Lokvanjskoj Rijeci, Šepku, Zvorničkoj Kamenici u opštini Zvornik.

One se nalaze i u Konjević Polju, Glogovoj i Cerskoj u opštini Bratunac, u srebreničkom naselju Sućeska i u blizini sela Drum u opštini Vlasenica.

„Većina ovih zajednica se nalazi u blizini magistralnih puteva, pa će vjerovatno u slučaju da se dogode određeni incidenti ti magistralni putevi biti eksploatisani. U posljednje vrijeme asfaltiraju i presijecaju nove puteve velike širine na području opština Goražde, Foča, Kalinovik, na pravcu tzv. `zelene transverzale` koja ih povezuje sa Sandžakom i Kosovom“, istakao je Galijašević.

rtrs.tv

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime