Piloti, praštajte

3
1551

Poginuli-piloti-790x421

Major Omer Mehić bio je moja generacija. Ne mislim, pri tom, na bilo kakvu vojnu službu. Ja sam tek još jedno od piskarala u ovoj zemlji koji pokušava da kaže jasno i glasno šta misli. Major Omer Mehić je bio heroj. Da sam u svom životu uspeo da učinim barem deseti deo onoga što je on uradio, mogao bih za sebe da kažem da sam častan.

Major Omer Mehić je imao više od 4.000 sati naleta na helikopterima. U svojoj letačkoj karijeri spasio je na stotine života.

Majoru Omeru Mehiću država Srbija je prošle godine dala u ruke život premijera. Tada je major Omer Mehić sleteo po nemogućim uslovima u Feketić.

Majora Omera Mehića nekakva vojna komisija je proglasila krivim za udes u kom je izgubljeno četiri oficira, dva civilna medicinska radnika i jedno tek rođeno dete.

Verujete li u to?

Ja ne verujem. Naročito ne verujem da je (prema izveštaju Tužilaštva) u krvi Omera Mehića pronađen alkohol.

Kapetan Milovan Đukarić bio je briljantan pilot. Prema svojim veštinama, bio je pilot četvrte kategorije stručne borbene osposobljenosti, jedan od najperspektivnijih pilota koje je Vojska Srbije imala. Predviđali su mu najveća dostignuća u pilotiranju i obuci u vazduhu.

Kapetana Milovana Đukarića nekakva vojna komisija je takođe proglasila krivim za udes u kom je izgubljeno sedam života.

Verujete li u to?

Ja ne verujem.

Ivan Miladinović, probni mehaničar-letač, imao je preko 1000 satu naleta. Bavio se padobranstvom, završio je Srednju vojnu školu i DIF.

Prema izveštaju Tužilaštva u njegovoj krvi je takođe pronađen alkohol.

Ne verujem.

Zastavnik Nebojša Drajić, mehaničar-letač za oba tipa višenamenskog helikoptera Mi-8 i Mi-17 takođe je imao više od 1000 sati naleta.

Da Vas podsetimo:  SAVO MANOJLOVIĆ: ČAK I KADA DOBIJE ZAJEDNICU SRPSKIH OPŠTINA, VUČIĆ ĆE JE DOBITI BEZ SRBA U NJOJ

I u njegovoj krvi je, prema izveštaju Tužilaštva, pronađen alkohol.

Ne verujem.

Zašto?

Jednostavno zato što su njih četvorica krenuli u spasilačku misiju.
Zato što ih je predvodio Omer Mehić. Omer. Mehić. Kom je, još jednom da ponovim, prošle godine država Srbija u ruke dala život premijera. Da ga sačuva. A ne da ga propije.

Ne verujem.

A vi kako hoćete.

U normalnoj zemlji, bez obzira na uzroke pada ovakve letelice ministar odbrane odmah, ako ne iste noći, a ono sutradan ujutru, podnosi ostavku. Ili je barem ponudi.

U normalnoj zemlji.

I nema to veze sa političkim poenima, zahtevima opozicije, pljuvanjima i svim drugim stvarima.

To ima veze sa čašću.

Onom oficirskom, vojnom.

U Srbiji se okrivljuju piloti. Heroji.

Oni koji Srbiji nikad nisu okrenuli leđa.

Gospodo letači, praštajte. O vama narod zna sve. I zna da ste bili zaista najbolje što je Vojska imala. Nikakvi izveštaji ne mogu okaljati vašu čast. Zato, neka vam je zauvek vedro nebo. I neka vam je laka ova teška, crna, srpska zemlja.

Aleksandar Bećić

Kolumnista

3 KOMENTARA

  1. Zaista, Bog da im oprosti sagresenja jer su mnogo cinili za nas narod. Zelim samo da pojasnim neke cinjenice a u vezi alkohola koji je po izvestaju vojne komisije nadjen u telima poginulih heroja:
    Koncentracija alkohola u krvi
    · Pripitost – 0,5 do 1,5 promila – 6 dcl piva ili 2,5 dcl vina ili 0,8 dcl žestokog,
    · Pijanstvo – 1,5 do 2,5 promila – 1,5 l piva ili o,8 vina ili 2,5 dcl žestokog pića,
    · Jako pijanstvo – više od 2,5 promila – 2 l vina ili 4-5 dcl žestokog pića,
    Alkoholna koma – više od 4,0 promila – 1 l rakije ili drugog žestokog pića.
    Važno je znati da se maksimum koncentracije alkohola u krvi ne postiže odmah već 1-1,5 sati nakon unošenja pića! No, ne zavaravajte se – „balon“ će pozeleniti odmah. Naravno, dve boce piva neće jednako delovati na svaki „volumen“. Čoveku od 110 kg treba više boca da bi osetio prave probleme, nego nekom od 65 kg.

    Nivo alkoholisanosti i ljudske funkcije

    „Pripitost“ je stanje u kojem su ljudske funkcije ozbiljno oslabljene. Raditi u pripitom stanju sa strujom i masinama ili na visini, veoma je opasno. Kod nekih drugih poslova pripitost „samo“ snizuje kvalitet rada (činovnički i upravljački poslovi). Pripitost sigurno utiče na (ne)sigurnost vožnje.
    „Pijanstvo“ je stanje kod kojeg je razum već ozbiljno i jako „isključen“.
    „Alkoholna koma“ vodi u smrt u roku nekoliko sati, što znači da brzo i obilno pijenje može biti vrlo rizično i kobno.
    Zapamtimo! Sa dve boce piva ili pola litre vina, ne „funkcionisemo“ više kao pre toga. Svesno činimo prekršaj, sedamo li u takvom stanju za volan.

    Moje misljenje je da su heroji mozda bili negde opusteni, pa mozda i popili neku ali ne verujem da bi svesno seli u letelicu i desilo se sta se desilo. Prosto, nisu ocekivali iznenadni zadatak i po tako teskim uslovima. Suvise su iskusni za tako nesto. Meni nije jasno da li je moguce da magla moze toliko da napravi problem a postoji tzv.instrumentalno letenje…imali su asistenciju kontrole letenja…strasno,zaista strasno je izgubiti takve ljude na ovaj nacin. Treba i ovde pomenuti ono sto se sapuce a to je da je, na zalost, veliki broj oficira vrlo cesto u alkoholisanom stanju, ja ih bar tako pamtim iz vojnickih dana.
    Ko ce ga znati, Bozija volja. Valjda. Neka mi oproste oni koji se osecaju povredjeni ovim misljenjem ali bih ponovio „vecna im slava i hvala“.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime