Pink lažno izvestio da se u debati predsedničkih kandidata u Hrvatskoj govorilo o njihovom poreklu

0
524
Foto: printscreen

U sinoćnom izdanju emisije „Hit tvit“ na Televiziji Pink tekst sa satiričnog portala Zicer predstavljen je kao deo izveštaja sa sučeljavanja predsedničkih kandidata u Hrvatskoj – Kolinde Grabar Kitarović i Zorana Milanovića. Prema Pinkovom „izveštaju“, dvoje predsedničkih kandidata razmenili su optužbe o tome da je bivša hrvatska predsednica napola Srpkinja, dok je deda novoizabranog predsednika Milanovića bio – četnički vojvoda!

Nedeljno veče na Televiziji Pink donelo je još jedno izdanje emisije „Hit tvit“, u kojem je voditeljka Verica Bradić ugostila ministra finansija Sinišu Malog, jednog od lidera Demokratskog fronta Milana Kneževića i predsednika Dokumentaciono-informacionog centra „Veritas“ Sava Štrpca. Već i sam sastav gostiju upućivao je na to da će se u emisiju govoriti o ekonomskim dostignućima Srbije, krizi u Crnoj Gori zbog Zakona o slobodi veroispovesti, te o rezultatima predsedničkih izbora.

I tako je sve i počelo… Siniša Mali je krenuo od najvećih uspeha svog ministarstva u protekloj godini, rekavši da je 2019. bila najuspešnija u poslednjih 10 godina. Potom su usledili predlozi broj jedan i dva, razgovaralo se o Crnoj Gori i ekonomiji Srbije, a onda je došao red da predlog broj tri privuče pažnju gledalaca.

Nakon nekoliko autentičnih inserata iz nedavnog sučeljavanja Kolinde Grabar Kitarović i Zorana Milanovića na HRT-u, u prilogu se čuje naratorka koja navodi da je najzanimljiviji deo debate ipak bio onaj u kojem su kandidati „razmenjivali optužbe o srpskom poreklu“. Pročitala je sledeći tekst:

„Zoran Milanović je rekao za Kolindu Grabar Kitarović da joj je deda po majci bio Srbin, a baba po ocu Srpkinja, te kako ona kao pola Srpkinja ne može uspešno voditi hrvatsku državu. Na te optužbe mu je Kolinda odgovorila da je Milanovićev deda bio četnički vojvoda, koga on već decenijama lažno predstavlja kao partizana. ‘A znamo da je u partizane došao krajem ljeta ’44, kada je bilo jasno čija će vojska pobijediti’, rekla je Grabar Kitarović“ – prema „izveštaju“ TV Pink o jednoj od nedavnih predsedničkih debata u Hrvatskoj, u kojem se, međutim, ne čuje tonski zapis „spornih“ navoda.

Da Vas podsetimo:  Pismo SINOS-a premijerki Brnabić

Nije ni moglo. Naime, o sučeljavanju dva predsednička kandidata izvestili su kako hrvatski tako i srpski mediji. I kod jednih i kod drugih moglo se pročitati da je debata bila žustra i burna, ali ipak nigde nije bilo navoda o međusobnim optužbama o (sumnjivom) poreklu.

Jedino mesto na kojem se ovakvi navodi mogu pročitati jeste satirični portal zicer.org, koji je objavio „vest“ o ovom „događaju“, a tekst je potpisao – ni manje ni više nego „Kim Džong“! Ipak, ni „sumnjivi“ autor ni činjenica da na sajtu stoji natpis da je Zicer satirični magazin nisu sprečili zaposlene u Pinku da ove navode predstave kao istinu.

Da bi se pojačao utisak, u samom prilogu su dodati tvitovi poput: „Pokidali su se međusobno, on njemu Srbine, on njoj Srpkinjo. I onda po porodičnom stablu… A posle Beograd širi velikosrpsku hegemoniju.“ Nakon ovoga, gosti u studiju komentarisali su prilog i rezultate izbora u Hrvatskoj.

Da je Pink ponovo plasirao izmišljotinu primetili su korisnici Tvitera, koji su to prvi i objavili. Na društvenim mrežama bilo je o ovome dosta komentara, a jedan od njih, koji je napisala jedna korisnica Fejsbuka iz Hrvatske, glasio je: „Koji je ovo klinac? Ok, TV Pink je u pitanju, ali ipak…“

Zoran Strika
Izvor: Cenzolovka

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime