Ponižavaju, maltretiraju,
zajebavaju…(2)

6
1119

Prvi tekst iz feljtonskog pisanja sa ovom temom imao je naslov ”Ponižavanja i zajebavanja građana” ali moram da dodam i zaboravljenu reč ”maltretiraju”, jer to čine svakodnevno. Pre nego što nastavim sa najavljenim tekstom, želim da odgovorim na pitanje postavljeno u jednom od komentara na predhodni tekst, u kome je gospodin Kovačević između ostalog napisao: Hteo bih da pitam da ne preterujete po pitanju dužine reklama na Pinku i drugim televizijama?”

Moj odgovor je: Ne. Ne preterujem, a kao što sam napisao nije samo Tv Pink taj koji krši zakon o oglašavanju i to se ne dešava sporadično. Televizije u Srbiji krše reč zakona konstantno i ta ignorisanja traju godinama. Nadležna tela i pravne institucije ne reaguju da bi to zaustavile, ili to čine ponekad, prividno, delimično i neefikasno, nežno i blago, da nekog ne povrede a narodu zamažu oči. Kao autor teksta naglasio sam da emitovanje nedozvoljenih minuta često traje duže od dozvoljene minutaže i da za to postoje vizuelni dokazi i validna dokumentacija. U priloženoj fotografiji su trajanja emitovane reklame u epizodama jedne serije, tokom avgusta meseca 2017. godine a danas smo pri kraju meseca juna 2019. 

Da li se nešto promenilo? Nije, jer uz dozvolu države (čitaj Vučića) pojedinim moćnicima, pojedincima i kompanijama, dozvoljeno je da kontinuirano krše zakon, ne samo kada su reklame u pitanju i ne samo 2017. godine. Evidencija  za 2016. 2017. 2018. i 2019. godinu, o kršenju zakona o oglašavanju, koji je i menjan tako da je ”poboljšan” u korist emitera a ne gledalaca. Da li je to moguće u pravnoj državi za koju predsednik Vučić, ministar policije Stefanović i drugi… reprizirano tvrde da je Srbija zemlja u kojoj je zakon najčvršća i neprobojna brana? Možda su isključili ono što govori izreka da ”dinar vrti tamo gde burgija ne može”. Kada je u pitanju Tv reklamiranje nameće se utisak da neka velika ”burgija” i te kako vrti… na više televizija.

Primera radi: Cena jedne sekunde emitovanja reklame na jednoj od televizija, u serijama ili u zabavnom programu koji se emituje u večernjem terminu, od osam sati… kreće se od 18 do 20 000 dinara, što je oko 150 evra po sekundi. Popodnevni termini su upola jeftiniji, 10.000 dinara, a kad se pogleda od te televizije objavljen cenovnik može se mirne savesti reći da prosek cene jedne sekunde jeste oko 140 -150 evra. Uobičajena dužina prekoračenja zakonom dozvoljene minutaže je u proseku između 6 -7 minuta, a nije retko da prelazi i 15 minuta, u pojedinim slučajevima i preko 20 minuta. 

Namera mog teksta nije da ulazim u to koliko je minuta zakonito a koliko nezakonito, za to ima ko je odredjen i odgovoran, ali mi je neshvatljivo da televizije koje godišnje samo na reklamama zarade stotine miliona evra, na mnoge načine ignorišu svoje milionske gledaoce. Ne samo što na njihovom ”najbržem sajtu” nemaju ni šemu sa vremenom emitovanja programa, već i u mnogo čemu drugom, o čemu je televizija u pitanju obaveštena. 

Na kraju krajeva, zašto bi se vlasnici nekih medija obazirali na propise, kada prvi čovek države ne poštuje ni Ustav države na kome se zakleo i čiji je on predsednik? Isto se odnosi i na predsednicu Skupštine Maju Gojković koju nije briga da zasedanja Skupštine u 99% slučajeva počinju sa 10, 15, 20, 30… minuta kašnjenja. Ovu damu, ili nekog predsedavajućeg koji je otvarao dnevna zasedanja i rad Skupštine, nikada nismo čuli da su gledaocima RTS-a (koji direktno prenosi zasedanja) izgovorili reč izvinjenja zbog kašnjenja, koja su postala ustaljena praksa ove institucije. O ovome opširnije i detaljnije u sledećem tekstu…

Ponižavanja i zajebavanja građana…(1)
Ponižavaju, maltretiraju, zajebavaju…(3)

Da Vas podsetimo:  Reke u Vojvodini najzagađenije?!

Nikola Janić

6 KOMENTARA

  1. Jos vece razocarenje… Veoma sam iznenadjen da komentator Slavko komentarise nesto o cemu pise da ne zna o cemu se radi i nije siguran. Da objasnim, gospodine Slavko:

    Radi se o tome da reklame o kojima sam pisao traju ponekad i duplo vise nego sto je dozvoljeno po propisima i zakonu. Da je Janic (ne Janjic jer Janjic nije moje prezime) oglasavao na televizijama nesto, bilo sta, i da su mu dali duplo vecu minutazu od dozvoljene ne bi to javno kritikovao… Ili bih?

  2. RAZOČARENJE

    Ne znam tačno o čemu se tu radi, ali pretpostavljam da se radi o nekim reklamama gospodina Janjića na nekim televizijama u Srbiji. A ako je tako, ja strogo protestujem i osuđujem gospodina Janjića što uopšte bilo šta reklamira na bilo kojoj televiziji u Srbiji. To samo govori da on uopšte ne poznaje političke prilike u Srbiji. On kontaktira sa zlotvorima Srbije, žao mi je što je tako, najbolje je bilo da je ostao potpuno neutralan. Toliko…
    P.Sajdžo Bogutovac.

    • Ako neznas o cemu se radi onda ne komentarisi.
      Ja tv ne gledam pa ne mogu oko toga ali za gospodina Janica siguro znam da ne suruje sa dusmanima i zlotvorima zato bolje cuti. Ako neko poznaje politicke prilike, ako je neko svu svoju snagu i energiju ulozio u borbu za istinu i pravdu, ako je iko godinama vodio bitku protiv zlotvora i cesto puta sam protiv svih i napadan i od svojih, onda je to G. JANIC.
      Slavko, svaki covek ima pravo da se reklamira ako ima sta da reklamira i cime da plati pa i G. Janic i neznam zasto uopste pises nabuloze.
      Na kraju, novinar ili laik napise clanak o nekoj temi i nije duzan svima nama da daje objasnjena ili bilo kakve odgovore, dobra volja pojedinca. I da znas, sram te bilo za ovakav komentar.

  3. Potpuno se slazem sa tekstom o stanju u okviru programa koji koristim a to je kablovska SBB. Mimo toga sto placam koriscenje kablovske televizije, kroz placanje elektricne energije placam i RTS.
    Na svim TV kanalima tretiranje gledalaca je ponizavajuce a sve u skladu sa tekstom koji je objavljen. INSTITUCIJA KOJA JE ZAKONOM OVLASCENA NE STITI i ne regulise obaveze i gledalaca i tv stanica. Sve se odvija na stetu gledalaca i silovito ,,zavrtanje,, mozga u cilju sistematskom zaglupljivanju mase.

  4. Nikakav problem, gospodine Kovačeviću. Od vas tražena po dva primera se oodnose na večernji termin:

    10 oktobar 2018. reklame 14 minuta i 25 sekundi, trajanje epizode 45 minuta.
    21 decembar 2018. reklame 15 minuta i 45 sekundi, trajanje epizode 36 minuta

    23 mart 2019. reklame 15 minuta i deset sekundi, trajanje epizode 40 minuta
    10 maj 2019. reklame čitvih 25 minuta, a trajanje epizode 40 minuta

  5. Gospodine Janiću, kada imate dokumentaciju o ovome o čemu pišete nekoliko godina unazad, dajte nam samo po dva primera za 2018. i 2019. godinu. Lako je reći ili napisati reč dokumentacija ali je teško dokazati da ona zaista postoji…

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime