„POSAO VEKA“ Nepostojeći Beogradski metro ostvaruje dobit, a ima i zaposlene!

0
967
Foto: printscreen

Javno preduzeće „Beogradski metro i voz“ prijavio je dobit od 23.6 miliona dinara, iako beogradskog metroa nema ni na vidiku. Ovo preduzeće ima i 17 zaposlenih za čije plate je samo prošle godine izdvojeno 43,82 miliona dinara. Dakle, vlast ne samo što je u jednoj predizbornoj kampanji prodavala karte za nepostojeći metro, sad taj isti imaginarni metro metro isplaćuje plate!

„Beogradski metro i voz“ prijavio je dobit od 23.6 miliona dinara u 2019. godini, a ovu odluku će usvojiti Skupština grada Beograda na sutrašnjoj sednici.

FOTO: Printscreen

– Da li to Beograđani već imaju metro, koji pritom posluje profitabilno, a da to ni ne znaju? Politika gradskih vlasti da svako JKP mora iz političkih razloga da prikaže dobit, dovodi do ovakvih paradoksalnih situacija. Svrha javnih komunalnih preduzeća nije da po svaku cenu ostvaruje stvarnu ili fiktivnu dobit, već da građanima pruža najkvalitetniju javnu uslugu po pristupačnim cenama – navode iz Centra za lokalnu samoupravu.

I nije samo ova činjenica apsurdna. „Beogradski metro i voz“ ima i 17 zvanično zaposlenih koji već dve godine primaju redovne plate za metro koji ne postoji, a pitanje je kada i da li početi sa izgradnjom. Od 12. oktobra 2018. novac iz budžeta Srbije izdvaja se za ovo preduzeće i ovaj projekat sadašnje vlasti.

Konačna suma za izgradnju metroa popela se na šest milijardi dinara, a broj zaposlenih se za godinu dana uvećao sa četiri na 17. Samo u 2019. godini „Beogradski metro i voz“ je za plate zaposlenima isplatio ukupno 43,82 miliona dinara.

Poslednji završen projekat jeste „Elaborat zaštite životne sredine za koridor planirane dve linije metroa“ iz februara 2020. godine, a na kom projektu trenutno rade zaposleni budućeg metroa, nije poznato.

Da Vas podsetimo:  SREMSKI AUTOPUTEVI: Što više kilometara, skuplja izgradnja? ZAŠTO?

– Beograđani će imati priliku kao u ostalim svetskim metropolama, da se voze metroom, metroom koji je integrisan u sistem BG voza, dve linije metroa, četiri linije BG voza, na taj način će metro povezati ceo grad – rekao je u februaru 2018. tadašnji gradonačelnik Beograda Siniša Mali sa kartom metroa u rukama.

Za ovo, najverovatnije još jedno od predizbornih obećanja koja se daju u jeku kampanje, nije jasno preciziran ni završetak radova. Oni doduše, još uvek nisu ni počeli, ali sa ovakvim optimizmom i voljom za rad metroom će se voziti možda neki od naših dalekih potomaka.

Izvor: Direktno.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime