Preskup javni prevoz

4
1503

Naš čitalac, Vasilije Milosavljević, poslao nam je tekst koji bi mogao biti od velike važnosti za javnost. Naime, Vasilije je detaljno analizirao troškove javnog prevoza u Beogradu i ukupno poslovanje beogradskog GSP-a. Evo do kakvih rezultata i zaključaka je on došao

GSP-Beograd

Javnost treba da bude upoznata sa činjenicama koje nedvosmisleno dokazuju, da su cene voznih karata u beogradskom javnom prevozu PREVISOKE i da će uvođenje još veće represije (?!), koje se planira od januara 2015. god., dovesti samo do popunjavanja crne hronike neželjenim vestima.

Naime, grad Beograd ima oko 800.000 zaposlenih ljudi (600.000 prijavljenih i 200.000 neprijavljenih). Mnogi od njih imaju plate u opsegu od 20.000 do 30.000 din.

gsp

Mesečna markica košta 3275 din. (oko 27,30 EUR). Kada bi svi zaposleni kupili markice, mesečni prihod bi (samo od njih) iznosio 800.000 x 3275 din = 2.620.000.000 din. (oko 21.830.000 EUR)!!!

Kompletni troškovi javnog prevoza u Beogradu, iznose oko 1.500.000.000 din. (oko 12.500.000 EUR) mesečno.

Gradonačelnik Siniša Mali navodi da je grad subvencionisao javni prevoz u 2013. god. sa 13.000.000.000 din. (oko 108.000.000 EUR) (?!), što je oko 70 %.

Prihodi od voznih karata su oko 5.000.000.000 din. (oko 41.500.000 EUR) godišnje.

Čak i da su tvrdnje Malija tačne, ukupni troškovi javnog prevoza su 18.000.000.000 din. (oko 150.000.000 EUR) godišnje.

Predlažem da se troškovi javnog prevoza, ravnomerno raspodele na sve stanovnike Beograda, koji mogu to da plate. Bez prinude i bilo kakvih sukoba, ogromna većina građana bi platila mesečnu markicu u iznosu od 700 din., pojedinačnu kartu od 20 din. (sa rokom važenja 3 časa), povlašćenu markicu od 500 din., polumesečnu markicu od 450 din., dnevnu kartu od 60 din. i nedeljnu kartu od 250 din.

Da Vas podsetimo:  Mame su mafija?

Takođe, predlažem i anketu građana po ovom pitanju !

——————————————————————————————————————-

Podatke o troškovima sam prikupio iz zvaničnih izvora i istraživanja CINS-a:

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2014&mm=05&dd=20&nav_id=850414

http://www.sllistbeograd.rs/pdf/2013/59-2013.pdf#view=Fit&page=1

Službeni list grada Beograda br. 59 od 02.12.2013. (str. 15)

———————————————————————————————————-

  1. god.

Direktne subvencije GSP-u 7.500.000.000 din.

Privatni prevoznici sa samo trećinom voznog parka, dobili su subvencije u iznosu od 5.000.000.000 din.

———————————————————————————————————-

http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/gradani-ce-placati-prevoz-kada-preuzmemo-bus-plus/124978.phtml

—————————————————————————————————–

Aleksandar Jovičić, potpresednik Izvršnog odbora SNS-a, i precizirao da je u 2008. godini za subvencije GSP izdvajano oko 3,5 milijardi dinara, a u 2012. i 2013. godini čak 6,5 milijardi dinara.

——————————————————————————————————–

http://www.cins.rs/srpski/research_stories/article/busplus-godinu-dana-kasnije-neispunjena-ocekivanja

http://gradjanski-zakonik.blogspot.com/2014/09/bus-plus-korupcija-odsustvo-razuma.html

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=536813913042541&set=pb.362927777097823.-2207520000.1370731143.&type=3&theater

S poštovanjem

Vasilije Milosavljević

4 KOMENTARA

  1. Predlog ti je fantastičan, ne samo zbog toga što su to realne mogućnosti naših građana i sugrađana, već zato što si taj predlog bazirao na zvaničnim podacima dobijenim od zvaničnih izvora i istraživanja CINS-a, nije mi jasno šta si podrazumevao pod predlogom da se svi troškovi javnog prevoza, ravnomerno raspodele na sve stanovnike Beograda, koji mogu to da plate, nejasan mi je način, ali to stručni ljudi i službe mogu da uobliče na pravi način. Predlog ti je zaista jako pametan i vredan pažnje i razrade.Bravo.

    • Hteo sam da ispitam mentalno stanje nacije, tj. da dobijem odgovor, da li postoji minimalna solidarna svest kod većine Beograđana. Da li shvataju da javni prevoz nije luksuz i da li svi koji imaju neka primanja, hoće bez prisile da učestvuju u finansiranju i javnoj kontroli (24/7/365) tog sistema. Ravnomerno plaćanje javnog prevoza, pre svega znači da ogroman broj ljudi (najamnje milion) plati po malo, ali ne i sasvim jednako, u zavisnosti od svog kompletnog statusa. Trenutno, vrlo mali broj putnika plaća prevoz, pre svega zato što je neopravdano skup. Pritom, gradska javna administracija planira da zaposli još 1300 komunalnih policajaca, kako bi povećali represiju i otimanje novca od građana ?! Detalje „Rešenja javnog prevoza u Beogradu“, možete pogledati na youtube kanalu „solidarno placen prevoz“:

      Takođe, možete mi se obratiti i na e-mail: vasilijemilo@gmail.com radi dodatnih informacija.

  2. šta je tebi? pa kako bi krali? Oni to znaju bolje nego ti i mi, ali su se obezbedili zakonima i do zuba naoružanim pandurima. Nisam idealista ništa manje od školovanog Jevrejina u Minhenu 1939…

    • A šta je Vama ?
      Nisu uvek radili, čak ni po svojim kriminalnim „zakonima“.
      Osim toga, nisu platili porez na stečene prihode !!!
      Da ih gone i samo po tom osnovu, ne mogu se izvući.
      I Vi i ja mnogo bolje to znamo do njih, pa ne vidim da se mnogi bore protiv toga ?
      Predlažete da ih odlikujemo za kriminal ?!
      Mislite da je nemoguće dobiti ovu borbu ?!
      Konstatujete „da je tako uvek bilo i da će uvek biti“ ?!
      Budite realista !
      Borite se !!!
      I ne širite defetizam !!!

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime