Prokop, ili stanica iz filma strave i užasa

1
2618
Foto: printscreen

Ne znam kako bi opisala sliku nove moderne želežničke stanice Prokop. Subota, podne….a na stanici kao u filmu strave i užasa. Levo, desno nigde žive duše. Ono što mi jedino pada napamet kad pogledam ovu sliku je bombardovanje, vazdušna opasnost nigde ljudi. Ali danas nije 1999. nego 2019.godina. Godina po rečima predsednika prosperiteta, godina kada cvetaju ruže, sve nam je savršeno… 

Ako je sve tako savršeno kako je moguće da Glavna zeleznička stanica glavnog grada Srbije subotom u podne bude prazna? Svi se sećamo zlatnih vremena kada smo putovali na more, u inostranstvo vozom, a Glavna železnička stanica na Savskom trgu vrvela od ljudi koji su dan i noć odlazili ili dolazili u glavni grad. Danas ne samo da je nepostojeća stanica na Savskom trgo nego je nepostojeći i sav železnički saobraćaj u Srbiji.

Pre samo 3.godine predsednik Srbije otvorio je zvanično Glavnu železničku stanicu Prokop uz svitu svojih istomišljenika, zastavica, cveća koje su bacali po njemu. Mislim da je to jedinstveni dan za ovu železničku stanicu sto se tiče broja ljudi koji su se tu ”zatekli”.

Kada su zatvorili Glavnu železničku stanicu, da bi pravili svoj veliki projekat Beograd na vodi, obečali su da će Prokop biti sređen do kraja da će biti dostupan svim korisnicima usluga Železnica Srbije. Danas ovde ne rade liftovi, jedna blagajna radi, nije dostupno za invalide… jednom rečju blagi užas, ili kao što sam napisala na početku, kao u filmu strave i užasa.

Foto: printscreen

Sve je uglancano, mermer se cakli ali po tom meremeru nema ko da ide. Jer iz Glavne zeležničke stanice dnevno ne podje više od 10 polazaka. Putnika nema, nema ni vozova. Davne 2015. godine tadašnji premijer danas predsednik Srbije obečao je da ćemo otvoriti prugu Beograd-Budimpešta, ne da nije otvorena do Novog Sada od 1. februara ove godine iz Beograda nije uopšte moguće doći vozom, jer je pruga od tog dana zatvorena.

Dugo putnici nisu ni znali da su polasci iz Prokopa, nigde nije bilo ni obaveštenja. Do njega se teško i dolazi. Ljudi koji nemaju auto kako da dođju i kako da se vrate sa ove nove stanice? Više je nego očigledno da su odluku o prebacivanju kompletnog putničkog saobraćaja sa žel. stanice Beograd na žel. stanicu Beograd Centar donele ”saobraćajno polupismene”osobe. Naime, sve to o čemu govori resorna ministarka; da će žel. stanica Beograd Centar uskoro dobiti liftove i pokretne stepenice, da će biti izgrađeni tržni centri i komercijalni deo stanice, itd, sve to je trebalo prvo uraditi, odnosno obezbediti, pa tek onda prebacivati kompletan putnički saobraćaj.

Foto: printscreen

Strašno je to što nigde nije jasno označen ulaz, možete pomisliti da su u pitanju ili ventilacioni otvori ili izlaz za slučaju opasnosti. Gornji deo je u užasnom stanju, puno građevinskog materijala… Kada uđete u stanicu nigde nemožete videti nijednog zaposlenog kako bi pitali sa kog peron i kada voz ide.  Stanična zgrada i ostali sadržaj ni za pet godina neće biti gotova.

Ono što je sigurno da je izmeštanjem Glavnu zeležničke stanice u nedovršen objeka dokazano da su predsedniku, ministarki i svima koji su u ovoj igri, saobraćaj i putnici u drugom planu. Bitan im je samo fantomski projekat Beograd na vodi. U suprotnom, sve je ovo moglo da sačeka da Prokop bude završen, i da ne izgleda ovako sablasno. Sramota!

Za Korene,

Ivana Jovanović

1 KOMENTAR

  1. Sada sablasno izgleda i stara glavna zeleznicka stanica i Prokop zeleznicka stanica. Duplo golo. IDIOTLUK na kvadrat. Cekamo postavljenje mosta u parku Usce (Vesiceva ideja)????? Ljudska glupost nema granice.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime