Pukla tikva

1
883

2015-11-05_042120 Šta se to događa na relaciji dnevne novine Kurir – Aleksandar Vučić?

Samo do pre nekoliko dana, mnogi nezavisni novinari (kojih je u Srbiji sve manje), sociolozi, politički analitičari i drugi, nazovimo ih tako, ljudi koji misle svojom glavom i ne dozvoljavaju da im beogradska „žuta štampa“ ispira mozak, smatrali su dnevne novine Kurir iz medijske kuće porodice Rodić, „Vučićevim“ novinama. Naravno, po pitanju dodvoravajućeg izveštavanja. Uz Kurir je ubrajan i „Informer“ za koji beogradski „Tabloid magazin“ tvrdi da je čak u Vučićevom vlasništvu! Kurir nije propuštao skoro ni jedan dan da ne objavi nešto epohalno, senzcionalno, ili o enormnim uspesima i sl. – ukratko i prelepo – o „Velikom Vođi“ Aleksandru Vučiću i njegovoj, gotovo privatizovanoj partiji SNS. Jedan od retkih SNS-ovaca koji je bio izložen stalnim, verovatno potrebnim napadima u Kuriru koji su bili bazirani na tačnim izvorima informaija, bio je predsednik Srbije Tomislav Nikolić i deo njegove porodice. Njega mnogi smatraju prekasno nastalim Vučićevim protivnikom.

Stalni čitaoci Internet izdanja Kurira, objavljenog u popodnevnim časovima 3. novembra, gotovo da nisu mogli da veruju svojim očima- čitajući u samo jednom izdanju Kurira nekoliko veoma kritičkih članaka o dotle neprikosnovenom i nedodirljivom „Voždu“ i njegovom bliskom saradniku, malome gradonačelniku Beograda, kome i prezime veoma dobro odgovara postignutim rezultatima! Dva prijatelja su me pod hitno tražila telefonom da se raspitasju, da li mi je poznato, jeli to neko „hakovao“ izdanje Kurira i u ubacio članke protiv Vožda?

Mnogi su, valjda, popadali sa stolica kada su videli oštre komentare čitalaca protiv Aleksandra Vučića koji do tog izdanja Kurira veoma retko da su imali šansu da budu objavljeni. Sada, odjednom, i do preko 2500 komentara po članku su bili negativni, neki čak i prostačko-uvrdljivi. Redakcija je ovoga puta, tako je izgledalo, ignorisala uobičajene vladine „botove“ pa je bilo objavljeno malo komentara kao „odbrana“ Velikog Vođe.

Da Vas podsetimo:  Razlaz saveznika i demokrata u srpskoj opoziciji

Samo u tom pomenutom, jednom internet izdanju, našli su se članci „Odlepio od besa- Đukanović tražio da Vučić hitno reši Kurir“, – ali bez odgovora kako. Zabranom izlaženja? U novinama je i članak „Ništa od gradnje- propalo Vučićevo obećanje o izgradnji jeftinih stanova od 350 /m²“ (kao da do danas nisu „propale“ desetine Vučićevih obećanja) zatim članak „Milan Stamatović: Andrej Vučić smenjuje po celoj Srbiji“ – Stamatović je predsednik opštine Čajetina koji se „usudio“ da ukaže na pokušaj lopovluka „Gospođe ministarke“ Zorane Mihajlović da preko 2200 ha skupe zemlje na Zlatiboru besplatno pokloni jednom privatniku. Objavljen opširan razgovor sa navodima represalija koji su protiv Stamatovića očigledno, kako on tvrdi, potekli iz okruženja ministarke, verovatno će mnogim glasačima itekako otvoriti oči. U istom izdanju je i nekoliko članaka o ranijim mahinacijama Vučićeve „desne ruke“ u Beogradu i muljanjima sa projektom Beograd na vodi“ Malog Siniše. Uredništvo Kurira se ne libi, da u pomenutom izdanju ukaže na „sličnosti Aleksandra Vučića i francuskog kralja Luja Četrnaestog“ koji je tvrdio – država to sam ja!

2015-11-05_041416Pomenuti članci ukazuju da je poslednjih dana možda došlo do nekih verovatno ozbiljnih smetnji u odnosima između srpskog „Luja Četrnaestog“ i redakcije i poslovodstva Kurira kada se od novina koje su svakodnevno klicale Voždu, odjednom postali protivnici koji su, nekako neočekivano, na Njega i Njegove „otvorili vatru“ iz svih oružja.

Da su se novinari, urednici i vlasnici Kurira odjednom prisetili objektivnijeg izveštavanja i pružanja šanse da se i protivnici „sistema Vučić“ obrate javnosti preko Kurira je malo verovatno. Pre će biti da je to opomena Vučiću koji je možda vlasnicima nekako „stao na žulj“, da oni mogu i drugačije, ako premijer ne „legne na rudu“. Možda ih je zapostavio po pitanju prevođenja vlasničkog udela države u Novostima i Politici u izdavačku imperiju porodice Rodić? Ko zna…

Da Vas podsetimo:  Naprednjaci u Novom Sadu grade spomenik na kojem će se naći i ime mađarskog fašiste

Znamo da je Vučić javno rekao da je „ veoma teško i istražnim oranima da razmrse vlasničku strukturu u Politici“ – znači, nije odmah stao na stranu pokušaja preuzimanja tih novina. A možda je i nešto drugo u pitanju. Čućemo i pročitaćemo, nadamo se uskoro. Naravno, samo ako i drugi novinari pokažu bar minimalnu dozu hrabrosti, ne samo kao sada u Kuriru nego i u drugim beogradskim dnevnim novinama.

Predrag Rakočević

Predrag Rakočević

1 KOMENTAR

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime