Objavljeno: 17. Maj 2017.

Radnica Shinwon-a: Proglašena viškom zbog bolovanja!

Bez obzira koliko si dobar radnik, bolovanje im je trn u oku i očigledno se ne oprašta“ – počinje priču Jovana Janković sada već bivša radnica „Shinwon“ – a.

Jovana Janković

Jovana Janković

Fabrika „Shinwon“ prošle srede nije produžila ugovore o radu jednom broju radnika koji su u ovoj fabrici za proizvodnju električne opreme za motorna vozila proglašeni tehnološkim viškom.

Među njima je i Jovana Janković (27), kojoj posle dve godine rada nije produžen ugovor zbog, kako ona kaže, dvadeset dana bolovanja, koje je uzela 2015. godine kada je imala operaciju tumora.

U sredu, 10. maja je nas petoro dobilo otkaz, odnosno nije nam produžen ugovor i rekli su nam da je razlog bolovanje. Proglasili su nas tehnološkim viškom, a zapošljavaju nove radnike. Operisala sam tumor dojke 3. decembra 2015. godine i imala sam pravo na mesec dana bolovanja, a ja sam iskoristila 20 dana i vratila se na posao. Ne mogu da verujem da sam zbog bolovanja, koje je apsolutno bilo opravdano, dobila otkaz“, kaže Jovana.

Prema njenim rečima, nikada nije imala problema u komunikaciji sa nadređenima, nikada se ni za šta nije bunila, radila je prekovremeno kada je trebalo i nije bilo nikakvih primedbi na njen rad za dve godine, koliko je bila radnik ove firme.

Ispada da čovek ne sme da se razboli i da treba da idemo na posao po svaku cenu. Posle te operacije za sve ovo vreme nisam uzela ni jedan dan bolovanja, čak i kada sam bila bolesna. Nisam išla ni na redovne kontrole, sve samo da bih zadržala posao. Kada sam se vratila na posao posle operacije nadređeni su rekli da neću imati problema sa produženjem ugovora zbog dijagnoze koju sam imala, a otkaz su mi uručili rečima da nije bitno zbog čega sam bila na bolovanju. Moja plata je bila jedino stalno primanje u kući i zbog toga sam se trudila da po cenu zdravlja zadržim posao. Bez obzira koliko si dobar radnik, bolovanje im je trn u oku i očigledno se ne oprašta“, govori Jovana.

Nakon Jovaninog javljanja, nismo uspeli da dobijemo odgovor od ove firme da li je istina da se bolovanje navodi kao razlog za otkaz, koliko je radnika otpušteno na osnovu tehnološkog viška i da li su nakon toga zapošljavani radnici. Pokušavali smo telefonom i nekim mejl adresama da saznamo ove podatke, ali niko nije odgovarao.

Ukoliko se neko iz uprave „Shinwona“ javi, Građanin je spreman da objavi mišljenje u celini.

D. Vasić

www.gradjanin.rs

Ostavite komentar

Poštovani, molimo vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija „Korena“ zadržava pravo da skrati ili ne objavi komentare anonimnih čitalaca, koji sadrže direktne pretnje, neosnovane optužbe, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj.