REM: TV Hepi u aprilu 215 puta prekršio zakon

0
519

Protiv televizije Hepi, zbog 215 prekršaja Zakona o oglašavanju u aprilu ove godine, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) podnelo je Prekršajnom sudu zahtev za pokretanje prekršajnog postupka. U zahtevu protiv televizije Hepi navodi se da su u televizijskom programu u emisijama „Prelo u našem sokaku“ i „Rano jutro“ prikriveno oglašavani proizvodi, suprotno Zakonu o oglašavanju.

U emisijama televizije Hepi „Posle ručka“, „Ćirilica, „Bolja zemlja“ i „Rano jutro“ bilo je i „neprimerenog pojavljivanja proizvoda, naročito krupnim kadrovima“, navodi se u zahtev za pokretanje prekršajnog postupka REM-a protiv ove televizije.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka protiv televizije Hepi navodi se da je u emisijama „Parovi“, „Ela ela“, „Ćirilica“, „Dobro jutro, Srbijo“, „Goli život“, „Posle ručka“ i „Rano jutro“, bilo neprimerenog pojavljivanja proizvoda (žigova), naročito u krupnim kadrovima, što je suprotno Zakonu o oglašavanju.

REM je uočio i da je emisija TV Hepi „Vesti“ prekidana zbog TV oglašavanja, odnosno TV prodaje pre isteka tridesetominutnog perioda, što je protivno Zakonu o oglašavanju.

U zahtevu za pokretanje prekršajnog postupka protiv televizije Hepi navodi se i da je, u aprilu, prekršila član 35 Zakona o oglašavanju u kome je propisano da „u okviru jednog punog sata emitovanog programa komercijalnih pružalaca medijske usluge, TV oglašavanje i TV prodaja ne mogu zauzimati više od 20 odsto vremena…u okviru jednog punog sata“.

Regulator u zahtevu navodi da je uočeno emitovanje TV prodaja kao posebnih programskih sadržaja u emisijama televizije Hepi „Bolja zemlja“, „Dobro jutro, Srbijo“ i „Rano jutro“, iako je Zakonom o oglašavanju propisano da se „TV prodaja kao poseban programski sadržaj ne može emitovati u okviru druge emisije, već samo između pojedinih emisija“.

REM u zahtevu protiv televizije Hepi navodi da je u „Vremenskoj prognozi“, koja je prikazivana u emisijama „Rano jutro“, „Vesti“, „Telemaster“ i „Dobro jutro, Srbijo“, „obaveštavala o sponzoru sadržaja koristeći pokretnu sliku sponzora ‘Direkt banka’”, što je suprotno Zakonu o oglašavanju.

Da Vas podsetimo:  Vučić hteo da kupi televiziju N1, ali srećom vlasnici nisu hteli da mu je prodaju

Podsetimo, u martu REM je protiv televizije Hepi podneo Prekršajnom sudu zahtev za pokretanje postupka, zbog 243 prekršaja Zakona o oglašavanju.

Osim ove televizije, REM je zahteve za pokretanje prekršajnih postupaka podneo protiv televizija PinkTV Prva i O2.

J. Pešić
Izvor: UNS / cenzolovka.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime