Sačuvajte zdravlje mozga

0
496

5780-mozak-580x326U ogledalu ne možete da proverite kakav vam je mozak. Međutim,nedostatak fizičke aktivnosti, loša ishrana, pušenje i višak pornografije mogu da oslabe vašu sivu masu. To izaziva oštećenje memorije, otežava rešavanje zadataka, a može dovesti i do smanjenja moždane mase.

Vežbajte strateški

Fizička aktivnost može smanjiti rizik od intelektualnog propadanja za čak 38 procenata,kažu australijski naučnici. Kako raste srčana frekvencija, tako se poboljšava i cirkulacija, što povećava dotok hranljivih materija u mozak, čime se stimuliše rast novih moždanih ćelija, a stare čuvaju od propadanja. Trudite se da vežbate najmanje 30 minuta, pet dana nedeljno.

Otarasite se sala

Održavanje idealne telesne mase čuva mozak. Osobe sa indeksom telesne mase (BMI) ispod 25, imaju za 29 procenata niži rizik od gubitka intelektualnih funkcija u odnosu na one sa BMI većim od 30, otkriva studija objavljena u časopisu Journal of the American Heart Association. Mršaviji ljudi su osetljiviji na hormon gladi leptin, što povoljno utiče na jačanje sinapsi u hipokampusu.

Čaj je pravo piće

Upamtite ovo: istraživanje objavljeno u časopisu „Psychopharmacology“ je pokazalo da su ispitanici koji su pili napitke sa ekstraktom zelenog čaja, postigli za 14 odsto bolje rezultate na testu memorije, od onih koji nisu konzumirali čaj. Katehini iz zelenog čaja imaju antioksidantno dejstvo, čime štite ćelije od oštećenja.

Smanjite XXX

Preterano razmišljanje pogrešnom glavom, može negativno uticati na onu drugu. Nemački naučnici su otkrili da muškarci koji mnogo gledaju pornografiju, imaju smanjenu sivu moždanu masu i slabije veze između desne i leve moždane hemisfere. Smanjujući vreme provedeno na „PornHubu“, nateraćete mozak da se pozabavi nečim drugim.

menshealth.rs

Foto: Pixabay.com

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime