Savet za štampu: E-pančevo ugrožava bezbednost Nenada Živkovića

0
279

Pančevački prorežimski portal e-pančevo dobio je čak pet javnih opomena od Saveta za štampu zbog niza tekstova u kojima se iznose brojne optužbe i uvrede na račun novinara Nenada Živkovića. Savet ističe da je u pitanju nastavak kampanje protiv njega kojom mu se ugrožava bezbednost, te pozivaju nadležne da reaguju. Javnu opomenu je dobio i obrenovački list Novi Palež.

E-pančevo je objavilo pet tekstova o Živkoviću: „Sramotno je Nenada Živkovića predstavljati kao novinara“, „Smehotresno: ‘Hajka na Živkovića, a nigde odgovora odakle pare!“ i tri dela teksta pod naslovom „Živković je deo projekta unutrašnje destabilizacije Srbije“.

U njima se novinar optužuje da je „sredstvo za ustaške obračune sa Srbijom“, „da je angažovan da poveća svoj destruktivni aktivizam kada Srbi stradaju na Kosovu i Metohiji“, zatim da je „lažni novinar, profesionalni opozicionar, promoter nasilja, opsesivni materijalista, učenik špijuna”…

Iz Komisije podsećaju da ovo nije prvi put da pomenuti portal objavljuje tekstove u kojima „ponavlja neshvatljivo uvredljive kvalifikacije“.

„Reč je o nezabeleženom, gotovo neprekidnom, pozivanju na linč osobe koja ima različita politička uverenja od onih koje zastupa redakcija portala. Zbog toga je ovakav način ponašanja redakcija ne samo nedopustiv sa profesionalnog i moralnog stanovišta, već i veoma opasan po bezbednost Nenada Živkovića“, navodi Komisija.

Kako kažu, očekuju da će ovim povodom reagovati i nadležni organi zaduženi za bezbednost novinara, „budući da ovaj slučaj uveliko prevazilazi svaku raspravu o poštovanju novinarskih standarda“.

Ovaj portal, inače poznat po kampanjama koje vodi protiv neistomišljenika vlasti, prema podacima Kešformisanja, baze projektnog sufinansiranja u Srbiji koju je Raskrikavanje nedavno objavilo, tokom 2018. godine dobio je 8,2 miliona dinara u Pančevu, Opovu, Kovinu i Kovačici.

Izdavač portala, firma Open View doo, u protekle dve godine je na konkursima inkasirala preko 15,7 miliona dinara što preko portala e-pančevo, što preko svog drugog portala, e-podunavlje. 

Da Vas podsetimo:  RTS skinuo sa programa TV Mrežu, nezvanično zbog priloga o rekonstrukciji Trga Republike

Javnu opomenu dobio je i list Novi Palež iz Obrenovca zbog teksta „Lakićevićka i Jovanović brukaju Lazarevac“, zbog ništa manje skandaloznog načina izveštavanja.

Naime, tekst potpisuje „Grupa radnika RB Kolubara“ i u njemu stoji da se zaposlena u rudarskom basenu, izvesna Vesna Lakićević, „uvlačila nekom šefu ili direktoru“, „isterala ženu koja je radila na njenom radnom mestu“, „dolazila na posao kad je htela, odlazila kad joj se prohte“, da je varala i krala, da je „lažna samohrana majka“, „drska ženturača“…

Komisija ocenjuje da je autentičnost ovog pisma upitna, ali da je redakcija svakako odgovorna i za pisma koja objavljuje.

„Dopis je objavljen bez ikakve ograde ili pokušaja da se bilo šta proveri, iako je uvredljiv i sadrži i ozbiljne optužbe za „mućkanje“ i krađu, bez ijednog dokaza (…) Cilj teksta nesumnjivo je bio da se ona diskredituje i uvredi, a ne da se javnost o bilo čemu izvesti, što bi trebalo da je osnovni zadatak novinara“, navodi Komisija.

Marija Vučić
Izvor: raskrikavanje.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime