Slučaj otkazanih letova „Air Srbija“: Avio-kompanija bez rezervnog aviona, putnici bez informacija

0
479
Niški aerodrom / Foto: printscreen(juznevesti.com)

Putnici na relacijama Niš – Frankfurt, Tivat, Fridrihshafen i Budimpešta ostali su na aerodromima, jer se avion Air Srbije koji u istom danu leti sa svih destinacija pokvario. Stručnjaci kažu da je uobičajeno da jedan avion opslužuje toliko linija dnevno, ali da je trebalo da bude iskorišćen rezervni. Dok su putnici nezadovoljni i najavljuju tužbe, u avio-kompaniji tvrde da nije bilo potrebe za rezervom, jer je kvar otklonjen istog dana.

Avion za nekoliko destinacija koje su povezane sa niškim arodromom “Konstantin Veliki” juče se pokvario, a putnici koji su ostavljeni na aerodromima kažu da su ostali bez jasnih informacija. Neki od njih su celodnevno čekanje iskoristili da već počnu sa spremanjem tužbi protiv avio-kompanije Air Srbija.

Jedna od putnica koja je juče iz Tivta trebalo da putuje do Niša, kaže da je zbog odlaganja leta morala da ostane dan duže u Crnoj Gori. Kaže da su ih danas iz Tivta prebacili na cetinjski aerodrom, odakle bi trebalo da lete do Beograda.

Međutim, navodi, putnici sve vreme imaju malo informacija o tome šta se dešava i kada će stići na željenu destinaciju.

Dovezli nas sa Cetinja na aerodrom, dobili smo karte za Beograd u 13:55 a odatle ćemo valjda busom do Niša, i dalje niko ništa ne objašnjava niti se iko uz Air Srbija oglasio na naše mejlove i pozive. Sada nam kažu da će i taj let do Beograda da kasni. Tu nas je 25, ima troje dece sa nama, svi su besni i popunjavaju tužbe protiv prevoznika – kaže putnica.

Glavni urednik specijalizovanog portala za avio-saobraćaj Tango Six Petar Vojinović ističe da nije neuobičajeno da avio-kompanija koristi jedan avion tokom celog dana za više destinacija. Ipak, smatra da je trebalo da zbog kvara bude iskorišćen rezervni avion, koji je tražen tenderom Ministarstva saobraćaja.

Da Vas podsetimo:  Sokolska župa Petrovgrad

Kvarovi aviona su uobičajena stvar. Kada se dogode u sezoni, posledice saobraćaja su onda mnogo izraženije. Čak i da Air Serbiadobije sada još jedan avion, opet bi bilo problema, jer je sada pritisak letnje sezone. Iz ugla struke, potpuno je moguće opslužiti s jednim avionom toliko destinacija. U tenderu je stajalo da treba da postoji još jedan avion kao bekap, to se očigledno nije dogodilo – podvlači Vojinović.


“Imamo rezervni avion, ali ga nismo koristili”

Air Srbiji tvrde da rezervni avion postoji. Međutim, kažu da nije iskorišćen juče, jer je kvar otklonjen u istom danu.

Nije bilo potrebe za rezervnim avionom jer je bila manja tehnička poteškoća. Avion kada ispadne iz saobraćaja duže, onda se ubacuje rezervni. Ovde je otklonjen kvar odmah popodne, testirano je sve i sada je u funkciji – navode iz Air Srbije. Rezervni avion uskače kada avion ispadne iz saobraćaja. Da je i danas bilo, onda bi se koristio rezervni avion – navode u Air Srbiji.

Podsetimo, juče su otkazane 4 linije Air Srbije zbog kvara aviona, 24 sata kasnije većina putnika i dalje čeka na let za koji su kupili karte.

S. M.
Izvor: Južne vesti

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime