Uredbe i prevare

1
1157

Restrikcije su redovni pratioci krize, bilo da je u pitanju ekonomija ili deficit sloboda u jednom poretku. Srbija ima problem na oba polja što se može videti u restriktivnim merama koje vlast uvodi svakodnevno, bilo da zatvara ulice, suspenduje puteve, smanjuje plate i penzije, ukida socijalna davanja, pa čak i ona koja su zakonski obavezna, kada je u pitanju naknada za prevoz radnika od kuće do radnog mesta. Kako je glavni čovek SNS-a za Beograd Goran Vesić najavio, biće ukinut „prevoz na ruke“, odnosno isplaćivanje naknade za prevoz uz lični dohodak. A zašto? Jer je Vesić shvatio da je gradski budžet u ozbiljnom problemu i neophodno je preusmeriti sve tokove novca ka gradskoj kasi. Ovo je ozbiljan simptom koji gradski menadžer pokušava da nadomesti svojom ekspertizom o „velikoj prevari“ poslodavaca, koji po zakonu moraju da isplaćuju ovaj iznos radnicima ukoliko nisu sami organizovali prevoz do posla. Na ovaj iznos, dodaje gnevni Vesić, ne plaća se porez na doprinos, te se on može iskoristiti samo za „prevoz“ i „ni za šta drugo“. Međutim, Vesić je sa trustom mozgova SNS-a došao do zaključka da većina građana ovu naknadu ne koristi za plaćanje Bus Plusa već se švercuje, dok iznos od oko tri hiljade dinara beskurpulozno koristi za svakodnevno preživljavanje. Ova „prevara veka“ mora biti sankcionisana, zaključio je Vesić, budući da poslodavci time „varaju državu jer ne plaćaju doprinose, a varaju i zaposlene kojima oduzimaju pravo na prevoz. Zato će ubuduće poslodavac biti obavezan da za svaki dinar koji isplati zaposlenom na ime prevoza dokaže da je novac zaista iskorišćen za prevoz“. Vesić je tu neumoljiv, zaposleni mora platiti Bus Plus ili doneti dokaze da je zaista kupio gorivo u iznosu mesečne naknade za „prevoz“.

Da Vas podsetimo:  Zaposleni u javnoj administraciji nemaju ni za minimalnu potrošačku korpu, tvrde sindikati

Naime, Vesić je svojom SNS-računicom ustanovio „da od 717.998 zaposlenih osoba u Beogradu, samo 114.429 prosečno mesečno kupuje pretplatne karte, iako prema istraživanjima javni linijski prevoz koristi oko 47,9 odsto korisnika“. Stoga Vesić zahteva da se 250.000 švercujućih radnika od ukupnog broja zaposlenih nauči pameti tako što će maltretirati čitav sistem u Beogradu.

Ovako se kreiraju matematički problemi za polaznike kurseva SNS-a na Megatrendu ili nekoj sličnoj večernjoj školi. U praksi je malo drugačije, jer su podaci kojima Vesić barata najverovatnije krivotvoreni a procenti proizvoljni, jer kako je upitna stavka o broju zaposlenih lica u Beogradu, prema Vučićevoj statistici, još su upitniji podaci broja zaposlenih koji na posao idu sopstvenim prevozom, odnosno onih koji koriste usluge GSP-a. Podatak o 47,9 odsto zaposlenih koji koriste javni prevoz trebalo bi da prezentuje sliku o jednom ekonomski izbalansiranom društvu, u kome polovina koristi sopstveni prevoz dok druga polovina uživa u blagodetima GSP-a. U Berlinu, koji je i ekološki i infrastrukturno daleko razvijeniji centar, na 1000 stanovnika (ne i zaposlenih) dolazi 377 vlasnika automobila. Kada bi u Srbiji postojao relevantan zavod za statistiku, čijim bi se merenjima moglo verovati, ustanovilo bi se da je slučaj Beograda i drugih gradova u zemlji, poput najsiromašnije Kuršumlije, koja na 11 000 stanovika ima oko 7000 registrovanih automobila, na drugom kraju skale u odnosu na Berlin, odnosno da sa siromaštvom raste i broj automobila (uglavnom lošeg stanja) na ulicama gradova. Statistiku, međutim, ne interesuje ni kakvi su to automobili, niti kakav je javni prevoz, naposletku ni kako se putuje.

A kako izgleda svakodnevno putovanje od stana do posla u Vesićevom „novogodišnjem“ Beogradu? Otprilike, kao u paklu. Ulice se neplanski zatvaraju zbog nikad završenih radova, saobraćaj se preusmerava na saobraćajnice koje ne mogu da podnesu taj veći promet vozila. Neke ulice su zatvorene i duže od pola godine, i to u najfrekventnijim gradskim zonama, kao što je potez Ulice Borisava Stankovića kod Hrama. Taj komad od pedesetak metara dužine radi se preko šest meseci. Postavlja se pitanje kakav je splet koruptivnih interesa ugrađen u armaturu tog komada asfalta. Da li se radi o istom sindromu koji dovodi do pucanja asfalta neotvorenih koridora? Pritom, nigde nema oznaka da je ulica zatvorena, automobili dolaze i vraćaju se, što pravi opštu pometnju. Tom trasom mogu da se kreću samo oni vozači koji dobro poznaju teren i znaju kojim bočnim ulicama mogu da izbegnu Vesićeve prepreke na putu. Za sve one druge, koji su nekom nevoljom zalutali u ovaj kraj grada, ne preostaje ništa drugo nego da se snalaze kako znaju i umeju. Put sa Novog Beograda u stari deo grada predstavlja svakodnevnu jadikovku u trajanju od sat i po do tri sata u oba smera, zavisi od destinacije. Trg Republike je raskopan, Železnička stanica liči na zombi apokalipsu, dok tzv. nova Železnička stanica Prokop ima dvostruko lice, gore je postapokaliptični pejzaž sa zarđalim šipovima koji štrče iz betona dok je ispod zemlje ad hoc okrečena postaja. Glavna autobuska stanica je u stanju raspada, dok je Lastina stanica zbrisana sa lica zemlje. GSP-ovi autobusi, koji su stigli preko donacija nakon pada Miloševića, izdišu na ulicama Beograda. „Srpskog mercedesa“ još uvek nema.

Da Vas podsetimo:  Šta kad nemačke firme izrabljuju zaposlene u Srbiji, a naš sistem ne štiti radnike?

Istovremeno, dok se gradska saobraćajna infrastruktura urušava iznutra, slično se događa i spolja. Zatvaranjem pruge Beograd-Novi Sad na otprilike godinu dana (a dobro se zna da ovde nijedan rok ne važi i da sve to može trajati u nedogled), planeri „modernizacije“ SNS-a izveli su jedan vid saobraćajne diskonekcije ne samo dva najveća grada u odnosu na sve destinacije prema Mađarskoj, već i čitavih naseobina duž tog koridora, čiji su stanovnici, posebno radnici, bili vezani za tu liniju železnice. Broj autobuskih linija nije pojačan niti je obezbeđen prevoz radnika koji rade u noćnim smenama. Na drugim linijama se već događaju ekološke katastrofe, kao što je to slučaj u mestu Jasenovik, na potezu Niš-Zaječar, gde su se već tri puta dogodila iskakanja iz šina vagona sa tečnim amonijakom. Zbog toga su se meštani Jasenovika odlučili na blokadu pruge. Međutim, ni žitelji Beograda, čija pažnja je okupirana površinskim saobraćajnim nevoljama i Vesićevim uredbama, nisu obezbeđeni od transporta opasnih materija. Naime, pod imperativom izgradnje Beograda na vodi, prevremeno je preseljena železnička stanica i zatvorena obilazna pruga oko Kalemegdana kojom su nekada transportovane opasne materije. Sada se one prevoze noću i to ispod užeg centra grada, kroz stanicu Vukov spomenik. Stanovnici Vračara su podneli zahtev svim nivoima vlasti da se ovaj transport obustavi, ali naprednjački sistem visoke entropije se nastavlja, sa obrazloženjem da „nema ni najmanjeg razloga za paniku“. Da li će Vesić ikada odgovarati za ove prevare? Ili će kao i obično za sve odgovarati samo oni koji se uporno švercuju da bi dolazili na posao?

Saša Ilić
Izvor: Peščanik.net

1 KOMENTAR

  1. Pitanje sa Sasu Ilica: ,,U kojoj se to evropskoj zemlji putnici voze besplatno i gde ste jos videli da toliki broj gradjana koristi gradski prevoz bez da plati kartu?

    – Sluzbeno sam bila nekoliko puta u Beogradu i namerno sam koristila busplus dok su mi svi moji prijatelji govorili da sam luda, ko jos placa da se vozi tim krntijama?
    – Izvinite ali doista nigde nisam videla da gradjani imaju tako los odnos do zajednicke ili drzavne imovine, da razbijaju autobuse i trolejbuse, da skrnave drzavna doba i imovinu grada kao da je to palo sa neba. Svi smo mi u onoj staroj drzavi odvajali za sve to sto danas neki novi klinci iz objesti unistavaju. Naucite se da postujete drzavu i zajednicku imovinu, od zgrada, fabrika, jezera, parkova, reka, pruga, autobusa do najsitnije stvari, da cuvate to sto imate pa ce to jednog dana da se uvecava a ne da se pola naroda ponasa kao da je to nicije i svacije.
    Kad naucite ceniti to sto imate mozda zasluzite i nesto vece i bolje.
    Ja na zapadu ne mogu da se vozim bez karte i nesmem da se bunim sto ispred mene na sedistu sedi pas Boze moj i pas je platio kartu i vozi se gospodski.
    Srbija postaje sodoma i gomora uzas a za sve je kriv NAROD. – Dobro ste culi, NAROD koji zmureci ide kroz zivot, koji se pravi gluv kad napadnuto dete zapomaze, koji se pravi corav i gluv dok muz mlati zenu na ulici, koji zmuri i cuti kad manijak spopada devojku na autobusu.
    Pa dokle ce svi da zmureci gluvi idu kroz zivot u toj nekad ponosnoj carskoj drzavi?
    Ne recite da je za sve kriva vlast, vlast bira upravo taj gluvi slepi NAROD.
    Menjajte sebe dabi bili u stanju promeniti i drzavu!

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime