Uz N1 i Novu S, Junajted grupa osniva još jednu televiziju, Slobodan Georgiev direktor

1
434
Foto: printscreen (Cenzolovka)

Još uvek nije poznat profil nove televizije, ali je sigurno da će sa još jednom televizijom medijski spektar Junajted medije biti ojačan i da će biti značajnija kontrateža režimskim medijima, i pored toga što su, zbog nacionalnih frekvencija i broja ljudi do kojih mogu da dopru, provladini mediji zasad u znatno povoljnijoj poziciji

Junajted grupa (United Group), uz N1 i Novu S, pokreće još jednu kablovsku televiziju. U APR-u je 19. maja ove godine registrovana firma Newsmax Adria, čija je glavna delatnost proizvodnja i emitovanje televizijskog programa.

Kao direktor upisan je Slobodan Georgiev, novinar nedeljnika Vreme i programski koordinator Balkanske istraživačke novinarske mreže (BIRN).

Vlasnik firme je Newsmax Adria SARL iz Luksemburga. Kompanija je registrovana na istoj adresi, Bulevar Pierre Frieden 43, kao i Adria News SARL, koja je vlasnik TV N1, odnosno United Media SARL.

Newsmax Adria je u Srbiji registrovan na poslovnoj adresi kompanije SBB na Bulevaru Zorana Đinđića 8a, na istoj adresi sa koje je 2013. godine krenula TV N1, preciznije – na kojoj je u startu bila registrovana firma Adria News.

Pored Georgieva, kao zastupnik firme je naveden i Srđan Ćirović, finansijski direktor Junajted grupe i jedan od četiri člana top menadžmenta kompanije koja u svom sastavu ima najvećeg regionalnog kablovskog operatera (SBB/Telemach), medije, telekomunikacije, muzičku i video produkciju, produkciju serijskog programa, marketing, oglašavanje…

Cenzolovka je poslala upit Aleksandri Subotić, generalnoj izvršnoj direktorki Junajted medije, sa pitanjima da li i kada pokreću novu televiziju, o kakvoj je televiziji reč, budući da već imaju dve televizije informativno-političkog karaktera – N1 i nedavno pokrenutu Novu S sa novim istoimenim informativnim portalom – ali odgovor nismo dobili.

Slobodan Georgiev je takođe odbio da kaže bilo šta o svom budućem angažmanu. Sa mejl adrese Newsmax Adria stigao je kratak odgovor da će „uskoro“ imati više informacija i „komunikacijski plan za ovaj projekat“, pa će nam se javiti i odgovarati na pitanja.

Na osnovu dosadašnje prakse Junajted medije i činjenice da je Televizija N1 pokrenuta kao regionalni projekat partnerski vezan za američki CNN, moglo bi se pretpostaviti da će i nova kablovska televizija takođe imati regionalni karakter, a pre svega da će biti partner istoimene američke Newsmax Media, u republikanskim krugovima veoma uticajne medijske imperije.

Da Vas podsetimo:  „Kragujevačke novine“ danas nisu izašle, prvi put od osnivanja

Cenzolovka nije dobila potvrdu ove pretpostavke, ali bi u medijsko-korporativnom svetu bilo jako neobično da se bez osnova i ikakve veze „pozajmljuje“ tako čuveno ime.

Newsmax: Medijska imperija uticajna među republikancima

Priča o kompaniji Newsmax Media i njenom osnivaču i generalnom direktoru Kristoferu Rodiju (Christopher Ruddy) veoma je zanimljiva i značajna za razvoj modernih medija. Reč je o medijskom konglomeratu koji u svom sastavu ima kablovsku televiziju, uvrštenu u sve najveće kablovske operatere u Americi, istoimeni veb-sajt koji spada među najuticajnije kreatore političke misli, magazine i još mnoštvo elektronskih publikacija posvećenih pitanjima finansija i zdravlja, tipa kako da pomogneš sam sebi, koje se šalju pretplatnicima mejlom.

Kris Rodi (56), koga su medijski analitičari u SAD svrstali u top 10 „medijskih titana“, osnovao je 1998. godine informativni portal Newsmax.com uz finansijsku pomoć grupe investitora, među kojima su najzanimljiviji porodica nekadašnjeg direktora CIA Vilijama Kejsija, ugledni urednici iz čuvenog Njuzvika, agencije UPI, izdavač Forbsa, admiral i glavnokomandujući mornarice tokom Vijetnamskog rata…

Newsmax je do 2009. godine postao medijska imperija označena kao najuticajnija među prorepublikanskim medijima, a Fajnenšel tajms je 2010. okarakterisao sajt kao „najsnažniji konzervativni glas onlajn medija“.

Sajt je 2013. po posećenosti bio iznad srodnih Huffington Post Politics, Fox News Politics, CNN Politics, NBCNews.com Politics i Politico.com. Naredne 2014. godine osnovana je televizija Newsmax TV, kao alternativa Fox Newsu, koju danas prati, prema izveštaju same kompanije, više od 70 miliona Amerikanaca i koja važi za nezaobilaznu početnu tačku za sve republikanske kandidate na predsedničkim izborima. Zanimljivo je da je Rodija kao prijatelja označio i politički oponent Bil Klinton.

Newsmax TV se, prema rečima svog osnivača, obraća radničkoj klasi Amerike. Slogan i moto televizije je „Prave vesti za stvarne ljude“. Takmiči se direktno sa CNN-om, Fox Newsom i drugim američkim informativnim mrežama. Opisana je kao „nežniji i umereniji Fox News“ koji je otvoren za sve stavove.

Pored informative, značajan akcenat je na finansijama, zdravlju i ličnom blagostanju. Emituje originalan sadržaj od 20 sati dnevno, svakog radnog dana. Nosioci programa su poznate ličnosti iz sveta medija i politike koji imaju svoje emisije, a među njima se pominje, recimo, i Stiv Benjon, glavni strateg u kampanji Donalda Trampa.

Da Vas podsetimo:  Pustoš među lokalnim medijima proglasili smo za slobodu

GEORGIEV: META REŽIMSKIH BOTOVA I TABLOIDA

Direktor televizije u nastajanju Slobodan Georgiev ima značajnu reputaciju istraživačkog novinara koji se pre svega bavi istraživanjem korupcije u javnim i državnim preduzećima, zbog čega je postao jedna od glavnih meta prorežimskih tabloida, botova, udvorica i poslušnika vlasti, fantomskih sajtova, stranica i lažnih profila na društvenim mrežama koji targetiraju svakoga ko pokuša da kritikuje.

Učestvovao je u programima UNDP-a o tranzicionoj pravdi i reformi pravosuđa u Srbiji. Piše za Vreme, portale Balkan Insight i Belgrade Insight, a urednik je portala Javno.rs.

Georgiev je 2015. godine dobio godišnju nagradu za istraživačko novinarstvo Nezavisnog udruženja Srbije za tekst „Otkrivanje tajne ministarskog sefa“ u kome je prvi put objavljen i analiziran nacrt ugovora Vlade Srbije i „Etihad Airways“ koji dokazuje da je Srbija novoformiranu kompaniju „Air Serbia“ platila višestruko u odnosu na partnera iz UAE.

Georgiev se zamerio vlastima i objavljivanjem tekstova „Divlja gradnja – kafana na vrhu Srbije“, „Otac ministra policije prodaje oružje Saudijcima“, istraživačkim pričama o finansiranju sporta u Srbiji, otkrivanjem kako oglašavanje u medijima postaje „privatni posao vlasti“ ili kako je Elektroprivreda Srbije potrošila milione za tribine od sibirskog kedra.


Jačanje Junajted medije

Ukoliko srpski Newsmax Adria bude bio deo saradničke mreže istoimene američke televizije na način kao što je N1 „balkanski CNN“, pitanje je da li ovo konzervativno/republikansko usmerenje može da ima pandan na srpskoj medijskoj sceni.

Sigurno je, međutim, da će sa još jednom televizijom medijski spektar Junajted medije biti dodatno ojačan i da će biti značajnija kontrateža režimskim medijima, iako su, zbog nacionalnih frekvencija i broja ljudi do kojih mogu da dopru, provladini mediji zasad u mnogo boljoj poziciji.

Junajted grupa (United Group) je jedna od retkih kompanija u Srbiji koje posluju transparentno, a svi podaci o medijima koje poseduje dostupni su javnosti i proverljivi. Odnedavno je u većinskom vlasništvu međunarodne investicione kompanije BC Partners.

Da Vas podsetimo:  Reporteri bez granica: Srbija pala za tri mesta na listi medijskih sloboda

Predsednik Upravnog odbora Grupe i njen osnivač je Dragan Šolak. Vlast ga je označila kao svog najvećeg „neprijatelja“, a najviši predstavnici vlasti i vladajuće stranke SNS njegovo ime redovno pominju u svojevrsnoj mantri kao jednu glavu dvoglave „Đilas–Šolak“ aždaje.

Šolak se retko pojavljuje u javnosti. Prema dostupnim podacima, u julu 2018. godine najavio je buduća ulaganja od 100 miliona evra u produkciju lokalnog, originalnog sadržaja u Srbiji kako bi „podržali lokalne profesionalce i talente“.

U medijskoj sferi poslednje veliko ulaganje bilo je u informativni portal i televiziju Nova S. Samo portal je zaposlio više od 70 urednika, novinara, foto-reportera, snimatelja i informatičara.

Prema registru medija i njihovih vlasnika u Srbiji koji pravi BIRN, zajedno sa Reporterima bez granica, Junajted grupa je nastala 2007. godine združivanjem SBB-a i Telemach Slovenije, kao i Telemach Bosne, koji je kupljen ubrzo zatim. KKR, vodeći svetski investicioni fond sa sedištem u Njujorku i kapitalom od 131,1 milijardom dolara, postaje većinski vlasnik United Group 2014. godine. Evropska banka za rekonstrukciju i razvoj (EBRD) bila je suinvestitor.

Grupa je nastavila da se širi, kupivši Grand produkciju u Srbiji (produkcijska kuća turbo-folk muzike) i Telemach Montenegro 2014, trećeg najvećeg mobilnog operatera u Sloveniji Tusmobil u aprilu 2015, a u julu 2015. akvizicijom većinskog udela kablovskog televizijskog operatera u Bosni i Hercegovini BHB Cable TV d.o.o., kao i pet manjih kablovskih operatera u BiH.

Njihova kablovska televizijska stanica, N1, koja je podružnica CNN-a na Balkanu, počela je sa emitovanjem programa u Srbiji u oktobru 2014. godine.

U martu 2019. godine KKR je prodao većinski deo Junajted grupe vodećoj međunarodnoj investicionoj kompaniji BC Partners. Nije poznato koliki je udeo ostao u vlasništvu KKR.


JUNAJTED GRUPA

Junajted grupa danas obuhvata 31 TV kanal, filmsku i TV produkciju, internet, fiksnu i mobilnu telefoniju, kablovske operatere, DTH i OTT platforme, softverski centar United.cloud, reklamiranje, e-sport, kao i druge usluge malim, srednjim i velikim preduzećima. United Group pokriva tržište Srbije, BiH, Makedonije, Crne Gore, Hrvatske i Slovenije (oko 20 miliona ljudi), zapošljava 4.410 ljudi i ima prihode u iznosu od oko 582,2 miliona evra, prema podacima iz septembra 2018. godine.


Tamara Spaić
Izvor: Cenzolovka

1 KOMENTAR

  1. I kada krece newsmax adria na srpskom da li u junu do izbora u julu ili jesen zima i da li se nesto zna sta ce ovaj kanal emitovati ako ce vec biti newsmax adria na srpskom onda hocu sve informacije da saznam

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime