Veštak: Novinarke Pinka nisu imale teške telesne povrede

2
883
Foto: Dveri

Novinarke Televizije Pink Gordana Uzelac i Mara Dragović, koje su napadnute tokom protesta Dveri 16. septembra, nisu zadobile teške telesne povrede, kako uporno ponavljaju funkcioneri vlasti i režimski mediji.

Uzelac nije imala potres mozga, niti je Dragovićevoj polomljeno rebro, navodi se u medicinskom izveštaju sudskog veštaka Branimira Aleksandrića, koje je zatražilo Više javno tužilaštvo, a u koji je Danas imao uvid.

U Aleksandrićevom nalazu nigde se ne navode povrede o kojima su prorežimski mediji pisali, a svedočili i pojedini visoki funkcioneri države. Podsetimo, novinarke su tri dana ležale u Urgentnom centru, a posetio ih je lično i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, iako se u mišljenju sudskog veštaka jasno navodi da su u pitanju lake telesne povrede.

Protiv Dejana Vulićevića (46) iz Lučana, osumnjičenog da je fizički napao novinarke TV Pink tokom protesta Dveri, podignut je optužni predlog a početak suđenja najavljen je za februar naredne godine. Vulićević je uhapšen odmah nakon mitinga, a sudija za prethodni postupak Višeg suda u Beogradu odredio mu je pritvor do 30 dana.

Na teret mu je stavljeno krivično delo nasilničko ponašanje na javnom skupu. Pošto su saslušani svi svedoci događaja, on je prošlog meseca pušten da se brani sa slobode.

Vulićević se na saslušanju izjasnio kao nevin, navodeći da nije udario novinarku Pinka. To je Danasu potvrdio i njegov advokat Dobrosav Crepuljarević, koji kaže da njegov klijent nije udario Gordanu Uzelac, već člana obezbeđenja TV Pink.

– Na snimku se vidi da ga je obezbeđenje odgurnulo, i da je tada novinarku zakačio po kosi. Ona je potom odšetala. Vulićević čak i ne zna ko su Gordana Uzelac i Mara Dragović, što je rekao i tužiocu – ističe Crepuljarević.

U spisima Višeg javnog tužilaštva, međutim, novinarka Uzelac opisala je ceo događaj: „Pošto je bio na oko metar od mene, udario me je, ne mogu da se setim da li otvorenom ili zatvorenom šakom u predelu desne strane lica, odnosno obraza i vrata. Tada mi je ispao telefon, kao i mikrofon. Ja sam sela na pločnik jer mi se zavrtelo u glavi i počela sam da plačem, verovatno od šoka i tada mi je prišlo meni neko nepoznato lice i unelo u zgradu TV Pink“.

Mara Dragović je izjavila da je videla napadača, ocenjujući da je hteo da je udari nogom, ali ga je, kako kaže, obezbeđenje u tome sprečilo.

„On je pao, ali kada je ustao, nastavio je sa leđa da me gura, nekako se nabio u mene, i u momentu kada sam mu bila okrenuta leđima udario me otvorenom šakom po glavi u predelu potiljka“, rekla je Dragović.

Nakon uvida u medicinsku dokumentaciju sudski veštak je izneo mišljenje da je Gordana Uzelac zadobila „samo površne nagnječine mekih tkiva u desnom slepoočnom predelu, što predstavlja laku telesnu povredu“. Dragović je, takođe, prema Aleksandriću, zadobila „samo površne nagnječine mekih tkiva u potiljačnom predelu“.

Za razliku od vlasti, novinarska udruženja su bila jednoglasna u osudi napada i na novinarke Pinka, ali i na one koje su izveštavali sa inauguracije predsednika Aleksandra Vučića. Policija je ekspresno uhvatila osumnjičenog za napad na novinarke ružičaste televizije, dok joj je trebalo gotovo pola godine da identifikuje vinovnike incidenta na predsednikovoj inauguraciji. U prvom slučaju postupak je pokrenut, dok je u drugom odbačen, jer je Tužilaštvo zaključilo da su napadači „samo sprečavali dalje sukobe“.

Poslednje odluke sudstva odnosno tužilaštva, predsednik NUNS-a Slaviša Lekić ocenjuje kao diskriminaciju, selektivnost i nepravdu.

– To je ono na šta me asocira ovaj poslednji pravosudno-medicinski skandal u režiji naprednjaka. Ako nepravdu prema novinarima koji su maltretirani za vreme inauguracije možemo tumačiti kao pretnju pravdi, žalosna igra sa istorijama bolesti novinarki Pinka i akterom tog incidenta cinično je smejanje u lice celoj ovdašnjoj javnosti. U normalnim društvima ministarka pravde i ministar zdravlja bili bi smenjeni – kaže Lekić za Danas. On dodaje da su boginji pravde na našim prostorima oči vezane, samo da ne bi videla istinu.

Kolegijum TV Pink reagujući na ovaj tekst pripisao je danas našem listu „zloupotrebe i manipulacije“, čiji je „bolesni cilj“ da je prihvatljivo prebijanje novinarki Pinka, „ako za posledicu nema smrt“.

Dezinformacije širio i predsednik države

Brojne javne ličnosti, političari i novinari, kao i celokupna javnost sa pravom su osudili napad na novinarke Pinka. Međutim, Pink, Informer i Srpski telegraf kao i pojedini ministri, iskoristili su incident u političke svrhe, šireći dezinformacije o težini povreda. To su radili čak i predsednik Aleksandar Vučić i zamenik direktora Urgentnog centra Dušan Jovanović. Ovo su samo neki od primera medijske manipulacije:

Informer 16. septembar

Kako Informer.rs saznaje, novinarki Televizije Pink Gordani Uzelac „lekari su konstatovali teži potres mozga zbog čega je zadržana na lečenju“, navodi Informer citirajući zamenika direktora Urgentnog centra Dušana Jovanovića.

– Lekari pažljivo prate njihovo stanje. Povrede su ozbiljne te smo stoga odlučili da obe novinarke budu zadržane na posmatranju – izjavio je Jovanović.

Srpski telegraf 18. septembar

Nebojša Krstić, marketinški stručnjak

One su izveštavale javnost i dobile su potres mozga i naprsnuće rebra. Ovo je sramota, kukavičluk, neprihvatljivo je u političkom smislu, a posle sledi spinovanje i relativizacija

TV Pink 18. septembar

Predsednik Aleksandar Vučić je nakon posete novinarkama u bolnici naveo da je Gordana Uzelac dobila udarac između brade i uha i potres mozga, dok Mara Dragović ima naprsnuće rebra. Kako je istakao, to je siledžijski napad, dogodila se, užasno teška stvar, ali ga je, istakao je, kao čoveka i oca, još više zgrozila činjenica da su neki počeli to da negiraju, traže opravdanje i nalaze neke izvinjavajuće razloge.

Katarina Živanović

danas.rs

2 KOMENTARA

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime