VIP u prevodu na srpski jezik može da znači:

Veoma iritirajuće ponašanje

8
1787

 

Poslovanje mobilne kompanije VIP u Srbiji nije samo iritirajuće već je i neprihvatljivo ponižavajuće, banditsko i kvarno do granice smrada. Slučaj koji je osnov ovakvom zaključku dovoljan je razlog da se i sadašnji i potencijalni pripejd korisnici VIP mreže zamisle da li pristaju na ovakva ponižavanja? Hoće li, a ako hoće zašto će, prihvatiti da im austrijska kompanija VIP, bez ikakvog upozorenja, uzima od njih uplaćene dinare, a zaposleni bezobrazno i bez volje da vas saslušaju, kratko objasne neugodnu situaciju rečima:

vip„Mi smo privatna kompanija i mi određujemo kada ćemo i koliko ćemo da vam uzmemo uplaćenog novca, bez obzira da li ste ili niste telefonirali…“.

Da li je zaista tako samo u Srbiji? U zemljama Evrope nije tako. Ima još mnogo toga što u Srbiji jeste a u Evropi nije, ili što u evropskim zemljama jeste, a u Srbiji nije. Da ne dužim s uvodom već, kako moja komšinica ima običaj da kaže, da pređemo na konkretno… pa ću i ovog puta, bar pisanjem, da zadovoljim komšinicu.

Živim već pola veka izvan Srbije, ali u Srbiju dolazim više puta godišnje. Iz poslovnih i iz privatnih razloga koristim nekoliko srpskih brojeva, među kojima su dva broja 063, dva broja 069, i jedan broj 062 (Telenor) kao i dva broja 061 (Vip).

Koliko ima uplaćenog novca na brojevima koji počinju sa 063, 062, 069, nije važno, ali je važno koliko je bilo novca na brojevima 061 koji mi je VIP uzeo bez najave ili obaveštenja o prisvajanju tog mog novca.

Dakle sramota kompanije VIP izgleda ovako:

Prošle godine, kada sam posle desetodnevnog boravka u Beogradu krenuo nazad u zemlju u kojoj živim, na ova dva VIP broja imao sam ukupno nešto više od 16 000 (šesnest hiljada) dinara. Kada sam posle tri meseca ponovo sleteo na Beogradski aerodrom sa brojeva VIP kompanije nisam mogao da se javim kome sam hteo, jer ni na jednom od ta dva broja nije bilo ni dinara?! Na brojevima Telenora, koji počinju sa 063, 062, 069, novac je bio nedirnut. Otišao sam istog dana u poslovnicu VIP-a u Knez Mihailovoj u Beogradu, gde su me obavestili da je VIP uzeo moj novac, ali da moj broj važi i da ponovo mogu da uplatim dopunu kredita… Neko logično objašnjenje nije mi dato (sem da kao privatna kompanija VIP može da radi šta hoće) ali mi je ljubazno rečeno da nazovem VIP telefonom…

Da Vas podsetimo:  SPOMENIK GENERALU LUZANU – A NE „ĆULIBRCIMA“!

Posle nekoliko telefonskih razgovora (i nepotrebnog gubljenja vremena) konstatovano je da na uputstvu koje dobijate sa SIM karticom, kada kupite pripejd broj, nigde nije navedeno da VIP zadržava, ima, pravo da prisvoji vaš novac.

Nažalost, ova neprijatnost je „reprizirana“ već februara ove godine. Otišao sam u poslovnicu VIP u Knez Mihailovoj ulicu da uplatim „obaveznu“ dopunu od 200 dinara kada sam posle uplaćene dopune rekao:

„Hoćete mi reći koliko novca imam na jednom i na drugom broju“?

„Kako koliko? Pa imate po 200 dinara na oba broja…“

„Kako 200? Gde su opet isparile mojih oko 130 evra…“, i objasnio da su i ranije prisvojili moj novac, ali i da su ga posle vratili… Prekinula me je rečima:

„To je nečija dobra volja. Mi smo privatna kompanija i imamo pravo…“

Zahvalio sam se i izašao iz VIP-a…

Zašto sada, skoro pola godine kasnije pišem o ovome? Pa zato što mi je prijatelj iz Nemačke iznerviran rekao da mu je VIP uzeo novac, kao i meni, a ja budala mesecima verovao da se radilo o nečijoj nepažnji ili softverskoj grešci… jer čak i na zvaničnom sajtu VIP-a to ne možete da nađete, što pokazuje sledeće obaveštenje:

pripejd

Među 20 osoba koje su Koreni intervjuisali niko nije ovo shvatio kao da vam VIP može uzeti vaš novac. Njih 18 je odgovorilo da se to odnosi samo na poslednju uplatu, dvoje da je nejasno napisano, a svih 20 su odgovorili da „niko ne može da uzme moj novac tek tako“ a da je tako, onda bi kupac o tome morao da bude jasno i vidljivo obavešten pre kupovine pripejd SIM kartice.

Nikada mi nije palo na pamet da VIP ima ustaljenu praksu da prisvaja novac koji nije njihov. Detaljno i opširnije o VIP-u će Koreni pisati drugom prilikom, a sada mogu samo da preporučim građanima Srbije, koji žive i u Srbiji i van nje, da izbace VIP-ove kartice iz svojih telefona.

Da Vas podsetimo:  Zašto mi Srbi nemamo ono što imaju Jevreji i Jermeni… naziv za genocid i mesto sabranja?

Pre pisanja ovog teksta sam kupio još nekoliko pripejd brojeva da bih bio siguran da na novim brojevima i uputstvu koje ide uz njih, sada piše da vam VIP posle određenog vremena uzima (ne vraća i ne upozorava na to) SVE pare koje imate odranije uplaćene. I dalje to nigde ne piše. Ono što piše je tako smišljeno da može da se tumači „kako je kome ćef”, odnosno da zavisi od dobre ili od loše volje nekoga u VIP-u.

Ovo se posebno odnosi na naše građane koji žive u dijaspori i kojima predlažem, po mom skromnom mišljenju i posle ličnog iskustva, da hitno iz svojih telefona izbace VIP kartice i umesto VIP-a ubuduće koriste pripejd kartice i usluge drugih telekompanija i u Srbiji i izvan Srbije.

Nikola Janić

8 KOMENTARA

  1. Podržavam telekom korisnike u Srbiji u borbi protiv telekom-lopova.
    Nama, u Hrvatskoj, telekomi omgućuju da prebacivamo novac s jednog na drugi prepaid broj, a moguće je i zatražiti isplatu novca s prepad računa na bankovni račun korisnika ili na ruke. Držim da problem u Srbiji nisu samo telekomi, vec i državna agencija koja dopušta takav lopovluk korisnika.
    Sretno u vašoj borbi za veća prava.

  2. To isto su meni uradili u Telekomu. Imao sam uplaćen novac i važio mi je 11 ili 12 meseci, ne sećam se tačno. Dobio sam i poruku o uplati i o važenju. Medutim, posle nekog vremena sam dobio poruku da mi uskoro ističe i da moram opet da uplatim da bih produžio rok važenja. Nisam hteo i stvarno su mu ugasili karticu. Imao sam već kod drugog i nisam se preterano nervirao, ali mislim da to nije u redu.

  3. Odgovor gospodinu Mleko!
    Izgleda da niste procitali ceo tekst, ili niste obratili paznju na napisano.

    1. Ja se ne zalim, nego opominjem druge
    2. Nigde u brosuri koja ide sa SIM karticom ne pise da neko (VIP) moze da vam uzme novac.
    3. Napisano je tako da vecina tumaci da vam kredit ne vazi, dok ponovo ne uplatite, sto sam ja radio, a ne da vam uzimaju dinare u vrednosti od 130 evra, sto niste telefonirali za j evro…

  4. Isto to vazi i za telekom. Takva je politika da kredit istice posle 3 meseca, i meni je istekao u mts-u, pa mi nije kriv mts, vec samo ja, sto nisam procitao pravila, i tebi nije kriv vip, vec ti sam sto se nisi informisao. Pozdrav ,i nemas razloga da se zalis, nisi prvi kojem se to desilo.

  5. Da je samo VIP koji se tako ponaša prema građanima naše države bila bi „mila majka“. U pravu ste da to smrdi ali VIP nije jedini i slažem se sa predlogom gospodina Janića. Takve treba uvek bojkotovati.

  6. Ja sam razumela da je trajanje kredita tri odn. šest meseci, u zavisnosti od paketa, i u načinu kako je formulisano ako ne izvršite dopunu u tom periodu skidaju vam sva sredstva. To, najpre nije u skladu sa zakonom jer usluga za koju ste platili nije izvršena ( odn. iskorišćena) a da bi vam neko tako skidao sredstva morao bi da ima sa vam potpisan ugovor sa takvom klauzulom.

    Moj predlog je da podnesete prijavu Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija – Odeljenje za zaštitu potrošača.
    Ili da stupite u kontakt sa Efektivom koja ima Odeljenje za zaštitu potrošača i gde ćete sigurno dobiti parvu informaciju da li po tom pitanju može nešto da se uradi ( pošto je teško dokazivo za pripejd uslugu).

    Činjenica je da je ovde ugrožen interes portrošača i da takvu vrstu lopovluka treba sprečiti.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime