Vlast i sloboda

Zaglupljivanje naroda

0
837

Srbija je postala društvo u kome ne može baš svako da bude potpuno medijski ispraćen i propraćen! U Srbiji ne može baš svako da postane medijski poznat iliti „medijska zvezda“! Ali se baš varate ako mislite da je to posledica toga što su u Srbiji uspostavljeni visoki vredonosni zahtevi, u smislu njihove estetske, etičke, moralne, umetničke i kulturne prirode! Naprotiv, u Srbiji, „medijska zvezda“ ne može postati svako, već samo onaj ko je niko, ko je ništa, i ko iza sebe dokazano i sigurno nije pružio nikakav pozitivan doprinos društvu u bilo čemu.

parovi-rijaliti

Samo takvi, ruku na srce, zaista retki, rekao bih malo slobodnije, „neljudski primerci ljudi“ (iako imaju ljudski kontekst i formu, oni ne poseduju u sebi ništa što bi predstavljalo, bar u nečemu primerno i primereno „ljudsko biće“), mogu u Srbiji današnjice, da postanu medijski popularni i sveprisutni, da ne postoji ni teorijska mogućnost da ne znate za njih i svaku njihovu budalaštinu i nepodobštinu, čak i ako to nipošto i nikako ne želite i nećete!

Hteli – ne hteli, maltretiraće vas svi mediji u Srbiji (štampa, TV, internet), sa tim opskurnim likovima, njihovim „izjavama i mišljenjima“ o skoro svemu i svačemu, iako niko u Srbiji nikada ne bi tako što poželeo da zna! Na taj način ovakvi mediji u Srbiji imaju, i sasvim je prilježno ispunjavaju, samo jednu jedinu ulogu – da vas zatrpaju što većom količinom tog informativnog „đubreta“ kako biste što pre bili prinuđeni da odustanete od svake razložne i poželjne intelektualne obrade i promišljanja o svakoj informaciji koja se tiče vas i vaše zajednice, u najužem (porodica) i najširem (država, društvo) smislu.

„Đubretarski“ mediji insistiraju na tome da sa celom javnosti Srbije podele lične stavove tih „kreatura“, koje potiču sa potpune društvene margine, kao što su prostitutke, kriminalci, sitne duše, najneuspešniji mogući „profesionalci“ svih fela, raznorazni umišljenici i psihički bolesnici (posebno je ogavno medijski zloupotrebljavati te ljude koji su pod nekom dijagnozom i leče se!), i sve u svemu, opšte uzev, ljudi koji po svom intelektualnom kulturnom i obrazovnom nivou predstavljaju samo društveno dno Srbije!

Mediji u Srbiji, čineći takve osobe „opštepoznatim“ (i nekom vrstom nacionalnih heroja!), vrše snažnu promociju njihove nekulture, primitivizma i banalnosti, uzdižući je na nivo potpune društvene prihvatljivosti i, na kraju krajeva, čineći je delom naše „opšte kulture“.

Takav način i princip rada medija u Srbiji se uvek opravdava na ništa manje banalan i primitivan način! Naime, ti isti mediji na svako javno prozivanje i ukazivanje na štetnost po društvo takvog njihovog delovanja imaju uvek jedan te isti odgovor: „Mi smo privatni i komercijalni mediji, i mi smo prinuđeni da na medijskom tržištu Srbije ostvarujemo profit, pa se tako naša poslovna politika najvećim delom zasniva na čitanosti i gledanosti, a kako bismo mogli prodati što skuplje reklamni prostor“.

I, eto, tom izjavom se sve završava. Takvu izjavu, kao svetu i notornu istinu, prihvataju čak i premijeri i ministri kulture ove zemlje. Dakle, veliki strani oglašivači (najčešće zapadnoevropske kompanije) diktiraju naš kulturni, moralni i ljudski sunovrat.

Da Vas podsetimo:  Vučićevo pismo penzionerima i podela sto evra više su nego dovoljan razlog da se na takvim „izborima“ ne učestvuje

Pa zašto i ne bi kada su matične zemlje, sedišta tih istih globalnih kompanija (sve ogromne globalne kompanije po pravilu su smeštene uvek u svojim matičnim nacionalnim državama, gde su i osnovane, i po pravilu su i najveći sponzori vladajućih stranaka tih zemalja, a samim tim su i ključni „krojači“ i „lobisti“ vladajućih i zvaničniih političkih stavova tih zemalja), pokušale da nas i fizički unište tokom decenija sankcija, ratova i agresije upućene prema nama!

Sada im je ta rabota mnogo lakša i mnogo jeftinija! Sada mi sami finansiramo svoje posrnuće i uništavanje, tako što kupujemo njihovu robu, u njihovim trgovinskim lancima, oslobođenu svih naših carina, a na njima je samo da nam pažljivim izborom medija i stručnim odabirom „prihvatljivih“ tema u tim medijima skroje „ludačku“ potrošačku kapu, lišenu svega što ima bilo kakav identitet i tradiciju jer to smanjuje i ograničava način izbora i kupovinu!

Profil idealnog potrošača sa gledišta stranih kompanija (oglašivača u našem slučaju) je čovek koji je potpuni idiot (jer pametan čovek uvek razmišlja!), bez nacionalnog identiteta (jer čovek sa nacijom-ili tradicijom, kupuje i prema tim kriterijumima, na primer ili domaće ili savezničko!), bez pola (kupuju svi sve, i muškarci i žene i deca!), bez istorijskog sećanja (sa istorijskim sećanjem neće robu iz istorijski „neprihvatljivih“ zemalja, na primer NATO bombarderskih zemalja).

Stranim kompanijama nisu potrebne teme koje narod „teraju“ na razmišljanje, na čitanje, na preispitivanje, kritički pristup, jer time nestaje idealni idiot-potrošač, kome se jedino mogu sve poželjne potošačke navike i nametnuti i „izmisliti“! Pametan čovek kupuje pametno, kupuje racionalno! A njima treba „impulsivni“ kupac, koji kupuje emotivno, bezrazložno, koji se zadužuje kao Grčka, i samim tim troši i njihove bankarske „proizvode“, onih istih banaka čiji su vlasnici opet isti, kao i već pomenutih globalnih kompanija!

Da li vam je sada jasno zašto morate da znate šta jede starleta Boni, ili koliko često pere gaće Žiži, ili koliko se tušira Zaza, s kim spavaju, koga i kako seksualno zadovoljavaju, i za koliku novčanu naknadu, kakve su im seksualne navike i prohtevi!

Takve „neličnosti i neljudi“ imaju potpuno slobodan pristup svim medijima Srbije i mogućnost da izjave bilo šta, što sigurno nema nikakvog značaja za bilo koga i, što je najvažnije, oni neće sigurno nikada izneti neki kritički vredonosni sud, na primer, o modernom evropskom društvu ili Srbiji današnjice!

Ali baš takvi današnji mediji u Srbiji, sa tim i takvim „kreaturama“ u njima, imaju i jednu daleko važniju, čak istorijsku ulogu, veću nego što ste ikada i pomislili da će je imati, a to je da će verno prikazivati irealnu i pravu sliku današnjih vremena u Srbiji, za generacije koje će doći, i koje će moći da naše današnje mizerne i nadobudne, samoprozvane lidere Srbije, stave na svoje pravo i zasluženo istorijsko mesto: u društvo navedenih medijskih zvezda! Ima li išta logičnije nego da nam se premijeri, ministri i političke vođe nađu u istom društvu i istorijskom kontekstu, skupa sa tim opskurnim likovima u raznoraznim rijalitima! Pa politički model Srbije upravo i funkcioniše po istom tom modelu. Zato se i „elitni“ predstavnici i jednih i drugih često međusobno poznaju, druže i sarađuju, jer idu na ista zajednička tzv. „kulturna dešavanja i događaje“. Oni su životno vezani pupčanom vrpcom i kao takvi jedino mogu i nestati sa medijske scene Srbije zajedno! Skloniće ih Srbija, u isto vreme, kada dođe taj dan!

Da Vas podsetimo:  U toku je najbolnija faza umiranja od NATO bombi u Srbiji

Društvo u kome su medijske zvezde ovakve kakve trenutno jesu u Srbiji je društvo u kome su i ministri isti takvi! U današnjoj Srbiji, kako za ministarsko, tako i za svako drugo visoko političko i upravljačko mesto, potrebno je da si ista takva ličnost – opskurna, propala i neuspešna u svemu ili, drugim rečima, da si isto tako niko i ništa! Neko redovno i visoko i kvalitetno obrazovanje, uz već dokazane odlične stručne rezultate, a uz kulturno ponašanje, automatski vas eliminiše kao kandidata za pomenute pozicije!

Pa pogledajte samo taj njihov „stručni“ nivo (tako blizak onom „Sve na nivo“, ili „kolektorskom“ nivou, iz narodskog serijala „Žikine dinastije“), pogledajte to njihovo briljantno poznavanje maternjeg jezika (mislim na srpski, a ne onaj crnogorski „maternji“), od koga se pismenima vrti u glavi.

Da objasnimo i taj čudesni društveni fenomen „genetskog ukrštanja“ i „genetske razmene materijala“, ove dve strane, političara i rijaliti „junak i junakinja“, i to kako u formi direktnih partnerskih i seksualnih odnosa, tako i u formi međusobne trgovine ili razmene, tih za njih tako vrednih i neprolaznih „materijalnih“ (ne daj bože duhovnih) vrednosti, što se očituje, pre svega, u vidu vanbračne dece, i polujavnih vanbračnih veza i odnosa, tzv. „medijskih parova“ koji im uzajamno dižu „rejting popularnosti“.

A sve je počelo izborom misteriozne ličnosti za ministra finansija Lazara Krstića, koji se na toj odgovornoj poziciji snalazio sa diplomom srednje škole, iako su ga svi mediji Srbije, kao i sam premijer, predstavili kao „genija sa Jejla“, koji, maltene, „samopožrtvovano“ dolazi da spasava Srbiju! O njegovom „drim- timu“ mladih „znalaca“ pisane su bajke i hvalospevi pod naslovima „Oni spasavaju Srbiju“, ispod kojih su bile slike svima potpuno nepoznatih mladih ljudi, u fejsbuk pozama, „napućene“ i „nonšalantno“ veštački „montirane“ i „nameštene“, „fensi napućene“, kako se slikaju sa svojim skupim satovima i cipelama, sa neizbežnim velikim „smart“ telefonima i tabletima i, naravno, velikim šarenim šoljama, iz kojih piju kafu, dok danonoćno i teško rade spasavajući nas od „propasti“!

Ministar Lazar Krstić je prvi „starleta“ ministar u Srbiji! O njemu se pisalo, on se slikao, on se nameštao i pućio. Naš današnji premijer se i sam svojski trudio i održavao tu novonastalu legendu o „malom i svemogućem Lazaru“, „duvao“ je Vučić snažno u tu njegovu „nepostojeću, a uspešnu“ karijeru i biografiju koliko je mogao, znajući da u krajnjoj liniji duva u samog sebe! Mediji i Vučić su Lazara pretvorili u mit koji hoda. I? Kako se završilo? „Mitoman“ Vučić znamo gde je, ali gde je „čudotvorac“ Lazar?! Šta je to tako dalekosežno uradio Lazar Krstić u Ministarstvu finansija? Gde je danas „mali“ Lazar i šta radi? Kako živi? Sa kim? Lazar Krstić je prvi pravi primer kako se ni od koga i ni od čega može napraviti medijski popularna ličnost, i to čak na mestu ministra finansija! To je jedini trajni doprinos Lazara Krstića Srbiji!

Da Vas podsetimo:  Istina o Račku

Posle njega je već bilo mnogo lakše jer novotkriveni načini i putevi za postavljanje „trendi“ ministara su savladani i utvrđeni! I sami znate ko je sve sada ministar u Vladi Srbije!

Da li vam je sada jasno zašto u Srbiji najveće nacionalne medije u vlasništvu stranaca ili domaćih tajkuna vrlo često brani svojim nebuloznim izjavama i sam premijer? Da li vam to dovoljno govori o kakvom se nakaradnom sistemu „slobodnih medija govori“. Premijer štiti slobodu vlasnika medija da rade šta hoće na svojim televizijama i medijima. On štiti privatne vlasnike medija da im niko ne sme osporiti pravo da ne informišu, već da samo „đubre“ njivu javnosti Srbije. A iz takve „njive“ svašta može da nikne!

Premijeru smeta svaki pokušaj kritike i napada na takve medije u Srbiji. Kaže kako on ne može da utiče ili naredi privatnom vlasniku medija šta će da emituje na svom kanalu! Logično je da će privatni vlasnik kada vidi tako kompleksnu i živopisnu ličnost velikog Vođe Srbije (bivši četnik, a sadašnji protestant) emitovati samo ono što neće da uznemirava vođinu višestruko-višeslojno-složenu personu! Pa nije lud valjda (vlasnik medija, ne premijer) da kritikuje ovakvu politiku, pa da sebi napravi problem. I zato, ako i zaposleni pojedinci na tim medijima progovore, brzo ih vlasnici ućutkaju!

I zato nijednom privatnom vlasniku medija ne pada na pamet da piše ili ulaže u kulturu, ili, ne daj bože, naučno-obrazovni program! Pa šta da radi kad prosveti i edukuje „gomilu“. Tako obrazovani i edukovani neće više hteti da gledaju i slušaju ovakve medije, niti će hteti da ćute i kupuju.

Društvo u kome je dovoljno da sami mobilnim telefonom snimite pesmu, koju ste sami napisali, a koja predstavlja hvalospev aktuelnom premijeru i predsedniku i tim činom zaslužite da gostujete na televiziji sa nacionalnom frekfencijom, govori dovoljno o stepenu političkih manipulacija koji u tom društvu vladaju. Možete samo da zamislite da li bi isti „umetnik“ dobio istu pažnju medija da je tvorac neke satirične i posprdne pesme o istom tom „junaku“.

Društvo u kome se ruše svi nekadašnji tradicionalni vredonosni orijentiri, koji su davali opšti osećaj sigurnosti i pripadnosti zajednici, a u kome se pokušavaju uspostaviti nekakvi potpuno novi vrednosni okviri, koji su bez ikakvog istorijskog utemeljenja, srlja ka potpunoj nacionalnoj dezorijentisanosti. Sve se žrtvuje za potrošača idiota! Društvo u kome se nacionalna tema svodi na podignuta tri prsta, rakiju i navijanje za naše sportiste nije društvo koje ima budućnost! Zato nas budućnost neće i sve nas je u njoj manje (mislim na pad nataliteta).

Nama koji smo svega ovoga svesni ne ostaje mnogo opcija sem da delujemo! Budite spremni za to! Prepoznaćete i situaciju i ljude. Biće sve mnogo prostije i lakše nego što možete i da zamislite.

Milanko Šekler

Fond Strateške Kulture

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime