VUČIĆEVO OBEĆANJE TAKSISTIMA Gde se zagubilo 8.000 evra?

1
436
Foto: pixabay.com

Šta se tačno dešava sa subvencijama od 8000 evra, koje je Aleksandar Vučić obećao taksistima nakon protesta prošle godine, još uvek niko ne zna. Oko čitave stvari još uvek vlada misterija, nadležna ministarstva i dalje odugovlače sa isplatama, a taksisti se teško odlučuju da uzmu subvencije. Kako se čini, Vučić je iskoristio taksiste i njihovo nezadovoljstvo zarad političkih poena, a samo mali broj taksista je osetio konkretnu dobit.

Vlada Republike Srbije je krajem prošle godine usvojila Uredbu o uslovima i načinu sprovođenja subvencionisane nabavke tehničkih vozila za potrebe obnove voznog parka taksi prevoza kao javnog prevoza. Ove beneficije su rezultat dogovora koji su sa Aleksandrom Vučićem u oktobru 2019. godine, postigli beogradski taksisti posle protesta koji su duže od deset dana blokirali prestonicu. Taksisti će subvenciju moći da iskoriste na tri načina: novac od države može biti učešće za namenski kredit za kupovinu novog automobila, kao učešće za lizing ili se može koristiti za plaćanje dela kupoprodajne cene novog vozila. Pravo na nabavku imaju preduzetnici i privredna društva.

Ovakva odluka vlasti podelila je javnost – taksi udruženja su bila zadovoljna, dok su ekonomisti kritikovali ovakav potez, smatrajući da je ekonomski neisplativ, te da je njegova svrha bila da se kupi politička naklonost taksista i umiri njihovo nezadovoljstvo. Protesti taksista bili su vid pobune protiv kompanije CarGo, za koju taksisti smatraju da posluje mimo zakonskih propisa i predstavlja nelojalnu konkurenciju.

Devet meseci nakon donošenja Uredbe javnost se pita dokle se stiglo sa primenom uredbe, koliko taksista se prijavilo za subvencije i koji su najveći problemi u odnosu na državne i gradske institucije.

Foto: printscreen

Na osnovu podataka do kojih je došao Direktno.rs, 1.500 taksista je konkurisalo za subvencije. No, samo 50-tak je potpisalo rešenja za subvenciju u februaru mesecu, ali do danas auto-kuće nisu dobile novac od države. Taksisti još oklevaju da kupe nova vozila, jer nemaju novca da samostalno uđu u proces kupovine, ako uzmemo u obzir da je minimalna cena auta 13.000 evra.

Da Vas podsetimo:  Bolje bez direktora

U Srbiji radi 17.500 taksista, a od toga 6.500 u Beogradu. Taksisti godišnje, na osnovu poreza i doprinosa, prihoduju budžetu Srbije 21 milion evra.

Ana Brnabić / Foto: printscreen (N1)

Primena Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju je slaba, a za to najveću odgovornost snose nadležno ministarstvo i organi gradskih vlasti u Beogradu. Saobraćajna inspekcija i komunalna policija ne rade svoj posao, jer su i dalje na ulicama prisutni neregularni prevoznici.

Podsetimo, Ana Brnabić, predsednica Vlade Srbije, optužila je, svojevremeno, taksi uduženja da maltretiraju građane, rekavši da su oni učestvovali u donošenju ovakvog zakona o prevozu putnika, te da CarGo samo koristi rupe u zakonu, ali da legalno posluje, a da su protesti najbolja reklama za tu kompaniju.

Međutim, Ministarstvo saobraćaja je demantovalo premijerku i saopštilo da ta kompanija posluje nelegalno. Ovo je dovelo do sukoba Brnabićeve i Zorane Mihajlović, koja se nalazi na čelu resornog ministarstva.

Da taksisti imaju malo poverenja u dato obećanje i samu uredbu, svedoče i komentari na društvenim mrežama:

– Još traje igrica sa Deda Mrazom. Šta bi sa obećanjem predsednika države da će on lično da završi problem sa CarGo. Zaboravljeno 8 somića (virtuelno) od Božic Bate zinula bulja. Da ne talasamo, ostaćemo bez love. Pukli smo svi mnogo više od 8 soma i još pucamo dok ne puknemo skroz, a od subvencija ostalo još samo S i to ne zadugo.

Komentari na subvencije taksistima / Foto: printscreen

Taksi udruženja pozivaju Ministarstvo saobraćaja da ubrza procese za subvencionisanje nabavke novih vozila, što će doprineti da taksisti zaista počnu da veruju da se uredba i sprovodi.

Međutim, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije, izdalo je saopštenje, 10. septembra, kojim se obaveštavaju podnosioci zahteva za subvenciju da se privremeno, do formiranja nove Vlade, obustavlja izdavanje donetih rešenja, što je izazvalo strah kod taksista da država ukida subvencije. Time se nanovo odlaže čitav proces, koji je ionako bio narušen epidemijom koronavirusa.

Da Vas podsetimo:  Doktorka Saša Ljuština: Svete mi se i mobinguju zato što sam potpisnica pisma

Izvor: Direktno.rs

1 KOMENTAR

  1. Šta je sa subvencijama taksistima? Pa to znaju čak i osnovci- Vučić ih je, kao i stotinama puta do danas sve građane Srbije, SLAGAO. Nažalost u Srbiji ne postoji obaveza da pre stupanja na vlast predsednik države, predsednik -ili predsednica vlade i najzad i predsednica skupštine moraju da prođu obavezan lekarski pregled koji uključuje i pregled kod psihajtra. Da je tako, možda bi znali od kog psihičkog poremećaja boluje AV kada stalno laže i obećava. I kada mora i kada ne mora. Znači- bolest je u pitanju- i baš nama Srbima da se „zalomi“ takav čovek na vlasti koji je umislio da je Srbija njegovo privatno vlasništvo, radna snaga njegovo ličnoi roblje koje može da prodaje strancima za bagatelu. Znamo da i od budućih povećanja plata i penzija , ako i tu ne slažu i Vučić i njegove paralaže Brnavić i onaj mali, minimalna plata ne može da pokrije tzv. potrošačku korpu troškova -a to zna i AV pa nas ipak LAŽE! Ali, preglupom narodu tako i treba -zašto ga je navodno birao? Niko nas nije motkama tukao -a sada kukamo da će da pokloni i Kosmet Šiptarima. Ako, tako nam i treba!

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime