3 najpopularnije dijete za mršavljenje koje tope kilograme

0
543
Foto: pixabay.com

Hiljade i hiljade dijeta tu su da se ponude kao odgovor na pitanje koje sve više ljudi u savremenom dobu postavlja: Kako se rešiti viška kilograma?

Dok su neke dijete izuzetno striktne i imaju pregršt jasno postavljenih pravila, druge se orjentišu na to kada se jede, a ne šta se jede, a treće se zasnivaju na odricanja od određenih vrsta namirnica, odnosno nutrijenata.

Dijete često podrazumevaju i tablete za mršavljenje, kao i druge suplemente, ali je njihova suština uglavnom u načinu ishrane. Postoji nekoliko dijeta koje su se posebno “proslavile” i smatraju se vrlo popularnim i učinkovitim načinom mršavljenja.

Kojih su to 5 najpopularnijih dijeta za mršavljenje koje tope kilograme saznajte u nastavku teksta.

Hrono dijeta – mnogi je zovu načinom života

Strastveni “hroneri” nikad neće iskoristiti reč “dijeta” prilikom opisivanja svog načina ishrane. Veruju da je hrono više način života, a to zaista i nije daleko od istine ako pod “životom” podrazumevamo način na koji se hranimo, naravno.

Naime, hrono dijeta podrazumeva režim ishrane koji se ne praktikuje samo u određenom vremenskom periodu, već se savetuje da se po njemu uvek živi. Ovaj režim ishrane zasniva se na praćenju biološkog sata, odnosno jasno propisanog vremena kada se jede i vremenskih intervala u kojima se ne jede.

Osim toga, postoji i čitava teorija o tome šta kada treba da se jede, kao i koje namirnice i nutrijente sa čime treba kombinovati. U počektu, hrono ishrana deluje komplikovano, ali vremenom postaje sve lakša za razumevanje, a kilogrami se uz nju neosporivo tope.

Paleo dijeta – ishrana pećinskog čoveka

Paleo dijeta – zvuči poznato?

Paleo je naziv kamenog doba, pa vas je verovatno naziv ove dijete asocirao na školske časove istorije. Upravo praistorijski period, odnosno način ishrane koji su ljudi tada imali, jeste i suština ove dijete.

Da Vas podsetimo:  Nova sila koju ova vlast ne može zaustaviti- počinju protesti u celoj Srbiji

Veštački aditivi u hrani, industrijska proizvodnja hrane i preterano obrađivanje namirnica, glavni su “neprijatelji”ove dijete. Osnovni postulati ove dijete oslanjaju se na to da bi ljudi trebalo da jedu onako kako su to radili u praistoriji. Onako kako su to činili ne samo pre industrijalizacije, već i pre pojave poljoprivrede.

Konzumacija suhomesnatih prerađevina, šećera, soli, prerađenih žitarica, kafe, alkohola, naravno i svih vrsti grickalica i svega što u sebi sadrži veštačke aditive, u Paleo dijeti je striktno zabranjeno.

Paleo dijeta se zasniva na ishrani baziranoj na kvalitetnoj hrani u vidu krtog mesa, povrća i voća (što sirovije to bolje), semenki i koštica. Iako je Paleo dijeta do sad pokazala da oni koji je poštuju mogu da računaju na izvanredan gubitak kilograma, ova dijeta vrlo je rigidna, pa nije laka za primenu, a potpuna doslednost dijeti, kod onih koji je oprobaju, vrlo je retka.

Keto dijeta – mastima do gubitka kilograma

Keto dijeta je trenutno možda i najpopularnija u svetu nutricionizma. Oslanja se na izuzetnom smanjenju unosa ugljenih hidrata u organizam i povećanom unosu masnoća.

Kada se ugljeni hidrati redukuju, organizam dolazi u metaboličko stanje koje se naziva ketoza – telo počinje da “radi” na masnoće, koje sagoreva u značajnoj meri, kako bi organizam sprovodilo energijom.

Keto dijeta podrazumeva ishranu koja otprilike ima ovaj odnos unosa nutrijenata: 75% masnoća, 20% proteina i samo oko 5% ugljenih hidrata. Sjajna vest za sve koji uživaju u čvarcima i slanini! Ne moraju ih se odricati kako bi doveli telo do željene forme – dovoljno je da započnu keto dijetu.

Oni koji su keto dijetu isprobali tvrde da je za njihovo telo učinila neverovatne stvari, a da je povećan unos masti topio masne naslage tokom ove dijete. Za najveću manu keto dijete uzima se jednolična ishrana, jer je broj namirnica koje se svakodnevno mogu konzumirati vrlo ograničen.

Da Vas podsetimo:  Praktične mere za očuvanje ćirilice?

Tokom keto dijete, kilogrami se gube odmah, ali ne dajte da vas to zavara – reč je o oslobađanju organizma od viška vode. Tek se u narednim nedeljama dijete zaista tope masne naslage i gube kalorije. Primećeno je da keto dijeta može imati i dobrog uticaja na zdravlje, ali to se još nije naučno istražilo i dokazalo.

Preporučuje se da se nakon keto dijete ne prelazi naglo na standardan režim ishrane, već da se, radi zadržavanja vitke linije, nastavi ishrana sa osnovnim principima keto dijete, ali ne u tako rigidnoj meri kao što je do tad bio slučaj.

Jeste li isprobali neku od ovih dijeta? Planirate tek da to učinite? Informišite se o svim apsektima popularnih dijeta i izaberite onu po svojoj meri i želji i ne zaboravite da je važno da u svoju svakodnevicu uvedete i redovne fizičke aktivnosti u vidu sporta!

Izvor: ozonpress.net

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime