Abudabidualno obrazovanje

0
895

Preduzetništvo u petom razredu

child-businessman2 O tome je ministar ekonomije Sertić razgovarao sa ministrom obrazovanja Verbićem. Insistiraće na tome da se ovaj predmet uvede u peti razred, makar kao fakultativni. Rekla bih da je želja da se kod deteta izgradi stav, pre nego da se postigne određeni nivo znanja iz ove oblasti. Treba ojačati preduzetničke kompetencije učenika (?!). Valjalo bi i da nauči da razume tržište. Dakle, osnovna namera je da se na dete utiče psihološki i da mu se „pomogne“ da izgradi preduzetnički duh, sa kojim će sutra ići lakše kroz život.

Ovu ideju za sada negativno komentarišu uglavnom nastavnici, na svojim forumima i na društvenim mrežama. Ideja se prilično neprimetno provlači u senci najavljenog „dualnog obrazovanja“, koje nije najavio ministar obrazovanja (što bi u normalnoj zemlji bilo normalno), već premijer lično. Premijer nas je sa svojom najnovijom vizijom upoznao na melodramatičnoj konferenciji za novinare, održanoj usred „srpskog Davosa“ na Kopaoniku. Taj biznis forum inače služi da Marijana Mateus i Snežana Dakić nađu muževe. Ne znam ni za jednu drugu blagodet koju nam je taj skup skijaša amatera ikada doneo. A ni ove dve još nisu našle muževe. Saznali smo jedino da je Vučić peder zato što traži privatizaciju Zvezde i Partizana, i da taj isti ped… pardon, Vučić, ima viziju o dualnom obrazovanju. Da li je ona dobra ili nije, pitanje je. Suštinski je dobro da se učenici srednjih stručnih škola na vreme obučavaju za praktičan rad. S druge strane, i po ocenama MMF-a u Srbiji je privreda zamrla, pa ostaje nejasno gde će se ti učenici obučavati.

I dok se zamajavamo takvim pitanjima, ideji još jednog vršioca dužnosti ministra obrazovanja, ministra ekonomije Sertića, ne poklanjamo dovoljno pažnje. Jedva da se provlači kroz medije, dok roditelji ćute. Isti oni roditelji koji će sutra prozivati samo i isključivo prosvetne radnike zbog ispiranja mozga kroz koje im deca prolaze. Tada će biti kasno.

Da Vas podsetimo:  Dobri primeri i kad su skromni, nisu za omalovažavanje

Zato pozivam roditelje da reaguju sada. Pozivam ih kao nastavnik i kao roditelj.

Postavite sebi pitanje da li zaista želite da vaše dete od 11 godina (ili ono koje će za nekoliko godina upisati peti razred) uči da razume koncept tržišta i tržišnih zakona? Da li je to vreme za jačanje preduzetničkih kompetencija? Da li je slučajno da se u Velikoj Britaniji time bave tek studenti, a da se u osnovnim školama time bave u Estoniji? Da li ćete nasesti na fino nafilovanu priču da se na taj način razvija kreativnost kod dece? Da li vam smeta to što vaše dete sve više pripada državi, koja ga kroji i prekraja prema svojim ludačkim ambicijama od kojih na kraju neće biti ništa, jer od Srbina ne možete napraviti Amerikanca, kakve god predmete nametnuli deci? Da li mislite da je detetu od 11 godina potrebnije slobodno vreme za igru, sport i hobije, ili novi predmet?

Ne dozvolite da bolesni umovi, koji uz naklon do zemlje slušaju sve što im iz belog sveta narede, siluju detinjstvo vaše dece. Ako sada prećutite, ćutite i ubuduće. Nemojte kroz nekoliko godina prozivati prosvetne radnike zbog gluposti i preopterećenih programa. Danas smo vam mi krivi zbog nerazumljivih udžbenika i prevelikog broja podataka koje deca moraju da nauče, a ne znate da su to drugi izabrali i propisali. Mi smo „izvršioci radova“.

Nemojte da i za preduzetništvo sutra bude kasno. Reagujte na vreme.

ljubinkabobanedic.blogspot.com

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime