Air Serbia ne leti do Njujorka?

2
1278

asl_A330_liveryDozvola za letove Air Serbije do Njujorka je pod znakom pitanja zbog odbijanja sprske strane da Amerikancima dostavi ugovor sa Arapima.

Umesto da predstavi novi avion Air Serbije srpskoj javnosti usred predizborne tišine (u subotu, 23. aprila) kako je prvobitno bilo planirano, državno rukovodstvo se suočava sa scenarijom po kome bi naš nacionalni avio prevoznik ostao bez letova ka Njujorku.

Kako Aviatica ekskluzivno saznaje Air Serbia ima ozbiljnih problema sa planiranim letovima za Njujork zbog čega je u ovoj kompaniji zavladalo pravo vanredno stanje.

Iako su letovi najavljeni na beogradskom sajmu turizma krajem februara kada je i počela prodaja karata letovi do Njujorka još uvek nemaju važeću dozvolu američkih vazduhoplovnih vlasti.

Dozvola je izdata ali uz obavezan uslov da će važiti samo ako TSA izda pozitivno mišljenje o bezbednosti na beogradskom aerodromu Nikola Tesla. Ovo nadzorno telo je boravilo u Beogradu i proverilo aerodrom te donelo zaključak “da se kreće u dobrom smeru”, što znači da još nije stigao na cilj, tj. da uslovi nisu ispunjeni, ali da će najverovatnije biti. Svi domaći mediji su, međutim, preneli kako je to već gotova stvar, isto kao i kada je izdata dozvola, iako je u njoj jasno istaknuto “da važi ako…”

Prema važećem, nedavno potpisanom, bilateralnom sporazumu između Srbije i Sjedinjenih Američkih Država, američke vazduhoplovne vlasti imaju pregršt osnova da suspenduju važeću dozvolu.

Kako je Aviatica saznala od izvora iz same kompanije, koji je direktno upućen u ovu problematiku, dozvola za SAD je na korak do poništenja. Glavni razlog je taj što iz naše nacionalne avio kompanije odbijaju da američkim vlastima dostave Sporazum koji je Vlada Republike Srbije potpisala sa avio kompanijom Etihad Airways. Amerikanci traže ovaj sporazum da bi proverili ko zapravo ima efektivnu kontrolu nad kompanijom. Prema potpisanom Sporazumu uslov da jedna kompanija bude prihvaćena kao ovlašćena za obavljanje letova je da je ta kompanija u većinskom vlasništvu domaćeg kapitala i da je efektivna kontrola u rukama tog istog domaćeg kapitala. U slučaju Air Serbije je to pod velikim znakom pitanja, pošto sve konce upravljanja vuče arapski manjinski vlasnik.

Da Vas podsetimo:  Slom srpske nacionalne svesti

Drugi ogroman problem je ugovor koji Air Serbia ima sa avio prevoznikom Jet Airways o najmu aviona Airbus A330 kojim bi se obavljao saobraćaj. U ovom ugovoru su Amerikanci otkrili nekakve nepravilnosti zbog čega je zahtevana njegova detaljna provera, kaže nam naš izvor.

Problem sa avionom za let do Amerike

Avion koji se trenutno farba u Abu Dabiju u boje Air Serbije, je trebalo da već bude završen i isporučen u Beograd, ali se to još nije desilo. Air Serbia je prvo odložila promotivni let sa 4. maja na 14. maj, a prema još uvek nepotvrđenoj informaciji taj let će biti obavljen tek početkom juna. Informacija koja je poznata u vazduhoplovnim krugovima, ali koju predstavnici Air Serbije kriju od javnosti je da je vlasnik aviona, indijski Jet Airways, izrazio želju da taj avion koristi za sopstveni saobraćaj. Avion je tek nakon diplomatske intervencije kod Arapa, potvrđen Air Serbiji, ali samo na period od nekoliko meseci, dok se ne nađe drugo rešenje. U kompaniji je zbog toga zavladala totalna panika, a Etihad im je čak nudio jedan svoj avion Airbus A330, koji duže vreme stoji u hangaru jer, kako nam je rečeno, ima “problem sa statikom”.

Prodaju se karte za let za koji ne postoji dozvola

asl-amadeus

Uprkos brojnim problemima i nedostatku bezuslovne dozvole za letove (u rezervacionim sistemima još uvek stoji napomena “subject to government approval”) Air Serbia prodaje karte kršeći Zakon o zaštiti potrošača. Na ovaj način ona svoje putnike dovodi u ozbiljnu zabludu nudeći im uslugu koju nije u mogućnosti da isporuči. Na pitanje našeg sajta upućeno Direktoratu civilnog vazduhoplovstva da li bi Air Serbia trebalo da snosi kakve posledice zbog toga što prodaje karte za letove bez dobijene dozvole, nismo dobili odogovor. Iz Direktorata su nam tada rekli da će na naše pitanje odgovoriti Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukure. Ni posle dva meseca odgovor nije stigao. Air Serbia odavno već ne dostavlja nikakve odgovore na naša pitanja.

Da Vas podsetimo:  „Srbistan”

aviatica.rs

2 KOMENTARA

  1. Kao u pesmi: „Govori se da me farbas, i da ces me lakirati, a znas dobro da sam truo, da me moras gitovati…“ (dalje se zvizdi)

  2. Eto to je ono sto je vec gosp. Nikola Janic pisao, bruka i sramota sta su uradili od uspesne srpske avio kompanije. Stalno prodaju karte za nepostojece letove.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime