Ako završetak projekta kasni dva meseca – to nije kašnjenje

0
109
Ministar građevinarstva o kašnjenju radova na infrastrukturnim projektima. (TV Tanjug, 29. 5. 2022. godine)

„Ako projekat kasni dva meseca, to nije kašnjenje, to je na vreme. Možda ne baš tačno na vreme, ali to je na vreme. Kasni projekat 30 godina, to je kašnjenje. Auto-put Beograd-Čačak je kasnio više od 10 godina. To je kašnjenje. To što smo mi umesto da ga pustimo 30. decembra pustili ga 10. februara to nije kašnjenje, to je završetak projekta tačno na vreme.“

Ističući da radovi na obilaznici oko Beograda ne kasne, jer se na ovom projektu radi već 30 godina pa su najnoviji rokovi probijeni za (svega) nekoliko meseci, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović osvrnuo se i na dinamiku radova na auto-putu od Beograda do Čačka, odnosno nastavku tog puta prema Požegi. Kazao je da je auto-put Beograd-Čačak kasnio više od 10 godina, a da je manje važno to što je umesto 30. decembra pušten u saobraćaj 10. februara.

TV Tanjug, 29. 5. 2022. godine

‘Ako projekat kasni dva meseca, to nije kašnjenje, to je na vreme. Možda ne baš tačno na vreme, ali to je na vreme. Kasni projekat 30 godina, to je kašnjenje. Auto-put Beograd-Čačak je kasnio više od 10 godina. To je kašnjenje. To što smo mi umesto da ga pustimo 30. decembra pustili ga 10. februara to nije kašnjenje, to je završetak projekta tačno na vreme.’

Međutim, postoji nekoliko stvari koje bi trebalo razjasniti u ovoj izjavi ministra Momirovića, jer ovo nije prvi put da prilično nonšalantno govori o rokovima, ali i o tome na koji način su se ranijih godina gradili infrastrukturni objekti u Srbiji.

Najpre, ministar vrlo često, želeći da istakne posvećenost aktuelne vlasti, a posebno predsednika Srbije Aleksandra Vučića, napominje da se sada rade projekti „o kojima nismo mogli ni da sanjamo“.

TV Prva, 30. 10. 2021. godine

„Samo se setite, auto-put od Beograda do Čačka je završen pre manje od dve godine. Za 12 godina prethodne vlasti i prethodnih 60 godina nije ni započet. Ne završen, nije ni započet!“

Da Vas podsetimo:  Sledeći veliki rat navodno počinje, a „Dan D“ je već izabran

Ovu izjavu ministra Momirovića Istinomer je ocenio kao neistinu, jer je izgradnja auto-puta od Beograda do Čačka počela u leto 2010, dve godine pre nego što se promenila vlast, mada uz sporu realizaciju radova na deonici od Uba do Lajkovca i na, kako je kasnije utvrdilo Ministarstvo građevinarstva, prilično nekvalitetan način.

Deonica Koridora 11 od Obrenovca do Čačka, odnosno auto-put „Miloš Veliki“, otvoren je 18. avgusta 2019, a rokovi za njegov završetak probijani su više puta. Tadašnja ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović još 2014. isticala je da auto-put od Beograda do Čačka „mora da bude završen do početka 2017. godine”.

Radovi na deonici od Preljine do Požege najavljivani su godinima, a kada su počeli u maju 2019, saopšteno je da bi deonica trebalo da bude u funkciji za dve i po godine, dakle do kraja 2021.

I ministar Momirović je odmah po stupanju na funkciju obišao radove na tunelu Laz i izjavio da je “dobio potvrdu od izvođača da će ta deonica biti gotova do kraja 2021”.

Tanjug, 1. 11. 2020. godine

‘Uveren sam da će biti ispoštovano ono što je dogovoreno danas i obećanje koje je dato predsedniku Vučiću ranije. Ovo je moja prva aktivnost kao resornog ministra. Politika predsednika Republike je zaista ostvarila mnoge uspehe na polju instrastrukture, ali nijedan uspešan projekat nije tako vidljiv kao ovaj autoput ’Miloš Veliki’’. Da mi je neko pričao pre desetak godina da će taj auto-put postojati i da ćemo stajati ovde, rekao bih da je to nemoguće, opkladio bih se da se to neće desiti. Predsednik Vučić se uključio i mi smo danas u završnoj fazi ove deonice’, rekao je Momirović. Potvrdio je da do kraja 2021. godine treba da bude završena cela deonica od Preljine do Požege i istakao da će posebno biti važno što će biti u funkciji deo od Preljine do Pakovraće, koji će značajno rasteretiti saobraćaj u Čačaku, pošto svi koji idu ka Crnoj Gori i BiH više neće morati da prolaze kroz grad.”

Da Vas podsetimo:  Nezvanični rezultati popisa u Crnoj Gori: Srba više od 36% a evo koliko ljudi priča srpskim jezikom

Optimizam ga nije napuštao ni na samom samom početku 2021. godine kada je tvrdio da će deonica Preljina-Požega biti završena do kraja 2021.

Večernje novosti, 6. 1. 2021. godine

‘Prva nova deonica na srpskim koridorima kojom ćemo se provozati do kraja ove godine biće deo auto-puta ‘Miloš Veliki’ od Preljine do Požege. To je deonica koju sam prvo posetio kada sam postao ministar i očekujem da će biti prva koju ćemo zvanično pustiti građanima i privredi na korišćenje.’

Napominjao je da auto-put od Preljine do Požege i brza pruga od Beograda do Novog Sada moraju da budu završeni do kraja 2021. i da tu „nema diskusije i kompromisa”.

Tanjug, 1. 1. 2021. godine

‘Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović očekuje da Srbija u novoj 2021. izađe iz korona krize i nastavi ubrzanu realizaciju infrastrukturnih projekata, a prioriret je da se do kraja godine završi izgradnja deonice auto-puta ‘Miloš Veliki’ od Preljine do Požege i brza pruga od Beograda do Novog Sada. Momirović je rekao Tanjugu da se najviše ulaže u izgradnju auto-puteva i pruga koji će vrlo brzo premrežiti našu zemlju i omogućiti da se brzo stigne sa jednog njenog kraja na drugi. ‘Moramo da završimo auto-put Preljina-Požega i brzu prugu Beograd-Novi Sad i tu nema diskusije i kompromisa’, poručio je Momirović.’

Uskoro je taj rok skratio „do Svetog Nikole“ (19. decembar), da bi krajem marta predsednik Srbije Aleksandar Vučić od generalnog direktora kineske kompanije koja gradi put pokušao da dobije garanciju da će deonica od Preljine do Požege biti završena do Božića 2022.

I u narednom periodu ministar Momirović je kao rok za završetak radova označavao kraj 2021, ali ne više cele deonice od Preljine do Požege, već samo njenog dela, od Preljine do Pakovraća, koja predstavlja tek trećinu – 11,6 kilometara od ukupno 30,9. Krajem novembra predsednik Vučić obišao je radove na izgradnji ovog dela auto-puta i najavio da će radovi biti okončani do Nove godine.

Da Vas podsetimo:  Afrika u Srbiji – Stanovnicima Kenije na raspolaganju 20.000 poslova u našoj zemlji

RTS, 29. 11. 2021. godine

‘Toma (Momirović) će za Novu godinu biti ovde, ako ne bude otvoreno. Nema odlaska u Monin hotel na Zlatiboru ili u Beogradu, samo se smejte’, poručio je Vučić ministru Momiroviću.’

Međutim, ova deonica auto-puta „Miloš Veliki“ otvorena je za saobraćaj 30. januara ove godine, mesec dana posle postavljenog roka. Ministar Momirović sada želi da ukaže na irelevantnost kašnjenja od svega mesec dana, ali, svesno ili ne, zaboravlja na više činjenica koje mu ne idu u prilog.

Tvrdeći da je auto-put Beograd-Čačak „kasnio više od 10 godina“, nije pomenuo da su i predsednik Vučić i ministarka Mihajlović u više navrata obećavali da će ta deonica biti završena mnogo ranije. Govoreći da nije kašnjenje „to što smo mi umesto da ga pustimo 30. decembra pustili 10. februara“, a što se očigledno odnosi na deonicu od Čačka, tačnije od Preljine do Pakovraća, ne pominje da je u tom roku prvobitno najavio završetak cele deonice do Požege, a ne samo jedne trećine koja je do sada otvorena.

Budući da tvrdi da „nije kašnjenje“ to što je deonica auto-puta „umesto 30. decembra“ završena svega mesec dana kasnije, a da pritom zaobilazi činjenicu da još nisu otvorene dve trećine puta, a za šta je rok bio kraj 2021, izjavu ministra Momirovića ocenjujemo kao – zloupotrebu činjenica.

Foto: FoNet/MGSI

https://www.istinomer.rs/

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime