Analiza medija u Srbiji – novembar 2015.

0
1685

Centar za otvoreni dijalog objavljuje analizu štampanih medija u Srbiji koje pokazuje kolika je tokom novembra 2015. bila zastupljenost političkih stranaka u štampanim medijima. Predmet studije jeste medijska eksponiranost političkih stranaka u Srbiji u praćenim dnevnim listovima i periodičnim magazinima. Analizu je priredila agencija Nina Media iz Novog Sada.

TABELA-1-2

Podaci govore da je Demokratska stranka gotovo izjednačena sa vladajućom Srpskom naprednom strankom. U pomenutost partije nije uračunato pojavljivanje članova Vlade Srbije i Vojvodine ili ministara, te bilo kog državnog službenika, ukoliko u tekstu nije pomenuta ta partija. Izveštajem je obuhvaćeno 15 političkih stranaka sa najvećom medijskom zastupljenošću: Demokratska stranka
(DS), Demokratska stranka Srbije (DSS), Dveri Srpske (Dveri), Jedinstvena Srbija (JS), Liberalno demokratska partija (LDP), Liga socijaldemokrata Vojvodine (LSV), Nova Srbija (NS), Nova stranka, Savez vojvođanskih Mađara (SVM), Socijaldemokratska partija Srbije (SDPS), Socijaldemokratska stranka (SDS), Socijalistička partija Srbije (SPS), Srpska napredna stranka (SNS), Srpska radikalna stranka (SRS) iSrpski pokret obnove (SPO).

Tabela-4-2-e1450014464232

Kada se analizira UKUPNA zastupljenost i u dnevnim i u periodičnim izdanjima štampe tokom novembra, SNS ima 26% a DS 23% udela, dok je na trećem mestu SPS sa 13 odsto objava. Sledi SDS, DSS i LSV i dalje redom. Pojedinačno gledano, odnosno analiza samo dnevnih novina pokazuje da je na prvom mestu SNS sa 26% a zatim sledi DS opet sa samo tri procenta razlike – 23 odsto. Na tabeli koja analizira nedeljna izdanja magazina i časopisa, mesta su zamenjena – DS je najzastupljenija sa 27%, sledi SNS sa 25% a na trećem mestu je  SPS sa 14 procenata objava, a zatim ostale stranke.

Tabela-3-21

Tabela nedeljnih izdanja magazina i časopisa:

Tabela-4-2-e1450014464232

Centar za otvoreni dijalog – ceod.rs

POSTAVI ODGOVOR

Unesite Vaš komentar
Molimo unesite vaše ime